Sivut

Kommentit (34)

ekakskin...mulla on kurkku kuin juustoraastin, nenä vuotaa ja ihan vetämätön olo...kerran kun yskäsee niin siitä ei tuu loppua ja kurkkuun saattuu ihan mielettömästi ...säälin tuota meidän pikku mimosaa...jos silläkin on näin kipeenä kurkku...

sitte neuvola kuulumisia:

kysyin siitä että pitääkö paikkansa että kun synnytys lähenee että odottajan urirytmi menee ihan sekaisin/ ei saa unta?? ja heti sanoi että kyllä!...no mullahan on nyt ollu 3 päivää ihan tiltissä noi nukkumiset...

kävely on tosi rasittavaa...lonkat tuntuu menevän kummatki sijoiltaan ja tänään kävellessä neuvolaan ja takasin tuntui että jaloista lähtee tunto!!!

rautalisää käski ostamaan.

eli tämmösiä kertoili neuvolantäti tänään: paino nyt 57.2kg, lähtöpaino oli 44.8kg... painon lisäystä tullut nyt per viikko viime käynnistä +800g. Paineet 114/71. hemppa 117. sf oli tippunut 31:n ku viimex oli 32 ja heti kun alkoi kokeilemaan vaavin päätä niin sanoi: ohhoh täähän on täällä ihan alhaalla jo valmiina tulemaan jee!!

oli sitä mieltä että vaavi voi tulla hetkenä minä hyvänsä! ja sit ku sanoin näistä kaiken maailman oireista ja kivuista mitä nyt ollu muutaman päivän niin sano et sehän voi tulla jo ennen viikonloppua *hih*...se jäi häiritsemään tosin että ei varattu mulle uutta aikaa??? nii ja sit se kysy jo valmiiks ohjeet että miten meille tullaan helpoiten, kun se tulee sitten kävellen ku asutaan niin lähellä...

koti matka oli ihan tuskaa supisti, ahisti,särki...alaselkää alkoi ihan toden teolla särkemään niinkuin menkkojen aikana...ja vauva puski mielettömästi mahassa...ja vähän väliä jouduin pysähtelemään kun tuntui että jalat lähtee alta ...mimosakin olis ollut nopeemmin kotona kuin minä kävellen...ja tän takia molemmat tytökin nukahti kärryyn...

jos saisin veikata niin kun kahdessa aiemmassakaan raskaudessa ei oo monena päivänä ennen synnytystä supistellut kovemmin...niin sitten kun mulla tulee ekat " kovemmat supparit" niin ei takuulla mee ku enintään 3 päivää niin käärö on lunastettuna ...

pinoa en oo kerennyt lukea viel kokonaan.

esittelen noita mun kestovaippa löytöjä kaikille kylässä kävijöille ja mainostan kuinka helppoo se on...ja vaipatkin paljon kauniimpia kuin kertikset hurahtanut oon :DDD

krisse rv37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=#F00E59]Miekin heräsin jo puol kuus. Mies oli just lähdössä töihin. Kun ei nukuta, niin ei nukuta.

Mitähän sitä taas tälle päivälle keksis. Mies kun tuli eilen töistä, niin kävi suihkussa, söi, otti päiväunet, söi ja kävi nukkumaan. Että niin paljon siitäkin on seuraa. Ymmäränhän mie, että se joutuu heräämään aikaseen ja lisäks allergialääkkeet väsyttää. Saisinpa kohta jo vauvan kaveriksi.

Tänään tuli asumituki, jee! Mut eipä tuo mikään ihme summa ole ja sekin vähä menee ruokaan. Jääkaapissa palaa pelkkä valo. Mut aina tilipäivänä me syödään vähän paremmin. Ajattelin tehdä jotain ihanaa ja monipuolista salaattia ja patonkia. Koko viikko on syöty pinaattikeittoa. Ihan hyväähän se on, ei siinä mitään. Paistoin mie illalla pannaria.

Pitääpä surffailla vielä netissä jos sieltä löytys ohjeita vauvan vaatteiden neulomiseen. Ei jaksais lähtee sateella kirjastoon. Toisaalta eilen oli tullut uus kaksplus, voishan sen käydä lukasemassa. Miusta sen taso on laskenut aika paljon, en ainakaan viitsi enää sitä omaksi ostaa.

Tytteli-83 rv 38+1

Löytyy siis ainakin kohtalotovereiksi Mariadee ja Neljäkö :)

Typykkä paineli justansa päiväunille, joten lienee itsekin viisainta nyt lepäillä. Tai sitten roikkua koneella :)

Mulla tuli taas tänä aamuna sitä ällöä limaa kun kävin pissalla, keuhkolimaa alapäästä. Yäääk! Mahtaakohan se olla sitä limatulppaa, vai oonkohan onnistunut kehittämään jonkun tulehduksen vielä ittelleni? Voi, voi, kun vain tietäisi...

Mulla ei oikeestaan ollut nyt kyllä mitään asiaa, kunhan vaan jaarittelin eritteistäni :) Palaillaan taas!

Helmis

On tuo jääkaapin korjaaja-setä täällä niin pakenen pois alta....

ANNINAPA, laitoin eiliseen pinoon mun kakkosen painoarvioista niin ne tehtiin ultralla Naikkarilla.

Nyt tästä kolmosesta on tehty vain rv 28 NKL:lla arvio ja se oli silloin 1.6kg, huomenna saanen uuden arvion kun menen taas sinne käymään. Nla-täti on käsikopelolla vaan todennut että on niin hurjan iso häneen käsiinsä että parempi ettei hän sano minkäänlaista arviota!? Hän kun on sitä mieltä että mun viikot ei ole ihan oikein..

Esikoisesta tehtiin käsikopelolla ja sf-mitoista arviota et iso on, yli 4kg, mut synnytyksessä lääkäri katsoi ultralla ja arvioi et 3.6kg ja poika oli 3.740g. Ja ultralla kun tekee arvion niin ne mittaa pään, reiden pituuden ja vatsanympäryksen ja laskee niistä keskiarvomitan.

HOXA, ihanaa etten ole ainoa joka miettii kuolemaa!! Oon meinaan ajatellut että onko se joku enne kun niin sitä pohdin. Oon tosi peloissani että saan keuhkoveritulpan tai hallitsemattoman verenvuodon sektiossa. Ja tosiaan monet yöt on mennyt itkien kun oon ajatellut että miten nuo lapset pärjää isin kanssa sitten jos kuolen. Ja eilen viimeksi mietin että poika-parka meillä varmaan syyttäisi itseään mun kuolemasta kun ollaan niin paljon nyt tapeltu tässä viime aikoina sen kanssa. =(

Ja unohtelusta, kun Hoxa sanoit että olit unohtanu lääkärin, niin minäpä eilen kun lähdin pojan harkkoihin illalla lasten kanssa niin jätin 2 ulko-ovea sepposen selälleen!!! Siis olohuoneen oven ja meidän makkarin oven (sieltä pääsee terassille). Naapurit oli vähän ihmeissään katselleet kun meillä ei ollut autoja pihassa ja kuitenkin ovet auki niin että verhot oli vaan viuhunneet ulkona....HUH!! Onneksi ei ollut varkaita käynyt, jestas sentään, mikä lahopää sitä onkin jo tätä nykyä :)). Ja oltiin kuitenkin reilut kaksi tuntia poissa kotoa.

Esikoistaan odottavat, ihan samoja mietteitä mullakin oli kun esikoista odotin ja jopa nytkin on vaikka kolmatta jo odotan. Mietin jälleen että näinköhän mä tätä kolmatta osaan rakastaa niin paljon kuin noita kahta? Esikoista odottaessa mietin että osaanko mä olla äiti? Ja alkuun olinkin tosi epävarma, etenkin kun en mielestäni " osannut" synnyttää ja imetys ei myöskään sujunut niin olin tosi herkkä. Vasta noin puolen vuoden päästä aloin tajuta että hitto, mähän olen hyvä äiti omalle pojalleni!! Siis kun aloin luottaa itseeni ja toimia niin niinkuin itsestä tuntui oikealta, eikä niin kuin vaikka anoppi tai kaveri teki.

Kannattaa vain luottaa itseensä ja kuunnella sitä vauvaa, kyllä se siitä lähtee. Ja kun muistaa ettei vaadi vauvalta mitään!! Mulla oli aikoinaan yksi kaveri joka tosi pienestä jo " koulutti" vauvaa, se oli ihan karseeta seurattavaaa!! Mm. että vauvaa pitää itkettää, vajaan vuoden vanhalle annetaan tukkapöllyä kun tekee jotain tyhmää, esim. rämplää jotain, kaataa tuttipullon tms., siis se oli karseeta seurattavaa. Kyllä ne on sitten isommat lapset kun niitä rajoja vasta alkaa kaivata, kun se ihana uhma alkaa iskeä, ja selvennykseski etten silloinkaan tukkapöllyjä hyväksy!! Kaksi kertaa olen antanut tukkapöllyä ja edelleenkin ihmettelen mitä sillä meinasin oikein saavuttaa? Itse sain lapsena remmiä ja koivu-herraa ja en ikinä omille lapsilleni sitä nöyryytystä tule antamaan.

Esikoisesta muistan vaan sen alku järkytyksen kun kotiuduttiin ja olin viikon verran syötellyt vauvaa yötä päivää niin muistan itkeneeni miehelle että kuinka kauan tämä vauva oikein syö öisinkin? En vaan ollut tajunnut kuinka paljon oikeasti se vauva valvottaa ja rikkoo öitä. Ja olin ajatellut kuinka kuljen sitten vauvan kanssa kaupoilla jne., mutta poikapa ei ollutkaan mikään vaunuissa viihtyjä joten kaupoilla käynnit jäikin sitten ihan miehen harteille, ei puhettakaan että olisin jonnekin Itikseen lähtenyt päivää viettämään vauvan kanssa....toinen lapsi kyllä oli sellainen että sen kanssa pystyi tehdä miltei kaikkea, eli vauvoissa on tosiaan eroja. Niinhän nuo lapset ovat nykyäänkin ihan eri maata. Esikoinen on tosi äkkipikainen ja tyttö on itse rauhallisuus.

Nyt lähden taas romaania kirjottamasta täältä...

Oon kirjotellut tuolla toukotoiveissa, mutta meinaavat jättää mut nyt ihan yksin palstailemaan:( Alkuperänen la oli 27.5., mutta ultrassa muutettiin 6.6. eli vielä on odotusta jälellä.

Suppareita on todella vähän ollut, ihan kuten esikostakin, joka syntyi käynnistyksellä, joten enköhän tässä joudu kärvistelemään tonne juhannusviikolle asti:(

Olo on jo tosi malttamaton. Varsinkin kun iskiaskivut vaivaavat niin, ettei liikkuminen onnistu enää kun vartin erissä.

Mutta nyt täytyy mennä syömään, vielä kun neiti nukkuu päiksyjään:)

pricilla 39+2

... huh, huh... ja varmaan tää kesäkuukin kohta on hurahtanut niin että suurimmalla osalla olis jo nyytit kainalossa. Ite kuitenkin kärvistelen heinäkuun puoleen väliin ;)

No..tänään on vika neuvolalääkäri. Odotan kovasti tietoa siitä, mikä mahtas olla kohdunsuun tilanne.... oisko jotain kypsymistä tapahtunut. Nyt on taas olo sellanen, että kasassa ollaan ja pitkään... ei supista, ei paina tms. niin että hoh-hoijaa.

Meillä kans mies kerää dvd:tä .. sinänsä ihan kiva kun on nyt kerännyt mysö kaikki lasten " klassikotkin" .

Saas nähdä kuinka monta kerttu-uutista tänään saadaan :)

Ninni rv 36+1

täällä kans herätty...ajoissa...

eilen oli mahdottoman kiirus päivä ja tänään neuvola 10.30...eilistä pinoa en oo kerennyt kuin silmäilemään sen verran että onnittelut on paikallaan : ONNEA uusille " kesäkerttujen" saaneille :))

lähettiin viiden aikaan eilen sinne Vermoon (meil oli netissä sellaset kultatallit jotka maksoivat jotain 2¿ kpl) jos kiinnostaa niin löytyy: www.kultatalli.fi

ja ne keillä oli tuollaiset sai kutsun tuonne (100 ensin ilmoittautunutta pääsi) ja voi kun siellä olikin jänskää ja hauskaa

siel oli oikeen syömistäkin ja saatiin 3¿ käyttörahaa pelaamiseen :)))

me voitettiin miehen kans sellaset leikkimieliset kisat missä piti arvata 3:n esimmäisen lähdön voittaja hepat ja me molemmat saatiin 2 oikein !!! jippii ja sit ukko olis päässyt antamaan pokaalin sille...hmmm...no kummiskin jollekkin päivän voittaja hevoselle (siis omistajalle) mut ei halunnut ja mä sit päätin mennä... (telkkariin kun halusin) ...nii että jos joku sattui eilen kattomaan urheilu kanavalta raveja niin mäkin olin siellä, HIH...antamas pokaalia masuni kanssa

asukki potkiskeli tasaiseen tahtiin koko päivän ja aina rappusissa ahdistii paaljon...tuliskohan tää asukki nopeemmin jo kokeilisin noita rappusia sit siellä kättärillä :DDD

nyt pyykkäämään...että saa tänään jotain ees aikasex

morjenttes

krisse rv37+5

Hei vaan kaikille kertuille ja onnittelut jo vauvansa saaneille!

Minä en ole aikoihin ollut ringissä mukana, jäin töistö saikulle huhtikuun lopussa, eikä meillä ole kotona ollut nettiyhteyksiä, kunnes vihdoin eilen illalla ne saimme! Kivaa päästä " pimennosta" lukemaan teidän kuulumisia ym.

Odotttelen pikkukakkosta syntyväksi juhannuksena ja sairaala olisi kotka. Esikoinen ( kohta 3v ) jäi tarhasta tälläviikolla kotiin ja nyt yritämme jotain rytmiä löytää päiviimme. Nyt onneksi nukkuu päikkäreitä, niitä kun ei enää jokapäivä otakaan.

Itse kävin ostamassa muutamat vaatteet itselleni ja heti tuli mieli virkeäksi, en oikein äitiyshousuista enää innostu, jotenkin ne tuntuvat tuosta mahan päältä niinahistavilta,joten hankin aivan tavalliset collegehousut, että saamaha " hengittää" . Ympärys navankohdalta alkaa hipomaan jo 110 cm, aikas hurja!

Ei ole minullakaan merkkejä synnytyksestä, tietääkseni, arvot kohdallaan, vauva rt ja kova möyrimään. Ruoka ei oikein enää maistu, viimeksi nla punnituksessa olikin paino tippunut 500 gr saas nähdä mitä huomenna selviää.

Yöt olen nyt nukkunut paremmin, kun olen iltaisin tietoisesti valvonut pidempään ( nyt tämän koneen kanssa ei mikään ongelma olekaan:) ) joten aamuisin heräilen 8 jälkeen.

Vaatteita olen pessyt hoitopöydän laatikoihin, mutta kassit ja turvakaukalo ovat vielä laittamatta.

Ihanaa, kohta meillä kaikilla on nyyttimme!

terveisin miniä04 ja rv 36+6

Taas saa yksi kesäkerttu nyyttinsä lunastaa (ainakin queen)..Ihan varmasti! Oon kateellinen, mut silti niin onnellinen, et kaikilla on menny synnytykset kuitenkin kohtalaisen hyvin!

HEIKKOHERMOISET ÄLKÄÄ LUKEKO TÄTÄ TEKSTIÄ!

Rupesin eilen meinaan miettimään illalla, et entä jos ei kaikki menekkään hyvin. Vaikka odotankin toista niin aloin miettii, et entä jos äiti ei tulekkaan kotiin. Et jos tapahtuukin jotain kauheeta! En tiedä mitä..mut jotain sellasta, et esikoinen jäis ilman äitiä. Sanoinkin miehelle, et sitte hoidat lapsen hyvin ja annoin ns. ' ohjeita' tulevaisuudelle. Mä oon ihan pölö! Mies sano, et älä nyt tollasia puhu! Mut mä sanoin, et pakko on puhua, kun ei sitä koskaan tiedä! Koska myös sellasta tapahtuu..tai jos joutuu pyörätuoliin tai jotain..KAMALAA! Ja tuli mulla vedet silmiin, kun tollasia mietin. NE HORMOONIT!!

Onko joku muu miettiny tollasia? Vai oonko ainut??

Helmis: Mulla oli kans tossa sellanen viikko, et räyhäsin. Ja räyhään edelleen..just äsken ulkona esikoiselle (en ees viitsi kertoo syytä). Puran pahaa oloani muihin. Ihan selkeesti! Mulla on kans hermo kireellä, kun olo on niin hel..... kömpelö! Ja joka paikkaan sattuu.. Ja unohdin mä aamulla sen lääkärinkin, mut onneks sain uuden ajan. Sanoivat vain, että kuumaa tai kylmää ja koita lepäillä. Antibioottia ei voi antaa, vaikka kurkku olikin ihan punainen ja ärtynyt, kun istukka läpäisee kuulemma näin myöhäsessä vaiheessa ihan kaiken! Et hän yrittäis kotikonsteilla.. Turhaan siis sielläkin kävin. Se vaan sano, et koita kestää! grrrrr....

Mahaan on mullakin sattunu jo monta päivää. Jollain muullakin oli oireita. Alavatsaa repii ajoittain oikein kunnolla. Neuvolatäti sanoi sen olevan kai lihasten venymistä tai jotain?! Just just. Ja ummetusta on tullu..rautatableteista luulisin! Niitäkin on pakko syödä.

Mä todella toivon, et tää vauva tulis ulos jo :) Hanna*

http://www.novita.fi/ohjeet/lasten_ja_vauvojen_neuleet/index.html

Ajattelin tehdä tuon sinisen napillisen takin. Paitsi en sinisenä kun en tiedä kumpi tulee. Mikäköhän väri olis hyvä? Valkoinenhan on tosi nätti, mutta aika riskialtis väri. No, pitää lähteä kauppaan katselemaan. Tuo taitaa olla villalangasta tehty, mut teen sen puuvillalangasta niin ei ole kesällä kuuma. On muuten tosi helppo ohje, tarttee melkeimpä pelkkää oikeaa neuloa kaikki palat ja sit vaan parsia yhteen.

Tytteli-83

Aluksi tahdon onnitella ( hyvin kateellisena ) kaikkia, jotka ovat jo vauvansa saaneet maailmaan! Tahtoo kanssa ja pian......

Mullakin on päässä pyörinyt nuo kaikki kauhujutut, mitä voi sattua. Nimenomaan se, että itseltä lähtee henki ja äitiä ei sitten enää ole. Mistähän nuo aatokset johtuu? Muutenkin olo on edelleenkin tosi ahdistunut tähän odottamiseen. Kärsivällisyys on totaalisesti hukassa.

Muutaman viime päivän supistellut taas paljon kipeämmin, kuin aiemmin, mutta eipä nuokaan näytä mitään tekevän, koska tässä ollaan . Huoh!

Mutta jaksamisia kaikille kerttusille. Mä lähden etsimään sitä kadonnutta kärsivällisyyttä jostakin...

bombo ja " kurre " rv 37+3

Mulla on niin kuvottava olo ihan jatkuvasti ja mahaa sattuu..

Krisse --> Täällä nyt toista viikkoa kurkku niin kipeänä että..oli kuumettakin tossa ja viikon ollu selvää lämpöilyä ja väsyttää! Taas vali vali vali, mut minkäs teet!

Onnea vaan taas kerran vauvansa lunastaneille kertuille! Ja uudet tervetuloa mukaan..

Nyt esikoista hakemaan mamman luota..Huomiseen!

Hanna*

Eli meidän kesäkerttutyttönen syntyi sunnuntaina 28.5. Mitat olivat 3400g ja 49,5 cm. Kirjoittelen myöhemmin synnäriä tuonne synnytyspalstan puolelle. Neitonen syntyi rv:llä 37+1.

tammenterho ja kaksi tyttöstä

Niin se aika vaan on mennyt hurjaa vauhtia. Tuntuu hullulta, että joskus jo varmaan syyskuussa tulin tänne ekan kerran lukemaan ja kai kirjoittamaankin jotakin. Hassua. =)

Tänään oli vika lääkärineuvola, eikä siellä mitään ihmeellistä ollut. Kohdunsuu oli kuulemma sormelle auki. Eli ei todellakaan vielä mitään merkkejä tulevasta. No, sitten kun on oikea aika niin alkaa varmasti tapahtumaan! Onhan tässä vielä pari viikkoa la:n ja voihan se mennä vaikka parilla viikolla ylikin....Toivottavasti ei kuitenkaan.

Hb oli muuten noussut hyvin, ja oli nyt 125! ´

Sairaalakassin ajattelin pakata varmuuden vuoksi jo tänään. Eihän sitä koskaan tiedä, ja onpahan sitten valmiina! Tosin en ole varma mitä sinne pakkaan, mutta ainakin omia alushousuja ja siteitä ja sukkia! Ne sairaalan sukat olivat hirveitä viime kerralla, eivät pysyneet jalassa millään!!!!

Saa nähdä, joko Queenille on vaavi syntynyt!!! Lupaavalta ainakin kuulosti. Jännää....

Hyvää kesäkuuta kaikille kerttusille ja toivotaan, että kaikilla menee hyvin loppuun asti. Niin, ja ettei kenenkään tarvitsisi heinäkuuhun asti odottaa....

t.susse 37+6

.. ja muillekin vaavin saaneille...

.. ja tervetuloa takas Miniä!

Ite olin nyt sitten vikaa kertaa neuvolalääkärillä ja tuloksena oli kohdunsuu suljettu!!! pehmeä, kanavaa 2 cm... eli ei tuu lähiaikoina lähtöä. Kaikki arvot oli kohdallaan ja painoakin oli tullut vain 200 g /vk, josta olen tosi tyytyväinen. Nyt sitten saankin kuulemma käydä kerran viikossa terveydenhoitajan tarkistuksella.

Sitten ravasin hammaslääkärilllä ja hygienistilla... ja tuloksena oli se, että joudun viisaudenhampaiden poistoon jo maanantaina!!! niin kaameassa kunnossa kuulemma tuo toinen visuri oli.... pelottaa ihan kaameesi, että synnytys käynnistyy just kun hampaat on revitty suusta... ja sitten joudun vielä synnytyksen aikana kärsimään hammaskivusta. .. mutta ehkä on parempi kärsiä nyt, kun sitten pienen vauvan kanssa ja saapahan ainakin yhden huolen vähemmäksi.

No...niin... tulipahan taas raportoitua.

Ninni rv 36+1 (edelleen)

Hei vaan kaikille!!

Aluksi nyt onnea kaikillle, jotka Pikku-Kertun ovat syliinsä saaneet!! Onhan teitä jo yllättävän monta siihen nähden, että tänään on vasta Kerttukuukauden ensimmäinen päivä.

Huomasin tuossa, että olen 14 viikolla tehnyt tuon vauvaveikkauksen, että huomenna pitäs meille pojan syntyä :)! Ei taida ennustajaa tulla minusta... Nyt voisin veikata sukupuolenkin ehkä toiseksi ja päivää siirtää suunnilleen viikolla.

Eilen oli ensimmäisen kerran supisteluja vähän tiheämpään mutta ei edelleenkään kipeitä ja nekin sitten loppui iltaan mennessä. Yhä enemmänn uskon, että mennään reippaasti yli lasketun ajan.

Tänään oli kuitenkin aivan hyvä päivä. Sain leivottua pakasteeseen hyvän satsin leivonnaisia, joten on sitten tarjota vieraille ko ne tulee kattomaan meidän nyyttiä, kunhan tuo nyt tajuaa joskus syntyä ;)

Eipä tässä taaskaan mitään kummempaa, joten poistun linjoilta. Lohdullista kuitenkin lukea, että kyllä täällä melkein päivittäin joku aina pääsee tositoimiin, joten kyllä se oma vuorokin vielä tulee :)

Nearoosa 39+4

Virallisesti meidän kuukausi on vihdoin alkanut. jippii!!

Tytteli83: Itse tein jokunen viikko sitten tuon kyseisen neuletakin raidallisena (luonnonvalkoinen, vaaleankeltainen, limenvihreä). helppo ja nopea. Lankana oli siis ko Novita wool.

Sain juuri silitettyä ja laitettua kaappiin viimesetkin vauvan vaatteet (koot 50-60). Katsotaan kuinka pitkälle noilla pärjatään ja sitten mahdollisesti otetaan käyttöön seuraavia kokoja. Sairaalakassi on pakattu..

Odotan ensi keskiviikkoa, silloin menen (taas vaihteeksi) TYKSiin äitiyspoliklinikalle, silloin päätetään MITEN pulla synnytetään (ja mahdollisesti myös MILLOIN). Ongelmana siis perätila ja kääntö ei onnistu. Itse olen päivä päivätä enemmän sektion kannalla.

Mutta nyt on pakko lähteä ulos, vielä kun aurinko paistaa!

nandiitti ja pulla, rv 36+5

koko talven tuntui ihan liian kaukaiselta ja mahdottomalta, että joskus koittais kesäkuu..Ihanaa!

Kiitos noista kohdunkaulakanavan-jutuista. Ja sitten toinen kysymys

PAINOARVIOISTA: miten ne on teille tehty ja mitä lukuja ootte saaneet? Mä sain siis eilen 3,5kg ja rv:llä 35+6. Mutta sitä ei katottu ultralla, vaan neuvolakortin käyristä...No, ihan sama mikä se on, pakko se on sieltä pusertaa anyway..

Mäkin voisin Tytteli83 innoittamana alkaa tekeen vauvalle jotain..Tosin en oo mikään haka käsitöissä, mutta jos yrittäis..Taitaa olla nälkä, kun pää on ihan tyhjä...

anninapa 36+0

olen kyllä niin kade jo vauvansa saaneille.. oma olo on kyllä niin maan perk... tukala.....

viikon verran on mennyt yöt todella valvoessa....pyörin ja hyörin hereillä vielä 3-4 aikoihin.. sitten aamulla ihan tööt.... nousenkin ylös vasta reilusti 10 jälkeen..... kauheeta.

soitin tänään vihdoin viimein omalle neuvolla tädille ja ihmettelin miks en saanut aikaa tälle viikolle viime viikolla. hänkin ihmetteli ja antoi heti huomis aamuks ajan. jospa olisi jo viimeinen käynti mahan kanssa. 6 päivää la....

herättelen vieläkin toiveita siitä että pääsisin juhannukseksi mökille.... mutta vaavin pitäisi kyllä tulla maailmaan ensi viikolla viimeistää jos sinne halajaa.

meijän mökille kun ei tule juoksvaa vettä eikä sähköjä ole.

joku kyseli painoarvioista..... mä olen siis käynyt 5 kertaa jorvissa ultrassa kun vaavin painoa seurattiin.... viime kerran arvoi oli rv37 2,4kg ..... elikkäs meillä odotetaan pientä nyyttiä.

kuis paljon meitä kerttuja olikaan ketkä ensimmäistä odottaa?..... musta niin tuntuu siltä että en todellakaan ole valmis äidiksi...osaanko edes hoitaa vaavia...

en tod ole itseni mielestä mikään ns äiti ihminen. pelottaa.... kaipa siihen jotenkin kasvaa...

noh. jätän tilaa muillekkin.

7.6.06 masukki rv39+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat