Seuraa 

Sivut

Kommentit (34)

Nimittäin täällä myös yks Helmi-nimen kannattaja! Yritin eilen _kovasti_ saada miehen suostumaan tuohon, mutta ei, ei lämminny yhtään. Ja sitten yrtin sitä toiseksi nimeksi, mutta ehei, ei kelpuuttanu!!?? On kuulemma " rollaattoria lykkivän mummelin nimi" . Sanoin, että kuules kulta, se meidän tyttökin on joskus mummu, mutta ei se auttanu :S Toinen mulla on se Saara.. Siis jos minä saisin nimen valita, se ois 100% varmasti Saara Helmi Susanna. Mutta eipä se miehelle kelpaa alkuunkaan. Saanan se ois suostunu laittamaan toiseksi nimeksi, mutta vaikka se ihan ok nimi onki, niin en halunnu kuitenkaan.. No mutta, en enää haikaile Helmiä enkä muutakaan, niin ei tuu kiusausta vaihtaa jo annettua nimeä :)

Joku kyseli 4 kirjaimisia pojan nimiä. Mulla tulee heti mieleen (semmosia mistä ite tykkään) Aapo, Aaro, Aatu, Eetu, Iiro, Juho, Jere, Miro, Niko, Otto, Panu, Roni, Riku, Samu... Onhan noita, liekö sitten muiden mielestä kauheita :) Noista kyllä Aaro, Juho ja Otto ovat mun suosikit ja kaikki 3 myös kelpasi miehelle, ainakin toiseksi nimeksi :O

Ahaa, mutta se ois ruuan aika. Täytynee lähtee laittelemaan jotain. Ollaanki oltu melkeen koko päivä pihalla.

anteeksi kun täältä sivusta hyppään kyselemään, mutta kun luin jostain pinosta että olet ostamassa emmaljungan ceroxeja (muistanko oikein?). oletko jo kysellyt saatavuutta? kun mulle kerrottiin täällä treella että värejä enään todella vähän eikä lisää tule. soft limejä ei saa enään mistään ja muutkin värit kortilla. ja uudet tulevat vasta loka, ehkä jopa vasta marraskuussa. tykästyin itekin noihin kun niin herkulliset värit, vaikkakin otan varmaan aika ajattoman värin niin ei sit kyllästy ja käy sit toisellekin vauvalle. esikoista siis odotan ja LA lokakuun alussa.

Hanna+ masuasukki rv 23

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moi!

Meillä on tänään hoitunut moni asia! Käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin vaan eipä näyttänyt vauveli jalkoväliään meille!! Oltais kyllä haluttu tietää, mut eipä voi mitään! Nyt kun tilanne on tämä, niin toisaalta on ihan iloinen, ettei tiedä vielä. Oon niin huono valehtelemaan ja kova lörpöttelemään, että olisin varmana paljastanut sukupuolen monille:) Ja toisaalta on ihan kiva sitten synnytyksessä vasta saada tietää kumpi tulee! molempi parempi siis!

No, sitten käytiin ottamassa vakuutus vauvelillle ja ostettiin vaunut. Ei käyty sitten edes muita katsomassa kun löydettiin ne Emmaljungan cerox sport-vaunut. Ne on väriltään Ruby, eli punamustat! Ne oli aika ihanat ja ihan näppärän oloiset vaunut. Mahtui meidän kotteron takaluukkuun ja kun hankitaan kuitenkin se farkkumalli niin sinne sitten varsin hyvin. Sinne jäivät vaunut liikkeeseen odottelemaan syksyä! Toisaalta olis niin ihanaa päästä näpelöimäänm vaunuja jo nyt!

Vauva potkii innolla masussa aika usein, tosi hyvin jo tuntuu sätkyttelyt! Masu kasvaa eikä kauheesti tee enää kipeetä. Öisin kyljen kääntäminen on hankalahkoa. Onko muilla tälläistä???? Et tosi varovasti saa kääntyä ettei satu??? Vaik normaalia ompi varmaan.

Töissä on stressiä vaan! Mut enää neljä viikkoa niin kesäloma alkaa!Huippua!

Eipä muuta kuin kirjoittelemisiin!

terveisin Alisa ja vaavi 21+3

Täytyy ihan juuri alkaa viihdyttämään esikoista, joten pikaisesti pinoon.

Meilläkin on pohdinnassa noiden TUPLA/KAKKOSRATTAIDEN valinta. joten kaikki kokemuksen omaavat, lisää vaan ajtuksia kehiin. Meillä ainakin on oltava sellaiset, johon saa sen kantokassin. MaruJ:n hehkutus kuulosti niin hyvältä, että taidanpa tsekata ainakin ne vaunut nyt seuraavaksi, jos niihin kerran menee myös kantokassi !?!

NIMISTÄ. Meille siis poika tulossa. Esikoisella on kolmitavuinen etunimi, joka alkaa E:llä. TYönimenä meillä on tälle pojulle Eino, mutta lopullisesta ei vielä tietoakaan. Jostain syystä olen kyllä nyt yhtäkkiä tykästynyt Eemeliin (myös kolme tavua+++) ja Eemiliin.. Mutta voi olla, että johtuu vaan tuosta, kun tyttären nimikin alkaa E:llä. ja miehellä on kyllä ihan omat ajatukset taas kerran. Siis kuvitelkaa, viimeksi päätettiin vikana mahdollisena päivänä ennen ristiäisiä nimi ja se löydettiin nimikirjasta. Lähes tapeltiin aiheesta :-)

Ei muuta tänne uutta, väsymystä ilmassa.

Jolla 19+2

Hei! Luin tämän päivän pinon ja kun on nyt kiirus niin kommentoin vain tuota tuplaratas-asiaa. Kun meillä tuo kuopus syntyi, lapsilla oli ikäeroa 1v4kk ja silloin ostimme Brion syskonclassic-tuplat, siis vierekkäinistuttavat. Ne olivat käytössä n. vuoden ajan ja tykkäsin siksi niistä silloin koska molemmat lapset pystyivät nukkumaan niissä kunnolla kaupunkireissuilla. Niin ja talvellakin pääsi hyvin liikkumaan. Miinusta oli se, että ne olivat todellakin isot ja raskaat. Sitten ostin peräkkäinistuttavat käytetyt jotka kyllä hajosivat sitten viime talvena. No mutta olivatkin jo vanhat. Tykästyin niin noihin peräkkäinistuttaviin että myin ne leveät rattaat pois viime kesänä. Ja kun nuo per.istuttavat hajosivat, ostin vastaavat tilalle. Nyt meillä siis on käytössä Gracon Stadium Duo Air-tuplat, peräkkäinistutttavat. Ja niissä on ILMAKUMIRENKAAT. Pääsee hyvin myös sohjokelillä liikkumaan. Nimenomaan nuo ilmakumeilla varustetut per.istuttavat ovat Suomen olosuhteisiin sopivat. Ja mielestäni ovat tukevat. Mukana noissa on jalkapeite. Ja taakse mahtuu kantokassi vauvaa varten (testasin). Ainakin minä tykkään. Ja nyt kun asumme täällä suurkaupungissa niin nuo ovat täällä kätevämmät kuin sellaiset leveät. Hinnasta vielä. Uutena nuo kai ovat sitä 250 euron luokkaa mutta itse ostin nuo vajaan vuoden vanhat rattaat käytettynä 100 eurolla. Kannattaa katsoa huuto.netistä. Siellä on usein noita peräkkäinistuttavia (hyväkuntoisia)myynnissä huomattavasti halvemmalla kuin uudet. En tiedä kävikö minulla hyvä tuuri mutta nämä meidän rattaat kyllä olivat uuden veroiset. Huoh, olenpas minä nyt ylistävnyt niitä. No mutta kun suosituksia oltiin vailla... Niin se vielä että nuo meidän muksut ovat nyt 2v. ja 3½v. ja hyvin vieläkin mahtuvat istumaan noissa, sekä edessä että takana. Melkein päivittäin ovat käytössä meillä.

Masulle ei nyt kuulu kummempia. Olo ihan OK. Hirmuinen makean nälkä koko ajan...

MaryJ ja masu 21+6

tuulee ja pilvistä, mut no hätä kesä alko!!!! Kyllä se arskakin sieltä vielä tulee meitä ilahduttamaan!

Noist kivuista kun nostelee muksuja...

Ite kun olen päiväkodissa ja 1-2v ryhmässä, on mulla alko vihlovaa kipua rviikon 14 paikkeilla ja se on voimistunut hiljalleen. Mukaan on tullut sellanen pahanolon allto. Selkäsärky on kans ollut niin piinaavaa että yöunet on jääny varsin hajanaisiksi säryn takia. Mainitsin asiasta neuvolassa ja neuvolatäti sanoi heti että nyt vaihdat ryhmää tai sitten työnkuvan täytyy jotenkin muuttua, noista kivuista kun ei tiiä onko ne vaarallisia vai ei. Minähän riensin heti pomon luo neuvottelemaan asiasta ja sain vaihdon eskariin:)

No joo, onhan se vähän eri asia kun kotona oot lapsen kanssa yksin, siinä ei niit vaihtoehtoja kauheasti ole, mutta kuulostaa hyvältä jos pystyy aina mahdollisuuden tullen antaa muiden hoitaa nuo nosto-hommat! Mulla on se kurja tilanne tuossa ollut että lapsia on 8 ryhmässä ja valitettavan paljon siinä joutuu tekee yksin hommia. Ja jos sattuu olee sellanen ' kakkapäivä' että kaikki tekee asiansa samal rytinällä, niin tulee sellanen liukuhihna meininki mieleen:) Hiki vaan roiskuu kun riisuu, nostelee, pesee, kuivaa, pukee muksut yks kerrallaan.

Omaan masuun kuuluu tällä hetkellä ihan hyvää. Pikku-ukko potkii aina välillä ja potkut kovenee päivä päivältä. Ihanaa! (ainakin vielä, katotaan sitten syksymmällä kun potkut on kovia ja osuvat ties minne luihin ja elimiin:)).

Lonkkia särkee ja häntäluun alue on ihan hellänä. Kävely on varmaa vähintäänkin hankalan näköistä. Selkäkivut oon saanu pidettyä hallinnassa jumpalla, onks kellään mitään hyviä jumppaohjeita lonkille ja persuksenalueelle???

Ens viikolla perhevalmennuksessa on aiheena raskausajan liikunta, täytyypi siellä kysellä vierailevalta fysioterapeutilta vinkkejä...

Mutta nyt mä lähden syömään. Ja hei mäki oon huomannut että alvariinsa on nälkä... eikä mahaan mene niin isoja annoksia kuin ennen.

vimati78 ja vötkäle 20+6

Tänään on viimeistä päivää netti kotona käytössä. Edessä muutto kesäksi eri kaupunkiin... No ehkäpä tulee sitä graduakin väännettyä, kun ei voi koko aikaa surffailla netissä ;)

HANKINNOISTA: Meidän ei tartte onneks ostaa kun vaunut ja itkuhälytin. Muut saadaan tutuilta ilmaiseksi ja ne on ollut kaikki hyvässä kunnossakin, onneksi. Vaunut pitäisi kai joskus loppukesästä jo tilata, koska toimitus Saksasta voi viedä pitempäänkin.

Olen vähentänyt nyt selvästi sokerin syöntiä niin kuin neuvolassa kehoitettiin. Edelleen tekee silti koko ajan mieli jotain hyvää... Karkkia, pizzaa, hamppareita... Nam.

Liikkeet on tuntunut jo melkein 2 viikkoo päivittäin ja aikas tiiviistikkin. Aina, kun meinaan edes yrittää mennä vatsalleni niin johan alkaa mylläys.

Rakenneultraan on vielä vajaat 2 viikkoo. Sitä on kyllä jo odoteltukin! Ja sain onneks samalle päivälle neuvolankin niin ei tartte sit junalla edes takas kesä- ja kotikaupungin välillä ravata.

Mutta oikein ihania odotuksia teille kaikille! Ja yritän joskus päästä kirjastoon lukeen teidän kuulumisia! ;) ;)

Susuliini 18+5

Eihän ennen neuvolaan tartteee pissaamatta olla, en oo koskaan kuullutkaan saati sitten ollut. Mulla ollut nyt ja edellisessä raskaudessa käynnit aina aamuisin ja olen juuri ennen neuvolaan menoa käynyt kotona vessassa ja sitten heti uudestaan neuvolassa, väliä ehkä max 30min. Labrajutut on sit erikseen se 4h.

Ei tunnu pahalta kantaa poikaa 1v2kk, joka painaa 10kg. Paitsi jos pitkää matkaa kantaa niin kädet väsyy ja hiki tulee, mut se ei taas johdu raskaudesta vaan pojan painosta.

Olikos muita kysymyksiä, en muista ainakaan. Liikkeistä joku kyseli. Mulla nyt 21+ ja tunnen liikeitä silloin tällöin, en mitenkään säännöllisesti ja toinen lapsi kyseessä, joten odottakaa vielä, kyllä ne viimeistään 25 viikolla pitäis tuntua jo aika hyvin :)

Kati 21+3

Huomenta!

Minulla on tänään neuvola ja en nyt muista montako tuntia pitää olla pissaamatta? Kertoisitteko? Eka neuvola oli viikolla 11 ja nyt toinen viikolla 19. Onko muilla ollut käyntejä näin harvoin? Eiköhän seuraava aika ole vähän lyhyemmällä aikavälillä.

Huomenna aamulla on rakenneultra ja se jännittää. Liikkeitä on aika vähän ja suurin jännitys johtuu siitä.

Titta ja unikeko 19+2

Pitää jonnekin purkautua kun jännittää kotiäitimäisesti :D Yritän näet 1v2kk:lle uutta nukutusrutiinia. Aiemmin on makoiltu sängyssä vieressä (pinnis siis meidän makkarissa). On pidetty yölamppua päällä ja luettu kirjaa. Aiemmin ei ollut yölamppua, ja sitä ennen taas pidettiin kättä selällä jne...

Nyt kokeilen että on makkarin ovi auki ja olen tässä olkkarin puolella näköetäisyydellä mutta kannettavan äärellä. Kuinkahan tässä käy? Aika normaalia hösellystä on, joku vartti mennyt nyt. Seisoo välillä ja välillä mönkii sängyssä. Juuri nyt pani pään tyynyyn (tai siis patjaan, kun tyynyä ei ole)... ja nyt alkoi itkeskellä. Vähän hämmentynyt mutta ihan lupaavalta vaikuttais. Kerran olen käynyt antamassa tutin takas ja sanomassa että alapas nukkumaan.

Ajatus on että jospa hiljakseen oppisi nukahtamaan yksin makkariin ovi raolleen, jos suljettaisiin ovea vähän kerrallaan.

No katotaan nyt :)

Coe

Meillä esikoinen on 8kk vanha ja painaa sen reilun 9kg. Ei tunnu pahalle nostella! Asutaan 3. kerroksessa ilman hissiä joten joudun päivittäin kantamaan poikaa ylös ja alas, eikä tunnu vielä onneksi missään.

Sitten kun alkaa tuntumaan pahalle niin ollaan päivät täällä kotona vankeina :(

Huh, olipas täällä paljon luettavaa.

Nimistä: Mulla on tämä opettajan ongelma, eli joka nimestä tulee joku vanha oppilas mieleen. Ei kiva. Ja noista Aarosta, Aatusta, Eetusta tulee mieleen tuttuja koiria koirapuistosta :) Mulla ei oo päässäni ensimmäistäkään nimeä mikä sopisi meidän pitkähkön sukunimen kanssa yhteen ja josta tykkäisin! Voi iskeä pieni paniikki ristiäisten aikaan. Mä oon enimmäkseen miettinyt poikien nimiä kun toivon kovasti poikaa jostain kumman syystä. Ehkä ensi viikolla selviää kun menen ultraan.

Liikkeistä: Ei oo tuntunut mitään... Varmaan ens viikolla kun työt loppuu ja ehtii oikein itseään kuuntelemaan niin voi jo tuntuakin. En oo vielä ollenkaan huolissani.

Hankinnoista: Meidän ei tarvi paljon muuta isompaa hankkia kuin vaunut. Muuta tavaraa tulee veljen perheestä. Haaveilen kovasti, että loppukesästä olis rahaa säästössä sen verran, että saatais ostettua jotkin paremmat vaunut, vaikka sitten käytettynä. Vaatteita mulla on aika paljon jo hankittuna ja nyt olen shopannut noita kestovaippoja käytettynä.

Je_ni taisi kanssa odotella tuloksia pissatulehdusta. Mullahan epäiltiin sitä kanssa mutta ei löytynyt mitään. Vessassa saa tosiaan rampata parhaimmillaan 20 minuutin välein. Töissäkin olen nyt joutunut käymään vessassa jopa kesken oppitunnin. Terkkari sanoi vaan että vuava käyttää virtsarakkoa jalkapallona :) Ja mullahan kivut johtui kans ummetuksesta niinkuin joku muukin taisi kirjoitella.

Minea rv 19+3

Tänään meillä onkin juhlapäivä =)

5-vuotis kihlapäivä ja muksun nimpparit(toisen nimen, kutsumanimeä ei kalenterissa).

Illalla mennään ulos syömään, ihanaa!!

Aamulla jo vietiin mies töihin kun tarvitaan autoa päivällä. Tosi inhottavaa ottaa muksu mukaan neuvolalääkärille kun siellä tehdään vaan sisätutkimus.

Yritän kyllä saada jonkun tätskyn siellä sen hetken vahtimaan poikaa...

Toivottavasti onnistuu!

Hirveä väsy täälläkin, vois vaan nukkua ja nukkua ja nukkua...

No, oli hemppakin laskenut aikalailla, ettei ihmekään..

Mulla supistelee aika herkästi..Onneksi tuota meidän jötkyä ei enää NIIN paljoa tarvitse kantaa(oikeastaan yhtään), mutta esim. kakkapyllynpesu ottaa mahaan kyllä.

Jokohan MilliaNin arpajaisvoitto on selvinnyt? :)

Mukavan aurinkoista päivää kaikille lokamasukkaille =o)

Camelot&Touhu tasan 20!!!Wau!

ALE-80 - Kyllä mulla ainakin eka raskaudessa oli vaikea tuntea liikkeitä alkuun. Ultrassa oltiin joskus 19+ ja muksu potki, enkä minä huomannut mitään. Tuli jotenkin paha mieli kun ultraaja kysyi että etkö tunne, ihan samoin kuin sulla. Tuli sellainen olo että olenko just jotenkin huono äiti kun en tunne.

Mutta ei sillä ole mitään tekemistä äitiyden kanssa :) Minä ainakin olen tosi hyvä äiti (omakehu sikseen :D) vaikken liikkeitä tuntenutkaan aikaisin.

Muuten, jos miehesi tuntee potkut niin todennäköisesti sinäkin ne tunnet mutta et vielä erota kropan muista tuntemuksista, kun ne ovat niin hentoisia. Näin ainakin itselläni päättelin olleen eka raskaudessa aika pitkäänkin vielä rv 20 jälkeen. Nyt toka kierroksella on helpompi ne erottaa kun tietää loppuraskaudesta oikeinkin hyvin että miltä tuntuu (ja tosiaan mulla nyt se suurena erona, että istukka on taka- eikä etuseinässä ja sillä todella on vaikutusta!).

Et siis ole yksin. Keskiarvoisesti muuten liikkeet alkavat ensisynnyttäjällä tuntua rv 19-20 aikana eli et ole edes mikään kummajainen vielä :) Ne " potkut" jotka aiemmin tuntuvat ovat yli 50% todennäköisyydellä jotain muuta kuten sisäelinten liikkumista - sisäelinten liikkuminen nimittäin selittää synnytyksen jälkeen tulevat " haamupotkut" , joita tuntuu tosi selvinä joskus vaikka mahassa ei mitään vauvaa olekaan.

Coe

Nyt on KESÄ KESÄ KESÄ KESÄ KEEESSÄÄÄÄ.....Just, tais päässä vinksahtaa =)

Mulla oli kello varttia yli kasi soittamassa ja kun se soi niin väsytti kamalasti...Viippasin sitä vartilla eteenpäin ja huusin koirille, että nukutaan vielä vartti =) Isäntä kun on lähteny jo kuudelta töihin.

Mennään siskon kanssa puutarhalle katsomaan lisää kesäkukkia, täällä meinaan paistaa tänään AURINKO-kas kummaa! Eilen oli niin ihme päivä, välillä oli paahtavan kuuma, sitte satoi ja ukkosti ja taas paistoi aurinko..

Sain eilen illalla siivottua vihdoinkin, hyvä minä=) Tänään ei sitte tarvii sellaseen hommaan ruveta laisinkaan.

Missäs teillä nuo kivut (S-I ja joku muu....) tuntuvat?? Kun mullahan oli tuossa noin kerta per viikko sellasta tosi kovaa kipua toisessa kyljessä tai osittain tuolla jossain sisällä....Noita ei ONNEKS ole ollut muutamaan viikkoon, mutta ne ummetuksesta johtuvat kivut on kans ollut kovia ja öisin olen herännyt (tosin nyt en viikkoon, huoh)siihen. Ei oikein kunnolla kylkeä pysty kääntämään =( Mutta mulla ne menee ohitse, kun olen käynyt " isolla asialla" . Nyt olen saanut sen puolesta nukkua yöni hyvin.

Tänään saan soittaa ne pissatestin tulokset. Tuskinpa niissä mitään on, mutta parempi varmistella kuitenkin =) Oli tosi tympee labrahoitsu. Mies sanoikin, että oisit sanonu sille " Yritäs pystytkö olemaan vielä vähän happamampi?" Heh=) Tai ois kysyny, että " Ihan pakko kysyä, että mistä ihmeestä olet saanut noin kovan työmotivaation-ihan kateeks käypi!" Mä en ymmärrä miten jotkut voi olla niin paskaa haukanneen olosia =/ Iteppä ovat ammattinsa valinneet. Mä ymmärrän, jos tuolla laitoksissa olevat hoitajat eivät jaksa aina hymyillä, kun saavat tehdä töitä peräsuoli pitkänä, mutta että tollasessa paikkaa missä ei TODELLAKAAN ole ruuhkaa. Ottaa jonkun kokeen silloin tällöin ja väliajat istuu jossain kopissa puhumassa paskaa...? Ärsyttävää! Taisin mennä just kesken hyvän juttutuokion. Siellä ei ollut ketään muita kuin mä =)

Eilen illalla vauva potkutteli jo hieman ylempänä mitä aiemmin. Tähän asti on ollut aina navan alapuolella ja nyt sitte potkutteli ihan navassa (hassua kun se pomppi) ja sitte sivulla melkeinpä navan yläpuolella ja kauheella tohinalla siellä muljattiin=) Mieskin pääsi taas nauttimaan noista liikkeistä.

Hän oli eilen työkavereiltaan kyselly ovatko käyneet perhevalmennuksissa ja tosi moni käynyt vain siellä viimeisellä kerralla missä on ollut näitä hengitysharjoituksia sun muita. Mä siihen sitte, että mä kyselin just siltä mun terkkarilta, että mennäänkö sinne yhdessä niin hän sanoi, että " No ei sua kieroon katsota, vaikka yksinkin menisit, mutta...." Sanoin miehelle, että ihan yhtä paljon siellä on hänelle tietoa tulevasta kuin minulle, että yhtä paljon ollaan pihalla kaikesta enkä mä aikonut vauvaa kuitenkaan yksin hoidella *vink vink* =) Kyllä hän oli samaa mieltä ja totta kai tulee mukaan! Se ei vaan JAKSA mitään luentoja ja oli ihan kauhuissaan, kun kerroin, että kyllä kait se 1-1.5 tuntia kestää =D=D Mikä noita miehiä vaivaa? Ite odotan ihan innolla aina kaikkee tollasta, koska otan kaiken tiedon avosylin vastaan!!

Mites teillä muilla, oletteko käyneet perhe ja-synnytysvalmennukset yhdessä miehen kanssa?

Jees, ei tässä nyt tämän kummempia. Loma senkun etenee ja nyt on jo 4. lomapäivä. Huomenna menen vihdoin sitten sinne KÄSIhoitoon=)

OIKEIN AURINKOISTA KESÄPÄIVÄÄ KAIKILLE =)

Haliterkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 22+4

HÄH, ei mun vaan oo tarvinnut olla neljää tuntia pissaamatta neuvolan takia! Neuvolan täti sanoi joskus 1. raskaudessa että sen ekan " ison" pissatestin jälkeen (se joka katotaan labrassa, myöhemmät vain terkkari katsoo) riittää kun saa jotain puserrettua. Loppuraskaudesta toi 4h alkaa olla jo oikeasti ihan mahdotontakin... :) Teillä on ihan ihme terkkareita :)

NIMISTÄ: Meillä edelleen tytölle ja pojalle on yksi nimi. Harmittaa vähän, kun esikoiselle tehtiin paljon etsintää nimestä ja se tuntui jotenkin hienolta. Myös itsestä on aina tuntunut kivalta että nimeni olisi voinutkin olla joku muu. Siksi vähän harmittaa tämän kakkosen puolesta, että eikö nyt voisi ees miettiä. Mutta oon NIIN jumissa niiden nimien kanssa. Ehkä sitten kun sukupuoli selviää... ehkä sitten tulee mietittyä.

NOSTELUSTA: Meidän 1v2kk painaa jotain 9 kg. Olen nostellut vielä huoletta, tai eipä kovin paljon ole vaihtoehtojakaan kun pitää vähän väliä äidin syliin päästä. Sellasta äkkinäistä nostamista oon yrittänyt välttää ja nostanut rauhallisesti. Ainakaan vielä ei ole tuntunut pahalta. Vähän kurjemmalta tuntuu nostaa typyä vaunuihin nukkumaan kovassa kantokopassa, siinä kun tahtoo väkisinkin joutua nostamaan jotenkin äkkinäisesti. Mietinkin just eilen että syksyä kohden taitaa päästä neiti nukkumaan sisätiloihin jo tuonkin takia, ja loppuuhan vaunukopasta jo tilakin :)

Eipä tässä muuta. Töitä riittää edelleen kauheesti. Huomisaamuksi iso projekti pukattava ulos (tai huomisillaksi, jos tiukille menee...). Kiva kuitenkin porukassa tehdä kun huomaa että kaikki muutkin tekevät enemmän kuin pakolliset osansa :)

Hyvää torstaita kaikille!

Coe rv 19+4 (kääk, 20 on ihan kulman takana)

Niin se vaan tuli, kesäkuu ja auringon paiste! Oltiin jo lasten kans yli tunti pihalla, kunnes nälkä ja väsy yllätti. Nyt on kuopus unilla ja kaks muuta just sai lautasensa tyhjäksi & painelevat pihalle.

Neuvolasta: Ei mullekaan oo koskaan sanottu, että tarvis pissimättä olla! Labraan tietty, mutta tavallisella neuvolakäynnillä ei mun mielestä oo väliä millon on viimeksi liruuttanu. Ja tosiaan, loppuajasta ainaki mulla on tuntiki ihan liian pitkä aika pidättää :)

(.) Vauva mylläsi viime yönä niin, että ekaa kertaa oikeen heräsin siihen. Oli kiva maata hiljaisuudessa ja kuulostella liikkeitä. Jotenki tuli sellainen väläys mieleen, että tämä potkii samanlailla kuin esikoinen, tytöt taas enempi liikku muuten, ei selviä potkuja niinkään tuntunut. Ja muutenki, alun varma tyttöolo on nyt rakenneultran lähetessä muuttunut epävarmaksi, välillä jopa tuntuu pojalta. No, 4 päivän päästä se voi selvitä :) Kaveri oli käyny eilen rakenneultrassa, vkoja 20 ja oli näkynyt selvästi, että tyttö on. Eli kai se näkyy mullakin :D

Muuta; Meidän perhe taitaa kasvaa muutenki kuin masukkaalla. Poika on jo ainaki vuoden ruinannut jotain lemmikkiä, lähinnä marsu, kani ja hamsteri on ollu toivelistalla. Isompi tyttö on myös kärttäny pupua, kissaa, koiraa ja millon mitäki. Itselläni se koirakuume vaivaa, mutta järki sanoo että ei vielä moneen vuoteen. No, nyt viimeaikoina nuo isommat lapset on hirveesti tutkineet luonnon öttiäisiä, varsinki etanoita ja murkkuja. Tänä aamuna sain sitten älynväläyksen; akaattikotilot! Rupesin lukemaan niistä netissä ja sitten esittelin kyseisen otuksen pojalle (7v siis). Hän oli aivan ekstaasissa, että juu, pakko saada! Luin hälle sitten hoito- ja käsittelyohjeita yms ja juteltiin kauan siitä, kuinka se on elävä otus eikä sitä voi jättää hoitamatta, kun ei huvittas jne. Lopulta laitoin miehelle tekstarin (ja olin 100 varma, että se tyrmää ajatuksen heti). No, sehän kyseliki että mistä niitä saa yms ja LUPASI. Täytyy nyt vielä pari päivää miettiä ihan kunnolla, ne nimittäin elää jopa 10 v! Mutta eiköhän me oteta sellainen tai pari. Ne vaan on kaksneuvosia... eli täytys kerätä munat veks aina ku ne munii, jos ottaa monta. Muuten on kohta 500 kotiloa, ei kiva :(

Lisäksi on ollut miehen kans puhetta, että sitten ku lapset on paljon isompia, niin voitas ehkä pari kania ottaa, jos lapset on innostuneita osallistumaan hoitamiseen jne. Minusta kuitenki on ihana ja tärkeä asia, että lapsella on joku lemmikki, varsinki ku meillä ei oo mitään allergiaa.

Kivuista: Minä täällä kantelen ja nostelen paljo nuita tyttöjä. Toinen painaa n. 10kg, toinen vajaa 12kg. Joskus kun nostaa pahassa asennossa, niin käy kyllä sikana tonne alamahaan, mutta vain hetken. Supistelua on kävellessä, mutta ei oo kipeetä vaan semmosta kovettumista vaan.

Mulla on seuraava neuvola tämän kuun lopussa. Meillä on täällä ne n. 4 vkon välein. Mullakin on IHANA neuvolatäti, sen parempaa ei olekaan. Kokemusta on myös toisenlaisista...

Nyt, ihanaa torstaita kaikille!!! Minä lähden lasten kans mökkeilemään vkonlopuksi, mutta enköhän vielä huomenaamuna käy kirjoittelemassa ennen lähtöä.

Mianni 19+5

Tulin tosiaan juuri neuvolasta ja kelasta,sain vietyä sen äitiysavustus ja pvärahahakemuksen,rahat tulisi ensi viikolla niin pääsen ostoksille=)

Kaikki oli hyvin neuvolassa,painoa oli tosin tullu 2,5kg mutta syynä siihen varmaan se kun siskoni oli 3 vk kylässä ja herkuttelimme koko ajan..Edellisestä neuvolakäynnistä siis 3vk aikaa,että aika paljon tullu kuitenkin..Kysyi samalla siitä pitikö olla pissaamatta,niin ei kuulemma mutta ettö oishan se kiva jos tulisi ennemmänkin pissiä kuin pari tippaa mutta ei välttämättä tarvi..Itse en kyllä ees pystyisi piettää kovin kauaa..

Mitäs muuta,kerkesin jo kirjotteleen pitkän pätkän mutta se teksti hävisi johonkin..=( Ja nyt en enää muista mitä piti sanoa..

Huomenna olisi 4d ultra ja vielä ei jännitä, saa nähdä tulleeko nukuttua yöllä yhtään..Ihanaa kun sitten selviää se sukupuolikin vaikka kyllä jo edellisessä ultrassa sanottiin olevan tyttö niin en uskalla luottaa mutta jos nyt toisen kerran samassa ultrassa sanotaan tytöksi niin kyllä sitten luotan:)

Mutta nyt lähden esikoisen kevätjuhliin ja palaan huomenna asiaan uudelleen...

Jemin rv 22-23???

lupicaia..meilläkin nimeksi tulee helmi jos tämä mytty on tyttö:)

oon muutenkin tämmöisten vanhojen suomalaisten nimien ihailija ja pojallakin vanha nimi:)

nyt taas pikku nuhanenän kanssa touhuumaan..

fiikuna ja mytty rv21+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat