Seuraa 

Avaanpa jälleen pinon!

Sivut

Kommentit (26)

Taitaisi vain teillä muilla olla pitkä työmatka ;D Toisten tykönä voisi siivota, kun omassansa ei ehdi/jaksa (=tällä hetkellä ehdi). kaksi päivää ollut töiden jälkeen jotain " pakko mennä" -velvoitetta ja kotona vasta yhdeksän pintaan.

Mitään muista...

Sipisee...

SM

Huh huh, mikä riita oli aamusta miehen kanssa. Oikein latinotyyliä.. Ei meillä kyllä ole ollut näin tapana riidellä. Ollaan yritetty aina riidellä rakentavasti, mutta no, olihan tämän aamunkin riita sitten rakentava loppujen lopuksi. Välillä pitäisi tuulettaa tunteita ja puhua niistä ettei pääse keräämään näin isoa kuonalastia. Nyt on taas helppo hengitttää, ainakin hetken aikaa. Sai muuten olla ensimmäinen ja viimmeinen lautanen minkä lattiaan viskaan.. Hävettää.

Enkelille ja Ayapille paranemisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun luin että jos johonkin tulee vähän kananmunaa sen voi vaan jättää pois,mutta kun mokkapaloihin tulis 4munaa ni mitä käy jos ne jättää pois vai voiko jollain korvata???HAluis tehä sellasii mokkapaloja et typyki vois syödä...

Ja edelliseen tuli moka...Kukkulla on ihmeLAPSI...meni kai ENkelin minivauvan kanssa sekasin...anteeksi!

se sotku odottaa edelleen..ei ole oikein siivousintoa!!

Jos Sipi toimisi niin kuinka sotkuiseen kotiin kehtaisi ryhmän laskea vai pitäskö puunata jo etukäteen..hmmmmm...pohtii hän...

Onko Pilette käyny kertomassa miten reissu meni???Oon lukenu tosi hätäseen...

jatu

Olis taas kurlaajille sähköpostiasiaa, mutta arvatkaa onko mun molemmat postit tehneet lakon:(

Alkaa vähän olla sellainen olo, että pms kolkuttelee taas ovella. Saapa nähdä. Sinänsä mielenkiinnolla odotan mitä se tällä kertaa tuo tullessaan. Mietin sitä, että mikä silloin kuukausi sitten oli alkuloa ja mikä pms-oiretta vaan. Tuntuu, että pms menee ihan yli jo nykyään. Entä jos " kaikki" johtuikin vaan siitä.

No, mutta kivaa ohjelmaa huomiseksi tiedossa. Tulee pari kaveria grillaamaan illalla ja jos ei sää salli, niin ruuat onnistuu kyllä sisälläkin. Sitten ehkä kaupungille hummaamaan.

Hmmm... vai pms. Nyt kyllä kolottaa vatsaa jo. Omituista. Elämä on jännittävää, kun kierto on mitä sattuu:)

Esikoinen halusi vauvakeinuun puistossa. En nostanut (osaa keinua tavallisessakin), tuli kauhea huuto jota yksi äiti katto sen näkösenä, että miksi en tee mitään. Vaikutti sellaiselta äidiltä joka itse koko ajan menee perässä ja vahtii ja huolehtii joka asiasta. Minä annan kiukutella kiukkunsa ja tulla sitten mun luokse, kun haluaa. Tämä äiti yritti tarjota palloa, vaikka sillä ei ollut mitään tekemistä asian kanssa (pienempi oli taas sitä palloa huutanut aikasemmin). Sama äiti vaikutti kyllä myös siltä, että antoi lapsensa pompotella miten haluaa. Teki lähtöä noin 10 kertaa ja aina palasivat ennen porttia jo takaisin, kun " ei se halunnutkaan vielä lähteä" . Koko ajan siis luuli, että lapsi haluaa pois puistosta. Minen jaksais, multa palais käämi. Sen takia minä olenkin se joka päättää milloin puistosta lähdetään:) Tiukkisäiti:)

Miksiköhän toikin tarina piti kertoa, kukapa tietää. Taisi iskeä höpöttämistarve.

Meidän siivoojahomma ei ole muuten edennyt mitenkään. Mies on lisäksi yhtäkkiä miettinyt, ettei meillä ole muka varaa siihen. Olipa taas hyvin miettinyt loppuun asti asian, kun sitä silloin lupaili aikasemmin.

Poistun löpisemästä... Tulkaa muut sanomaan böö, että on taas lukemista!

T: Ynis

Toivottavasti lääkkeet auttaa! Ajattele niin, että lääkkeiden syönti on positiivista, kun niillä olo helpottuu.

Enkelin afta kuulostaa kammottavalta. Toivottavasti saat siihen apua illalla!

Lapset kattoo muka Nalle Puhia alakerrassa, mutta kauhea riehuminen vaan kuuluu:)

Kuka tulis meille siivoamaan? Jatu? :)

Mikä on tikkaremmi?? Ollut täällä aiemminkin tämä sana mutta mää en tiedä mikä se on ... Enkä keksi mistä voisi tulla.

Täälläkin tuulee ja lujaa. Sikäli ärsyttävää että meidän terassi sekä sen kalusteet ovat täynnänsä joitakin pitkiä ja hentoja noroja .. siis ilmeisesti jonkin puun sellaisia. Eilen illalla lakaisin terassin ja pyyhin pöydät. No, ei olisi kannattanut koska ihan kuin mitään ei olisi tehnytkään :)

Eipä muuta kuin mukavaa päivää kaikille. Mulla tänään taas yh-päivä. Aamusta iltaan tyttösen kanssa .. Huoh. Onneksi sunnuntaina lähden YKSIN matkaamaan ja tapaamaan ystäviä :)

Alli

Tänään Nekku heräs seiskalta :-( Sadetta luvattu, kunpa puistoon ehdittäis ensin. Kun Jatullekaan ei päästy.. Lattian pesua tiedossa ja pölyjen pyyhkimistä.

Mua jännittää! Ystävä on synnyttämässä parhaillaan! :)))) Ootan vaan viestiä koko ajan!

Varasin ajan päivystykseen illaksi. Mun toinen poski ja imusolmukkeet kaulalla maanantaista asti järkyn kipeät, oon purru poskeen ja siel on jättimäinen afta. Käskivät tullaa näyttämään, jos pahasti tulehtunut. Paras olis olla jos olisin hiljaa, enkä söisi, muuten hampaat hankaa vaan kipeästi ja kipu raastaa tonne leukaan ja imusolmukkeisiin asti. Yölläkin taas valvoin. Rasittavia tälläset jutut.

Hilu, onnittelut! Kelpais tollanen asunto mullekin! :)

Nyt mentävä laittamaan koti kuntoon ja sit puistoon! Palailen varmaan kunhan lattiat päivällä pesty, ei uutta moppia vielä ostettu!

Mukavaa päivää!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 15+3

Taas on päivä ollut yhtä juoksua..kyläillä oli kyllä kiva..

Eilinen siivous ei näy missään,tuo sairas mies täällä kotona..Ei ole yhtää terveempi mut lääkäriin ei tarvi mennä!

TAis eilinen kevät juhla sotkea typyn yön..Illalla ei meinannu nukahtaa ja jossain vaihessa huuteli äitiiii tule!Menin vasta ku oli typy nukahtanu ni oli taas askarrellu...yöpuku oli auki ja oli kai vaippaa raottanu ku pissa tuli koska koko sänky oli märkä!Siinä sit heräs ku kaikki piti vaihtaa!!!Aamulla oli taas vaippa vuotanu ku oli juonu mukin tyhjäks!!

Mulla päätä jomottaa,ei auttanu jumppakaa!Toiv.ei tule miehen tauti!

Ayapille pikaista paranemista!!!!!!

Minäkään en tienny mitä tikkaremmi meinas mut sujuvasti olin oikein käyttäytyny ;-)

SiPiin ilmottautuu hän myös :-)

Kukkuu:Ihan oikeestiko sinä ja ihmevauva pörräsitte laitteissa??Sellasissa kesyissä???Ja mun kokemuksella nyt on jo hyvin myöhästä perua..loppuun on mentävä!!Mut ehkä sinäkin jo hieman sen aavistit ;-)

Tsemppiä ja ihania äitiyspäiviä!

Täytys kai noita lapsia nukkumaan ja tätä kämppää raivata!!Ei jaksas!

jatu

Nimitys on peräisin minun mielleyhtymästäni, assosiaatioko se hienompi nimi on? Sunnuntaihesarissa lukijoiden toinen toistaan kummallisempiin kysymyksiin vastaavat vuoroviikoin Kirsti ja Torsti. Torsti tietää aika paljon itsekin, mutta jos eteen sattuu kysymys, johon Torsti EI tiedä vastausta, Torstin tikkaremmistä löytyy aina joku, joka tietää. Syysmammoillakin toimii loistavasti kysykää-mitä-haluatte-me-vastaamme-mitä-haluamme -palvelu ;) Aina löytyy joku, joka tietää :)

Niin voisi sanoa, koska yleensä olen tähän aikaan jo sängyssä. Tänään en, koska huomenna on anoppilaan lähtöpäivä. Ja aina kun tiedän, etten ole yksin heräämässä Onnin kanssa, valvon pidempään.

Uskokaan tai älkää, tällä kertaa anoppilaan lähtö tuntuu ihan jees hommalta. Koska siellä saa katsoa telkkaa rauhassa illalla. Ja lauantaina luultavasti mennään ulos syömään. Näin kesäaikaan siellä on semmonen pursiseuran ihana ravintola auki. Ihanasti meren rannalla, vanha puinen rakennus. Aion nauttia kyllä nyt siitä, että anoppi hoitaa Onnia. Vaikka tiedätte ja muistatte varmaan, ettei anoppi ole mun suokkari.

Lila, hui ja wau! Minä en ole vieläkään rikkonut mitään mutta joskus alkuaikoina muistan heittäneeni miehen mapin täysillä sängylle ja hermostuin jostain.. Tässä meidän tilanteessa (= ei hetkenkään rauhaa mun porukoilta, nytkin ovat tässä olkkarissa) tuommonen riitatilanne olis ihanteellinen. Sais vähän tuulettaa. Ehkä vielä joskus:)

Yniskö tiukkis? Minä myös:) Nykyään Onni ei kauaa puistossa viihdykään mutta vielä Kokkolan aikaan tykkäs kovasti ja minä kun päätin, että nyt lähdetään, silloin myös mentiin! Perhana sentään:)

Ayapille tervehtymistä! Voi että olis aivan luksusta lähteä johonkin - vaikkapa Alppimaahan - kaksin. Meidän hääpäivän vietto varmaan rajoittuu ihan vaan ulkona syömiseen.

Soitin sitten sille kaverille. En puhunut kuin 1,5 tuntia. Piti jo lopetella, että ehti herättään Onnia päikyiltä. Ei vieläkään ole varmuutta, onko kaksosia tulossa vai ei. La sopivasti sama ku Onnilla, 26.9. Mutta olipas kiva jutella. Ihan tympii, ettei asuta lähempänä toisiamme, siinä on semmonen ystävä, että!!!

Nyt on tällä äiteellä semmonen olotila, että pitää vähän aikaa pitää taukoa kuntoilusta. Jalat ja kädetkin huutaa hoosiannaa. Ja selkä. Mutta tietysti piti vielä tänään käydä salilla treenaamassa ennestäänkin kipeät koivet.

Nyt taidan lopetella. Sais kai se Pilettekin käydä kurkkimassa välillä, samoin Öttis ja Tuttiskin. Ja muutkin taustailevat!!!

Kiva Äitikuu, että nukkumiset alkaa sujua. Hienoa!!!

Alpiiiii!!!! Auttakaa, kysyin teiltä aiemmin neuvoa.

T-P

Tämä kipeänäolo on sitten syvältä. Sain hurjan satsin lääkkeitä. Lääkärin mukaan estettä matkustamiselle ei kuitenkaan pitäisi olla, huh helpotusta!

Valivalivali... Kaikki varmaankin tietävät, millaista on kun on kipeä, ehkä en kuvaile sen tarkemmin :) Sen kuitenkin sanon, että on Ärsyttävää, kun ei jaksa tehdä mitään!!!

Tulkaahan kertomaan kivoja juttuja...

Neljä hoitaa lapsia ja kaksi siivoaa, kierretään kaikilla jotka on mukana? :) Ei vaiskaan, olen leikitellyt tällä ajatuksella ennenkin, mutta taitaa olla toteuttamiskelvoton.

ei ole päässy vähään aikaan kirjottelee. kun netti ei toiminut...

onneksi se tänä aamuna jo toimi... retki päivä lasten kanssa tänään. ja anoppi saapuu tänään kyläilee ja lähtee vasta sunnuntaina takas...

wau! Auttoiko se lautasen heitto? Mä oon aina halunnut heittää mutten oo uskaltanut... Omiaan ei viitti hajottaa.... Lasiovia sen sijaan paiskon joskus niin että oon peläänyt lasien rikkuvan....

;)

nimimerkki: nyrkkeilysäkin joskus kiukulleen tarvitseva

Ja jo joulukuussa. Oon ihan täpinöissä täällä, joten miltä mahtaa siskostani tuntua. Heille oli nimittäin itsellekin vasta hiljattain varmistunu eikä osannu esim sanoa, että koska on ollu viimeiset kuukautiset, vaan ultralla määriteltiin la.

Soitin ja onnittelin ja varovasti tarjosin vauvalehtiä ja varusteita ym, mutta pitä nyt yrittää itseään jarrutella, koska siskoni on aika erityyppinen kuin minä.

En tiedä, koska sisko ois ilmottanu, mutta äiti ei malttanu olla sanomatta, kun kävivät. Ja ihana asiahan tuo on.

Vai että synnytystä pitäis suunnitella. Täällä se menee niin, että rakanneultraan vietiin lappu, johon sai laittaa " toiveita" ja ajatuksia synnytyksestä. Ja synnärille vaan mennään synnyttämään. Mutta kyllä mä oon aatellu terkalta pyytää vielä lähetettä sairaalaan vauvan kokoarvioon tai mikä se nyt onkin, kun Pekka oli niin iso. Ja vaikka kätilö sillon lupas, että isompikin mahtuis, niin täällä on tuo lääkäritilanne niin huono, että ihan sillä haluaisin, että sairaalassa vielä tutkivat la:n lähestyessä.

Hyvää yötä!

T@hti

Hmm... on tässä kieltämättä vähän rasittuneempi olo kahden lapsen kanssa aamulla kuin yhden:) Onneksi pesullakäynnit sujuu yhtä aikaa. Isompi kuitenkin harjaa itse hampaitaan (kuten pienempikin), käy potalla ja jopa joskus innostuu riisumaan ja pukemaan itse. Mutta levotonta on meno, huh huh. Koko ajan kolisee ja itketään ja sitten taas riehutaan lisää. Esikoinen varsinkin itkee joka ikistä kolausta, vaikkei oikeasti vois sattua juuri ollenkaan. Olen sitä mieltä, että mies on osasyyllinen, kun aikaisemmin joka kaatumista ja kolahdusta voivotteli aina. Tietty esikoinen on muutenkin herkempi tollaselle.

Kauhea tuuli ulkona. Tekee mun olon levottomaksi, en tiedä miksi. Ulos pitäis kyllä päästä, eihän tästä muuten tule mitään.

Täytyy kai lähteä jatkamaan...

Ainakin jos kalenteriin katsoon. No, ulkona ei sada nyt mutta ei siellä ihan kesäisen lämmintäkään ole.

Minäkin katsoin (tai nauhoitin) sen nelosen algeeria dokkarin. Ja olihan se hyvä. Ihmeellistä, että Briteissä on eniten allergisia lapsia (olikos se koko Euroopassa?) ja vähiten allergiaan perehtyneitä lääkäreitä. Ja tosiaan testeihin joutui jonottamaan vuosia.

Kylläpäs aika rientää. Kahden viikon päästä meilläkin on jo 2-v hääpäivä. Selvästi aika on alkanut mennä nopeampaa lapsen syntymän jälkeen. Silloin kun täytin 18, aika meni tosi nopeasti ja pian huomasi olevansa 25. Nyt sitten on 2 vuotta hurahtanut ihan tuosta noin vaan. Itse tietystikään en ole vanhentunut:)

Viikon päästäpä vanhenen kuitenkin. Ja Tuttis myös:) Tuttis vaan siirtyy ihan eri lukemille kuin minä:D

Tänään nukuttiin melkein 8 asti sitten. Mutta mutta... mun yöt on tosi levottomia. Nyt on kyllä jalkalihakset kipeät, kun olen juossut pitkästä aikaa kovasti noissa pesispeleissä. Sen verran eri puuhaa se, kuin salilla käynti. Mutta muutenkin on ollut levotonta öisin. Kannan taas kakkia muidenkin murheita harteillani:/ Se on tuo veljen perheen tilanne, joka pyörii päässä koko ajan. Unissakin. Vaikka enhän minä asialle voi tehdä mitään - haluaisin kyllä ja kovasti.

Kysyn täällä, kun en jaksa sähköpostissakaan. Eli sitä alpi asiaa. Kun alunperin oli tarkoitus testata vehnää nyt kesäkuussa. Joulukuussa kun on viimeksi testattu. Minä en sitten muistanut, että ohraa oli kokeiltu kevättalvella. Oulun lääkäri näki tuon asian Onnin papereista ja oli sitten sitä mieltä, että koska ohra ei sopinut tuolloin, turha kokeilla mitään (ohra, ruis, vehnä) ennen ensi kesää! Eli vuosi vielä ilman. Mutta kun mulla tekis mieli testata!!! Heh, mulla kun on semmonen tunne, että ne vois sopia... Tunnehan tässä asiassa tunnetusti auttaa:) Mitä mieltä ootte?!?!?!? Kokkolan lastenlääkäri silloin kevättalvella sanoi (muistan sen nyt), että jätä ohra nyt pois ja kokeilut pois kesään asti, että opit taas, mistä mikäkin itku johtuu. Nyt kun yöt on ollut hyviä pääsääntöisesti tosi pitkään, mieluusti kokeilisin viljoja. Nyt tunnistais ainakin kipuitkun. Kun hampaitakaan ei nyt ole tulossa.

No, nyt pitäs varmaan ottaa itseä niskasta kiinni ja tarttua puhelimeen. On mennyt luvattoman kauan siitä, kun puhuin viimeksi kaverin kanssa, joka asustelee siellä ruuhkasuomessa. Kun viimeksi puhuttiin, hän oli raskaana. Odotti kolmatta tai NELJÄTTÄ lasta! Kun ei ollut saanut varmuutta siitä, onko masussa kaksoset. Syssyllä syntyy ja nyt on jo selvillä asia. Pitänee siis soittaa ja kysyä.

T-P

T-P:Minä en noista viljoista tiedä,mut eikös ½vuotta kai ole joku tauko aika ja sit testataa...Minä aattelisin et testaisin kerta muuten on nyt asiat kunnossa...mut ehkä joku vilja-algeerioista ymmärtävä on eri mieltä,minäkun ihan vaa vastailen tikkaryhmän tapaan...

jatu,joka on pistäny ainaki yhen astiaston palasiks..herätyskelloja ainakin tusinan..hmmm...kyllä se tuntuu hyvältä:heittää ja sit räsähtää!

Olen kylä rauhottunu lasten myötä-ei kai hirveen hyvä esimerkki lapsille jos äiti paiskoo urakalla

Yskittää aina ja aina. (Risto Reipas ja Nalle Puh keskustelivat siitä, kuinka kauan aikovat olla ystäviä: aina ja aina. Pyörsky vastaa välillä melko yllättäviinkin kysymyksiin " aina ja aina" :))

Eilen oli tosi kiva ilta :) Olin melko lähellä kotia, ja teki mieli kävellä kotiin. Ravintolasta 200 metriä myöhemmin totesin, ettei se kävely olekaan kovin hyvä idea - jalat olisi kyllä kävelleet mutta keuhkot ei. Tänään menen taas lääkäriin, tällä kertaa lääkäritädille.

Täällä paistaa aurinko. Äiti lupasi tulla lapsenvahdiksi kun menen lääkäriin, veisiköhän tuo pikkuväen pihalle... Olisi kiva. Ehkä tätä on hyödyllisempää kysyä äidiltä kuin teiltä, vaikka viksua porukkaa olettekin :)

Voihan viude, viikon päästä olen lentokoneessa :) :) :)

Nyt tarttee pukea. kylpytakki päällä en kehtaa ihmisten ilmoille lähteä.

Tikkaremmille oli kysymys, mutta kas: unohdin mitä pitikään kysymäni.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat