Vierailija

Pääsettekö kesällä yleensä töihin vai onko se enemmän syksy ja talvi painotteista?

Valmistuin juuri ja mietin ensin että olisin pitäny kesän ensin lomaa ja sitten vasta syksyllä hakenu töitä. Mutta rahatilanne on nyt niin tiukka että olisi hyvä päästä töihin kesäksi. Nyt kysynkin että ottavatko päiväkotiin sijaisia kesäksi vai pyörittävätkö enemmän ns. omalla porukalla? Kiitos jos joku viittii vastata.

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eivät ota sijaisia ainakaan heinäkuuksi, jolloin päivystetään. Ainakin Tampereella pitää ilmoittautua sijaisrekisteriin joka sijaitsee siellä Koulukadun virastossa missä hoidetaan muitakin päivähoidon hallinnollisia asioita, ei siis työkkäriin. Päiväkodit sitten tarpeen tullen katsovat koneelta sijaisrekisteristä kuka on vapaana ja pyytää hommiin. Ite oon ollut aina kesät lomalla = työttömänä.

Onko noita vuokrausfirmoja muuta kuin etelä-suomessa? Mistä niihin töihin voisi hakeutua?

Kiitos vastanneille. Täytyy heti soittaa suoraan. Ajattelinkin että jos työkkäriin vaan ilmoittaudun niin tuskin töihin ainakaan sitten pääse.

Mä oon määräaikaisena päiväkodissa ja ainakin täällä Oulussa kaikki määräaikaiset " saa kenkää" kesäksi. Ens syksyä varten oon jo käynyt muutamissa haastatteluissa ja onneksi sain töitä. Päiväkodit aloittaa toiminnan elokuussa ja tällöin on jo oltava henkilökuntaa. Tietty aina sairasloman sijaisuuksia tms tulee yllättäen. Kysele myös mahdollisesta sijaisvälityksestä kaupungilta! Ja laita sähköpostia kaikkiin niihin päiväkoteihin johon haluaisit töihin! Tai soita!

En tiedä, mutta luulisin, että suurimmilla kaupungeilla ainakin jonkinlainen työvoimapalvelu pikaisia sijaisia varten. Tiedäthän, että jos teet jotain pientä pätkää, esim. vaikka 2 päivää viikossa töitä, voit saada siinä rinnalla soviteltua päivärahaa?

Mä teen henkilöstönvuokrausfirman kautta näitä hommia. Sieltä saa parin tunnin hommista muutamaan kuukauteen kestäviä sijaisuuksia. Itse teen max. viikon mittaisia sijaisuuksia ja niistä tietää vasta sitten, kun on sen aika. Jos kesällä vaikka joku sairastuu, niin sitten saatan päästä töihin.

Heinäkuussakin monta päiväkotia laitetaan kiinni ja vain pari päiväkotia päivystää heinäkuulla. Päivähoidon johtaja on kuulemma ainut joka kesästä jotain tietää... Täytyy kai vaan odottaa ens viikkoa että kyseinen henkilö palaa töihin.

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat