Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla on muutama todella rankka vuosi takana ja ilmeisesti jatkuvan stressin ja surun keskellä kävi niinkuin lääkärini sanoi joskus käyvän, sain jonkinasteisen masennuksen jonka kanssa olen kärvistellyt jo vuoden verran. Koko vuosi on ollut yhtä helvettiä, tuntuu etten tunne yhtään mitään ja ihana perheenikin kärsii. Vihdoin uskaltauduin kunnolla puhumaan asiasta lääkärille ja sain masennuslääkkeet ja lähetteen terapiaan. Otin eilen ensimmäisen Cipramil-nimisen lääkkeen - mitä odotettavissa käytännössä? Sivuvaikutuksia? Kuinka nopeasti olette huomanneet vaikutuksia lääkkeistä?

Kommentit (10)

Ainakin mulla lääkkeen aloittamisen jälkeen ensimmäiset 2 viikoa oli yhtä helvettiä. Levoton olo, AHDISTUS, paniikkia kokoajan ja pahimmat kohtaukset kuin ikinä.

Sinnittelin lääkärin kehotuksesta sen 2-3 viikkoa ja sitten olo normalisoitui. Lääkärin mukaan olo voi pahentua aluksi.

Kun lääkeen syöntiä oli jatkunut, ei mitään sivuvaikutuksia. Tosin ei se auttanut paniikkiinkaa. Tosin söin minimi annosta.

olen nyt eilen ja tänään ottanut lääkkeen ja olen ollut ihan valtavan pahoinvointinen tyyliin raskauspahoinvointi niin eilen kuin tänäänkin. (Lääkärin mukaan lievä pahoinvointi on tavallista, mä en juuri koskaan ole pahoinvointinen mistään joten tää on mulle vähän outoa.) Menikö pahoinvointi ohi ajan kanssa? Tämä nyt ainakin masentaa... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä käytin aikanaan masennuslääkkeitä " pahimman yli" , eli melkein vuoden. Mieheni oli tuolloin kuolemaisillaan (sittemmin selvisi kylläkin), ja minun alkuaikojen urhoollisuuteni ja uskomaton jaksamiseni sitten palkittiin masennuksella jälkeenpäin. Minulla oli käytössä Seronil-niminen lääke, ja huomasin vaikutuksen noin 1,5kk kuluttua. Enää ei tarvinnut nukkua koko päivää (tai siis " nukkua" , lähinnähän se oli sängyssä makaamista tyhjin aivoin), ja uskaltauduin uloskin vähän enemmän.

Sivuvaikutuksia minulle ei tullut, mutta olen kuullut joiltakin, että väliaikaista painonnousua voi ilmetä. Sinänsä pieni juttu, mikäli saa hoidettua nuppinsa kuntoon, eikö totta.

Toivotan sinulle mitä pikaisinta paranemista! Masennus on asia, mitä harvoin itse edes tiedostaa, mutta se vie elämästä niin paljon hyviä asioita. Jospa alat kesän tullen havahtua auringonpaisteeseen, ja näet taas kaiken kauniin ympärilläsi!

t. eräs masennuksesta yli päässyt

Kiitos vastauksista ja linkistä, pitääpä käydä katsomassa.

Tää pahoinvointi on aivan järkyttävää, piipahdin äsken ulkona asioilla toimistosta ja meinasi yhtäkkiä oksennus lentää. Ihan järkyttävä kuvotus jo monta tuntia, samaten huimaa eikä jotenkin pysty keskittämään katsetta kunnolla. Ärsyttäviä oireita, toivottavasti menevät ohi muutamassa päivässä.

vaikuttavana aineena serotoniini. Ensin oli paha olo ja ekan kuukauden aikana laihduin 5 kiloa ku ei maistunu ruoka. Sen jälkeen paino tuli korkojen kanssa takasin. Lääkkeet auttoivat ahdistukseen ja paniikkiin, mutta lopetin lääkkeiden käytön n. 9 kk:n jälkeen kun pääsin terapiaan. en pitänyt ajatuksesta että syön lääkkeitä. nyt kun ajattelen, niin olisi pitänyt ehkä jatkaa, olo on huonompi kuin aikoihin. annokseni oli lopulta 60 mg. Minulla sitä käytettiin myös syömishäiriön hoitoon.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat