Seuraa 

Heips!

Mietin tuossa kun lueskelin muiden kirjoituksia yösyötöistä, että vaihdatteko joka syötöllä pienelle vaipan? Itsellä tapana on vaihtaa vaippa ja tämän seurauksena napero sit valvoo joskus tunninkin ennen kuin suostuu nukahtamaan uudestaan... Esikoisen ajalta en muista miten toimin, taisi mennä vähän usvassa ;)

Pirpana_80 ja neidit 3 vko ja 1,8 v

Kommentit (10)

lapsi pärjää hyvin samalla vaipalla koko yön (12-14 tuntia). Jos olisi kakat tehnyt yöllä niin sitten ehkä vaihtaisin, mutta semmoista ei ole meillä vielä sattunut. Esikoisemme kyllä kakkasi monesti yöllä, silloin vaihtelin vaippoja pimeässä ja hiljaa ja usein vauva ei juurikaan herännyt ja jatkoi uniaan sitten tyytyväisenä puhtaalla vaipalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meille sanottiin jo osastolla että ei tarvi vaihtaa koska nykyajan vaipat niin imukykyisiä. Ja vauva vaan virkistyy kun yöllä touhutaan. Itse vaihdan joka yö koska vaavilla niin paha vaippaihottuma. Mutta teen sen ennen syöttöä niin rauhoittuu sitten sen jälkeen tissille. Mutta jos iho ok ja ei kamalaa kakkaa vaipassa voi jättää vaihtamatta!

kakkavaipan suosittelisin vaihtamaan, mutta muuten ei. Vaippa kannattaa vaihtaa yöllä ennen syöttöä, meillä kyllä poika kakkasi yölläkin syönnin jälkeen... Meillä poika nyt 6kk eikä yökakkaamista ole ollut piiitkiin aikoihin. pissaa kyllä tulee sen verran, että 12h on kyllä aikalailla maximi.

Mitäs sitä. Itse vaihdan vasta aamulla. Ei ole haitannut vauvaa ollenkaan. Kerran piti vaihtaa, kun nukahti iltapäikkäreiltä kokonaan, niin jo heräsi.

Nimittäin olen ottanut pikkukakkoselle taktiikaksi että en vaihda vaippaa ellei ole tullut pissat läpi ja vauva herää siihen. En edes, vaikka turauttaisi kakkaa yöllä! Esikoisella vaihdoin ja tuo kakkasikin joka syötöllä, sen johdosta syöttämiset saattoivat kestää kolmekin tuntia, alkaakseen tunnin-parin päästä taas alusta kun poju oli melkoinen tissihaukka. Nyt tytön kanssa alussa vaihdoin yölläkin, jonka johdosta virkistyi kovasti, mutta sittemmin olen jättänyt kakat odottamaan aamua ellei tosiaan ole märkyys puskenut pahasti läpi. Useimmiten vauva kakkaa nykyään vasta aamupuolella, jolloin kakka ei nyt ihan mahdottomia tuntimääriä housuissa ole, ja aina aamulla siellä ei välttämättä ole kuin rupsaus. Iltaisin ellei vauva vielä ole täydellisen urvahtanut, vaihdan tietysti jos kakka tulee siinä vaiheessa. Vauva nukkuu villapeitossa, eli ei välttämättä edes herää vaikka tulisikin märäksi, kun ei tule kylmä.

Täytyy todeta, että tämän toisen vauvan kohdalla olen oikaissut aika paljon niistä mitä pidin " välttämättöminä" toimenpiteinä esikoisen kohdalla. Ja huomannut, että yöt menee paljon paremmin ja äitikin saa levätä. Vauva on ottanut ihan rauhallisesti enkä tunne että olisin mitenkään huonosti hoitanut häntä. PÄivisin tietysti vaihtelen vaippoja useammin, mutta nämä yöt olen pyrkinyt rauhoittamaan mahdollisimman pitkälle.

eikkuli ja vauva 6½viikkoa

Nyt menty kolme yötä ettei olla vaihdettu vaippaa yöllä ja on nukkua porskutettu huomattavasti paremmin eikä vaavi syönnin päälle kuku koko yötä. Aamulla on vaipassa ollut näinä öinä vaan pissiä ja ehkä pikku pierut joten vaihto on tosiaan ollut aikaisemmin " turhaa" . Ihokin on pysynyt ennallaan eli hyvänä. Tämän lisäksi olen ryhtynyt syöttämään pimeässä eikä vauva edes välttämättä aukaise silmiä koko syötöllä. Näin nopeasti sitä on unohtanut esikoisen ajoilta kaikki tällaiset pienet uneen vaikuttavat seikat :) Kiitos kaikille!

Pirpana_80 ja hyvin nukkunut perhe ;)

Suunnilleen ekat 6 viikkoa oli vaihdettava joka kerta kun kakkaa riitti JOKA syötölle! Ja silloin vaihdoin ennen syöttöä. Nykyään jos kakkaa niin kakkaa syötön jälkeen (yleensä röyhtäisyä odotellessa). Jos ei kakkaa niin en vaihda vaippaa.

-S & J melkein 4kk-

Alussa kun ei rytmiä tytöllä ollut niin saatto jäädä kukkumaan valveille syötön ja vaipan vaihdon jälkeen. Mut nykyään vaikka täytyis kakkavaippa yöllä vaihtaa niin saattaa nukkua (tai ainakin pitää silmät kiinni) vaikka pesen pepun ja vaihdan vaipan... välillä heräilee ja pitää silmiään aukikin, mutta nukahtaa heti kun laittaa sänkyyn takaisin ja tutin suuhun.

Minäkin vaihdoin pojan ollessa ihan pikkainen vaipan öisin syötön jälkeen, kun meillä oli kakkaakin lähes joka vaipassa. Taktiikkana oli, että syötin ensin toisesta rinnasta, vaihdoin vaipan ja vielä toisesta tissistä maitoa, niin unikin tuli vauvalle helpommin. Sitten olen vaihtanut kerran yössä, nyt vaihdan viimeisen vaipan illalla ja seuraava vaihto vaihtelevasti 4-6 välillä aamulla. Välillä vaippa falskasi sivusta, kun vaihdettiin isompaan kokoon ja oli vaihdettava jo ekalla syötöllä. Nyt vaihdan siis toisen syötön jälkeen. Nyt tämä meidän poika heräilee yleensä jo toisen syötön jälkeen, joka tänäänkin oli puoli kuus... Tämmöiset kokemukset meillä.

~cadavera&poika 8vko~

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat