Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mä pelkään ihan hullun lailla, vaikka tiedän, ettei ole syytä.

Nytkin olisi pitänyt mennä jo vuosi sitten, mutta en vaan uskalla!

Onko muita?

Kommentit (17)

Vierailija:

Lainaus:

Minkäs sitä peloilleen voi, varsinkin jos on traumaattisia kokemuksia taustalla. Olettaisin, että kovinkaan moni ei synnytä ilman kivunlievitystä? Ei synnytystä ja hammashoitoa voi verrata.

Kivunlievitys synnytyksessä ei valitettavasti ole mikään itsestäänselvyys jonka saamiseen voi 100 % luottaa.

Molemmissa on kyse fyysisestä kivusta, eikö?

Mun hammaslääkäripelossa ei ole todellakaan kysymys kivunpelosta! Mutta en osaa tarkemminkaan selittää, mitä se. Sekoitus noloutta, kun on päästänyt hampaat näin huonoon kuntoon ja intiimeihin paikkoihin koskemisen pelkoa, pää, jos mikä on intiimiä aluetta. Nyt tietysti kaikki mammat hyökkää mun päälle, että ainoastaan sukuelintenalue on intiimiä, mutta se ei pidä paikkansa ainakaan minun kohdallani!

Mut tsemppiä kaikille pelkääjille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minkäs sitä peloilleen voi, varsinkin jos on traumaattisia kokemuksia taustalla. Olettaisin, että kovinkaan moni ei synnytä ilman kivunlievitystä? Ei synnytystä ja hammashoitoa voi verrata.

Olikin kiva remppa, kun 10v tauon jälkeen oli pakko mennä jatkuvan säryn takia vihdoin vastaanotolle.

Löytyi onneksi ihana yksityinen hammaslääkäri, joka teki kaikkensa, että pystyin edes vähän relaamaan siinä tuolissa. Alkuun kun päästiin, ei tarvinnut edes puuduttaa enää, vaan pienemmät paikkaukset kestin urhoollisesti ilman.

Nyt olen käynyt kerta vuoteen samalla hammaslääkärillä ja aion vastakin käydä.

lukuunottamatta noita kahta poistoon mennyttä hammasta, jotka olivat paikattuja ja vuosien saatossa repistuneet poistokuntoon... Vaikka kuinka olisi hyvät hampaat niin kyllä se säännöllinen tarkastus kannattaa kuitenkin. Tsemppiä muille pelkääjille, yrittäkää selättää pelko ja varatkaa se aika!!!

11

Vierailija:

Lainaus:

Mutta voinpa sanoa että onneksi oon saanut vahvat hampaat! Ei tarvi ihan koko ajan juostakaan.

Hampaat menee tosi huonoon kuntoon ja sitten niissä onkin vasta tekemistä... Eli sitä siirtää ja siirtää mutta pelko ei häviä mihinkään ja lopulta on paljon suurempi remontti kestettävänä! Mulle tämä vuosikausien vitkuttelu maksoi kaksi hammasta ja huomasin, että se ajanvaraus olikin homman suurin kompastuskivi. Omat traumat oli kamalasta kouluhammaslääkäristä ja yllättäen kun sen ajan sai varattua niin meneminen ei pelottanutkaan yhtään! Oli mahtava tunne ylittää itsensä ja löysin onneksi sympaattisen ja mukavan hammaslääkärin. Kyselkää ystäviltänne ja sukulaisilta josko jollain on suositella mukavaa lääkäriä!

Siellä kohtelu olikin ihan ystävällistä ja ymmärtäväistä, mutta nyt taas väli päässyt kasvamaan liian pitkäksi, ja vanha tuttu pelko hiipii mieleen.. Ikinä en enää tk:hon mene!!

3

Moneen vuoteen en ole uskaltanut käydä, vaikka monta hammasta odottaa hoitamistaan :( Kymmenen vuoden takaa jäänyt paska kokemus sadistisesta hammaslääkäristä, joka " huvikseen" poraa hampaita ilman puudutusta (vaikka puudutuksesta erikseen sovittu). Toivon joskus olevani niin varakas, että pystyn menemään nukutuksessa tapahtuvaan hoitoon.

Viimeksi kävin hammaslääkärissä 2,5 v sitten. Sitä ennen taukoa 7 v. Paikkasivat yhden reiän - saman reiän joka oli ollut jo sillon 7 v sitten alulla! Enempää ei ollut. Sit poistivat hammaskiveä.

Puuduttamatta pyysin paikkaamaan, kun pelkään sitä puudutuspiikkiä vielä enemmän kuin poraamista. Oli kyllä todella hyvä ja ystävällinen hammaslääkäri, kertoi mitä tekee (ei siis yksityiskohtaisesti vaan sanoi että nyt poraan hetken, menee sellainen 30 sekuntia tai vastaavaa).

Mulle tuli itku kun menin ja piti pyytää mieskin mukaan sinne paikkaushuoneeseen... Ja ikää kuitenkin 25 v jo. Oli niin kova jännitys.

Synnyttämään olen menossa kohta toista kertaa sen jälkeen mutta hammaslääkäriin asti en oo päässyt. Julkiselle en taatusti mene hammaslääkäriin koskaan, en halua ottaa riskiä että saan ajattelemattoman lääkärin kun en itse voi määrätä kenet haluan.

Mutta voinpa sanoa että onneksi oon saanut vahvat hampaat! Ei tarvi ihan koko ajan juostakaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat