Vierailija

Jos laittas kahvipöytään suolaseks pitsan paloja niin onko mitään juhlavia pitsoja olemassa vai onko ihan sama mitä laitan täytteeksi. Ripijuhla kyseessä siis

Sivut

Kommentit (30)

nehän ovat nuoren oma juhla. Ja varmaan itse päivänsankarikin tykkää, turhaa mennä hienostelijoilla nipottamaan.

Itse olen tehnyt pohjat torttupohjista(lehtitaikina) jotka laitan kahteen osaan. Hyvää kylmänä, ja pohjasta tulee jäähtyessään ohuen pizzapohjan lainen. Ja täytteeksi ihan mitä vaan, kunhan nätisti asettelee päälle! :)

täällä on niin helkutin hienoa porukkaa, että ihan ei voi pitsaa tarjota juhlissa...On se hyvää ja syötävää----että ihan hyvin pistä pöytääN vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos haluaa itse tehtynä. Tosin kaupan cocktaipiirakatkin ovat hyviä ja sitä juhlavuutta saa päälysteillä Ilmakuivattu kinkk käy noihinkin, alle joku tuorejuustojuttu tms ja päälle vaikka kirsikkatomaattia. Ja täytteitä voi tehdä erilaisia. piirakat kannattaa lämmittää uunissa paksteista, ei mikrossa!

Minun mielipiteeni on, ettei kannata nähdä vaivaa leipomiseen, kun puolivalmisteina saa erinomaisia. Muovipussipiirakoihin en kuitenkaan sortuisi... Panostaa sitten niihin päällysteisiin. Ja allergikoille tms. voi varata päällystämättömiäkin.

Erilaiset pasteijatkin ovat kivoja, niiden tekeminen on asteen helpompaa kuin karjalanpiirakoiden. puuroriisin kanssa sekaisin kalaa/(jauhe)lihaa-kasviksia/sieniä. Ja noitakin saa valmiina.

Pitopiirakka

Määrä Aines

(24 annosta)

4 dl Pirkka-pikakaurahiutaleita

4 dl Pirkka-vehnäjauhoja

11/2 tl leivinjauhetta

1 tl suolaa

1 dl öljyä

3 Pirkka Omega-kananmunaa

4 dl vettä

Täyte:

1 rs (170g) Pirkka-herkkusieniä (tuoreita)

2-3 (250g) sipulia

3-4 (300g) porkkanaa

2 rkl öljyä

1 tl suolaa

mustapippurirouhetta

150 g Pirkka saunapalvikinkkua viipaleina

1 rs (250g) kirsikkatomaatteja

2 tlk (à 2dl) Pirkka-kevytkermaa

3 Pirkka Omega-kananmunaa

1 rkl Pirkka-pizzamaustetta

1 ps (150g) Pirkka-emmental-mozzarellajuustoraasttetta

Koristeeksi:

tuoretta basilikaa

Pitsa voi olla vähän hankala tarjotaava isolle porukalle.

Ainakin jos tekee ohuen (parasta!), palojen pitää olla aika isoja ja ne taas vievät tilaa, eikä ainakaan kuumana voi pinota useampaa kerrosta, kun juusto tarttuu. Ja tavalloisessa uunissa ei saa kuin yhden pellin kerralla tehtyä, kannatko päytään lisää sitä mukaa kun paistuu? Vai lämmitätkö ja miten?

Uunipeltiä ei varmaan kehtaa kahvipäytään nostaa ja minulla ainakaan ei ole tilaakaan millekään isoille tarjottimille tms. pöydällä.

Mutta jos vieraita on tyyliin 10, onnistuu varmaan helposti.

mikä olis helppo? Karjalanpiirakat? Kun sen takia päädyttiin siihen kahviin ja suolaiseen eikä ruokatarjoiluun että päästäis helpommalla kun apulainen perui tulonsa.

allergisten mielestä muittenkin pitää syödä huonosti? Meillä kysytään etukäteen allergiat ja tehdään sitten sitä " huonompaa" ruokaa niille joilla rajoituksia on. Miksi koko sakin pitää kärsiä jos joku on allerginen? Ankea ajatus. Sitä paitsi ei karjalanpiirakka käy esim keliaakikolle. MINÄ MINÄ MINÄ. Pääasia että minä voin syödä. Ottakaa eväät mukaan tai ilmoittakaa emännälle allergia niin saatte teille sopivaa syötävää. Ei pahalla.

ja siis ainahan sitä nyt on useampaa sorttia tarjolla, eli jos ei pitsa allergian tai nirppailun takia käy, niin joku toinen tarjottava ehkä sitten kävisi.

AP: Pitsalla yms. nimenomaan tulee kalliiksi ja hankalaksi, jos apulainen perui! Tee mieluummin vaikka maukas kermainen lohisoppa ja tuoretta ruisleipää, sin. Keijua päälle, juomaksi kivennäisvesi ja maito. Allergisille ja kalaa inhoaville kesäkeitto vähälaktoosiseen kermaan. Kahvipöytään kakku ja pari pikkuleipälaatua. Avot! (Tai lihasoppa.)

Juuri siitä syystä kun eri ihmiset tykkää eri täytteistä.

Itse pystyn syömään tasan kolmea täytettä pitsan päällä mille en ole allerginen, joten ongelma on tuttu perheellemme.

Meillä pitää tehdä 4 hengelle 3 eri pitsaa allergioiden takia, joten meillä varmaan jäisi juhlissa syömättä.

Tai sitten ainakin erikseen kasvispitsa ja lihapitsa, muista huomioida myös maitoallergiset ja gluteeniton pitäisi myös löytyä jos meidän suku juhlisi.

Jotkut on tosi allergisia oreganolle, sen voisi itse lisätä pöydässä jos haluaa?

Laput sitten että mitä on missäkin.

Ei tuo minusta ole mikään mauton valinta, vaikea vain!

eikö ole ihan yleistä tehdä kotona pitsaa uunipellillä ja leikata se neliöiksi kahvipöytään? Ei kukaan mitään pitsataksipitsaa ajatellut. Mun mielestä pitopalveluillakin on valikoimissa.

Vastasin vain että meiltä jää syömättä.

Itse yritän pyrkiä tekemään vain yhtä sorttia joka käy kaikille, on tosi rasittavaa tehdä useampaa eri sorttia!

Nykyään saa esim. laktoosittomista ruoista tosi hyviä, eikä kukaan edes välttämättä huomaa että ei ole sitä laktoosia mukana.

se 5 pienen allergisen äiti

peruspitsa käy mutta ei rippijuhlaan? Onko näin? Kun itsestä tuntuu että pitsan ei tarvitse olla juhlava. Ihan kinkku, tonnikala, jauheliha. Mielestäni juhlavampi aina kuin suositut karjalanpiirakat.

Itse laittaisin juhlavampaan versioon jotain hyviä mereneläviä kuten ravunpyrstöjä, mustekalaa, simpukoita (ehkä kampa-) ja vaikka mätiäkin (vasta paistamisen jälkeen) jos luulet sen uppoavan yleisöön.

Toinen juhlavampi voisi olla ilmakuivattu kinkku, rucola, mozzarella, yms

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat