Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Nyt on parisuhde sellaisessa kriisissä että järki sanoo että olisi pakko mennä parisuhdeterapiaan. Olen aivan hajalla kun mies ei enää jaksa välittää perheestään kun työ on kaikki kaikessa. pari vuotta sitten kaikkioli vielä toisin ja lapsilla ihana isä ja minulla ihana mies. Nyt tulee jatkuvasti lupauksia paremmasta ja silti 60 tunnin työviikot jatkuvat. Homma mennyt jo niin pitkälle että kun ekaluokkalaisemme sairastui kuumeeseen ja mies lupasi häntä hoitaa, niin lapsi soittikin mulle töihin että iskä oli jättänyt yksin ja lähtenyt töihin kun sieltä oli soitettu.... Moni meno mitä luvataan, perutaan ja kaikki vastuu perheestä on minulla. tappelemme jatkuvasti asiasta ja lapsetkin alkavat jo oireilemaan.

Eli siis parisuhdeterapiaa olen ajatellut. Jotenkin vaan tuntuu että en kehtaa mennä vieraalle asioistamme mankumaan. ja mitä jos aletaan miehen kanssa tappelemaan ja kinasteleen kun pahaset kakarat siellä vastaanotolla.

Mitä jos ne terapeutit naureskelee ihmisten ongelmille kahvihuoneessa keskenään tmv..

Kommentit (13)

ja täytyy vielä myöntää, että itse en kuulu kirkkoon, mieheni kyllä kuuluu ja lapsemme. en ole edes uskovainen, mutta tästä ei ole siellä ollut mitään puhetta, eikä uskontoa ole mainittu sanallakaan. neuvonta on ollut tosi asiantuntevaa ja auttanut. ei ole tuntunut hullulta puhua asioista vieraan kuullen. eikä kaikesta tarvitse puhua, eikä repiä sieluaan esille, aika useinhan ne parisuhteen ongelmat on kuitenkin aika konkreettisia, esim : herra x tekee liian pitkää työpäivää...

... käyty perheneuvottelukeskuksessa keskustelemassa. se on siis kirkon tarjoama palvelu. oli asiantunteva terapeutti tai miksi häntä nyt kutsutaankaan. antoi aika paljon meidän puhua. ei mennyt kinasteluksi, kun sitä miettii ulkopuolisen läsnäollessa, mitä sanoo. ja samalla tulee kuunneltua, mitä puoliso sanoo. vaikka terapeutti paljon kuunteli ja joskus kysyi, niin oli kuitenkin herkällä korvalla ja osasi jotenkin huomaamattomasti johdateltua, et tuli just ihan sitä itse asiaa käsiteltyä. meillä auttoi ihan muutama käynti, mut osansa tilanteen paranemiseen saattoi olla myös se, että olosuhteet muuttuivat ja jotenkin se auttoi meidän parisuhdettakin. eli parisuhdetta voi rassata aikana kauakna parisuhteestakin olevat asiat, ja ne vaan heijastuu parisuhteeseen. terapeutti oli sikälikin asiantunetva, että kun oltiin päästy pahimman kriisin yli, niin terapeutti huomasi sen siellä vastaanotollaan ja kysyi, että onko enää tarve jatkaa. ei ollut. olin iloinen, että kävimme silloin, kun meillä oli tuo kriisi.

asiasta on nelisen vuotta aikaa. nyt mietin, pitäisikö meidän taas mennä, kun on miehen kanssa ollut vaikeaa. eli se auttoi silloin, mutta ei siitä välttämättä ikusita ratkaisua tule.

suosittelen kuitenkin. aina voi lopettaa, jso tuntuu, ettei se teidän kohdalla auta. voihan olla myös mahdollista, että jonkin terapeutin kanssa ei kemiat toimisi. mutta sitä ei voi tietää, jos ei kokeile.

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Me käymme parhaillaan srk:n perheasiainkeskuksen parisuhdeterapiassa, joka on ilmaista. Meillä aika järjestyi noin kuukauden päähän soitosta joskin menimme "jonojen ohi" koska meillä on pienet lapset.

Todella tyytyväisiä olemme olleet, kävi miten kävi. Hyödyllinen prosessi ruotia suhdetta vaikka lopputuloksena olisikin ero.

parisuhdeterapia jossa sai käydä ilmaiseksi oli todella hyvälaatuista terapiaa. Ei siellä syytelty kumpaakaan ja asiaan suhtauduttiin vakavasti ja saatiin paljon hyviä neuvoja. Eikä puhuttu uskonnosta kertaakaan - mitä etukäteen pelkäsin.

Menkää vain sinne terapiaan, täällä monet suosittelee kirkon tai perheneuvolan palveluja, eikä niissä mitään vikaa olekkaan mutta suomenmaa on pullollaan yksityisiä pari-ja perheterapeutteja, eikä hintakaan ole mikää suuri jos sillä tavoin saa perheen pelastettua.

Me käydään yksityisellä terapeutilla, hänellä on pitkä ura takana ja on nähnyt monenlaista ongelmaa ja meidän terapeutti on tosi hyvä.

Se terapeutin etsiminen vaan on haastavaa, mekin oltiin noin 7 terapeuttiin yhteydessä ennenkuin löytyi meille se sopiva, toiset ei ota enempää asiakkaita, toisilla oli hieman rahastuksen makua koko touhu ja joku oli jäämässä pitkälle lomalle, mutta onneksi niitä terapeutteja on niin paljon että varmasti sopiva löytyy kun viitsii nähdä vähän vaivaa.

Sitä kautta voi päästä nopeasti ja ilmaiseksi pariterapiaan. Jos lapsetkin jo oireilevat, perheneuvola on myös hyvä väylä, jos sinne sattuu pääsemään.

Ei varmasti terapeutit naureskele ihmisten ongelmille missään, jos yhtään ovat ammattitaitoisia. Sitä vartenhan he ovat, että voivat tuollaisissa tilanteissa auttaa, ja mieluummin nyt kuin sitten avioeroa setviessä!

näytti olevan pariterapiaa, johon pystyi ilmoittautumaan. maksaa tosin aika paljon. Luulisi sinne pääsevän nopeallakin aikataululla kun kerran maksaa satkun kerta.

Ylilapsellinen mies alkaa sietämätön taakka, kun itse olen pakon edessä joutunut aikuistumaan paljon nopeassa ajassa. Olen aivan itkun partaalla tyhmän ja naiivin mieheni kanssa!!

suosittelen lämpimästi. Esim Ruotsissa eroa suunnittteleville lapsellisille avo- ja aviopareille perheneuvonta on pakollista ja sitä on väläytelty otettavaksi käyttöön Suomessakin. Muutamasta kerrasta ei vielä välttämättä ole hyötyä mutta vaikkapa vuoden pituinen jakso saattaa jo avata uusia näkökulmia.

ei ne terapeutit ehdi toisten asioille naurelkella- uusi asiaksa on haaste ja työvoitto

-terapeutit käy omassa terapiassa ja työnohjauksessa purkamassa työpaineitaa

---

- parisuhdeterapiaa saa kattavimmin seurakuntien kautta

- myös kunnilla on parisuhde- ja perheterapiaa- kysy ensin kasvatus- ja perheneuvolasta

- väestöliitto

ja

- eri järjestöt järjestävät parisuhdeterapiaa myös

ja

- yksityiset terapeutit ( kalleinta)

Psykoterapiakeskus Vastaamon kotisivuilta voi kysyä maksutta parisuhdeterapiasta ja varata ajan parisuhdeterapeutille vaikka seuraavaksi päiväksi ilman jonotusta ja lähetteitä. Hinnat vaihtelevat 50 ja 80 euron välillä. Terapeutin voi valita vapaasti itse kymmenistä vaihtoehdoista: http://www.vastaamo.fi/psykoterapia/parisuhdeterapia

Vastaamon parisuhdeterapeuttien kanssa voi myös keskustella nimettömän, mutta kasvokkaista tapaamista halvemman verkkoneuvontapalvelun kautta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat