Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eilen kävin lapsettomuuslääkärillä, tarkoituksena aloittaa IVF-suunnittelu.

Taustalla PCOS, kaksi kohtua ja vain yksi munajohdin. Clomit ja piikittelyt kokeiltu, myös yksi IVM, tuloksetta.

IVF:n piti olla vielä mahdollisuus.

Nyt selvisi, että toinen munasarjani on kohdun takana, eikä siihen päästä käsiksi IVF-punktiossa. Ei siis suositella IVFää.

Voi siskokullat, auttakaa. Onko jollain ollut samanlainen tilanne? Ja silti ehkä saatu punktio tehtyä? Olen nyt niin masentunut, etten juuri näe edes kirjoittaa itkultani. Näinkö tässä sitten kävikin, ettemme pääse edes hoitoon. Ei edes mahdollisuutta suoda. Voi miten tämä sattuu!!! Sattuu.

Kommentit (2)

Voi, oli varmaan kurjaa kuulla tuollaisia uutisia! Minulla myös toinen munasarja on kohdun takana eikä siitä lähdetty edes yrittämään punktiota, kun ei sinne oikein edes kehittynyt follikkeleja. Toinen munasarja oli helposti saavutettavissa. Minulla oli kyllä sellainen käsityse, että siihen toiseenkin olisi päästy jollain keinoin käsiksi, jos olisi ollut " pakko" tai edes järkeä yrittää.

Mikä lääkärin ehdotus nyt sitten oli?? Mitenkäs sinulta on ivm:ään saatu soluja, eikös siinäkin pidä päästä munasarjaan käsiksi vai tehtiinkö se silloin, kun sinulla vielä oli toinenkin munasarja? Kannataisikohan nyt kysyä vielä toisen lääkärin mielipidettä?

On kyllä surullinen tilanne, jos todella ei punktiota voida tehdä. En osaa lohduttaa millään tavoin, jos mitään mahdollisuuksia ei toinenkaan lääkäri anna. Lohdutushalit kuitenkin, jos ne edes mieltä lämmittäisi.

Suruisalla mielin puolestasi,

Osse

Lohdutuksesi tuli tarpeeseen!

Eilen olin niin kovin onneton, etten edes selittänyt tilannetta kunnolla. Nyt, hyvin itketyn yön jäljilta hiukan parempana, ehkä selkeämpänäkin!

Niin että. IVMssä saatiin helpommin saavutettavalta puolelta viisi munasolua joista kolme hedelmöittyi ja yksi siirrettin. Toiselle -sinne kohdun takaiselle- puolellekin tuli soluja, mutta ne jätettiin sinne, eikä kukaan sanonut, että niistä olisi mitään haittaa.

Nyt sitten lääkäri tuumasi hyvin tylysti, että IVFssä tulee niin paljon soluja, ettei niitä voi jättää paikalleen, jos aiotaan päästä siirtoon. On kuulemma vaarallista!!! En tajua miksi, koska olin niin järkyttynyt, etten älynnyt kysyä, toljotin vaan suu auki ja kilttinä tyttönä yritin kai jotain hymyä vielä vääntää... Pohtivat nyt kuulemma asiaa klinikan muiden lääkäreiden kanssa ja antavat tuomion heinäkuun alussa. Uh. En tajua miten tällaista kestää.

Pitäisi kai mennä toiselle lääkärille, vaan kun se ei monestakin syystä ole kovin helppoa... Ehkä en silti vielä heitä kirvestä kaivoon, vaikka ikä painaa pahasti (35) ja toivoa tuntuu olevan yhä vaikeampi saada kaivettua sieltä suosta sen jälkeen kun sen joku sinne tylysti pasiakaa. Nyt olen taas kyllä kovissa kuokkahommissa, ehkä se toivo sieltä vielä nousee takaisin paikoilleen!

terv. Maija

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat