Vierailija

Meillä on miehen kanssa jatkuva riita rutiineista. Mies on sitä mieltä että hän ei voi sopeutua rutiineihin, eli hän siivoaa silloin kuin itse haluaa, ulkoilee kun haluaa, katsoo telkkaria kun haluaa. Ei tykkää ruoka-ajoista, lapsi viedään päiväunille kun itseä alkaa väsyttämään. Yöllä pelataan tietokoneella niin myöhään kuin huvittaa ja noustaan kun huvittaa. Jos minä haluan jotain muuta niin se on mun ongelma. Eli minä huolehdin silloin kaikesta ja mies elelee kodissa omaa elämää. En ymmärrä miten se toimii eikä mies pysty vakuuttamaan minua. Miten tälläin voi elää? Olen ehkä kontrollifriikki, mutta jos joku auttaisi hellittämään nyörejä, voisin ehkä niin tehdä.

Kommentit (8)

En halua rutiinitonta elämää mutta mietin onko jotain jossa voisin ottaa rennommin ilman huonoa omaa tuntoa. Jos siis on rennommin ottajia niin miten teillä arki sujuu?

Lapsi ei tykkää epäsäännöllisestä arjesta vaan haluaa tietää mitä tuleman pitää. Ainakin suunnilleen, vaikka ei kelloa tunnekaan. Säännölliset ruoka-ajat ja nukkumaanmenoajat, siitä se rutiini syntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ulkoilemaan esimerkiksi mennään milloin parhaalta tuntuu/milloin ehditään, eikä välttämättä aina mennä pihalle, vaan esim. kaupassa käymään rattailla. Ruoka-ajat vähän heittelevät myös, heräämisajan mukaan, mutta yritän seurailla lapsen viestejä, milloin on nälkäinen (lapsemme ovat esikoinen 2v ja kuopus 1 kk), ruoassa ei tosin ihan määrättömiin jousteta, suunnilleen samoihin aikoihin joka päivä syödään kuitenkin. Päiväunet nukutaan lähinnä autossa, ei muulloin. Pienemmällä on joka tapauksessa ihan oma rytminsä, nukkuu ja syö milloin haluaa, onneksi nukkuu yöllä kuitenkin ihan hyvin. Nukkumaanmenossa myös ei olla niin tarkkoja, loma-aikoina saa 2v:kin valvoa myöhään, näin me vanhemmat saamme nukkua aamulla pitkään. :) Muutenkin menee aika myöhään nukkumaan.

Ihan hyvin sujuu, me kuitenkin olemme lasten kanssa kotona, eli aamulla ei tarvitse herätä aikaisin, eikä tarvitse yleensä ehtiä mihinkään päivän aikana (ei siis pakollisia menoja). Ulkoilemaankin yleensä ehditään vähintään kerran päivässä. On totta, että lapsi tarvitsee rutiineja, mutta olen tulkinnut sen niin, että niiden ei tarvitse toistua kellontarkasti samaan aikaan, kunhan saman päivän aikana. :D

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat