Vierailija

Sivut

Kommentit (59)

Eikä se loma todellakaan tarvitse olla täynnä virikkeitä... Yhdessä puuhailua ja olemista ;) Lapsen kanssa voi tehdä ruokaa tai vaikka puutarhahommia, eikä se todellakaan vaadi mitään erityisjärjestelyjä, että lapsi voisi puuhailla siinä vanhemman mukana..

Kyllä se on tosi asia, että päiväkodissa meno on aika raskasta lapselle ja esimerkiksi se meteli, mitä lapsiryhmästä lähtee, on uskomattoman suuri... Toki hoidossa on kavereita ja tekemistä, mutta kyllä lapsi nauttii myös hiljaisuudesta ja vanhempien kanssa touhuilusta ihan yhtä lailla.

Varmasti lähes joka perheellä löytyy lähipiiristä tai naapurista muita lapsia, joista lapsi saa leikkiseuraa...

samoin kelassa/pankissa/vaatekaupassa käyn vapaapäivinä tai töiden jälkeen. En koe olevani mikään marttyyri vaan ihan tavallinen äiti jonka ei tarvitse viedä lastaan viideksi päiväksi tarhaan, et saa ko. asiat hoidettua kesälomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

äidit ja isät odottavat loma-aikaa lapsensa kanssa...

Ensin saadaan lapsia ja heti kun lomat tulee, niin lapset häiritsevät lomanviettoa. Kannattais harkita toistekkin lastenhankintaa ja sitä onko valmis tekemään noin isoa sitoutumista jos heti vapaa-ajalla lapset ovat tiellä...

...hankkia lapsia, jos niitä ei jaksa itse katsella silloin kun ei käy töissä. Ei tulis mieleenkään viedä lapsia hoitoon lomallani. Omien rakkaiden kanssa hengailu on parasta mitä tiedän, ja jos voisin, en kävisi töissä ollenkaan. Mutta en tosiaan haaskaa kallista yhdessäoloaikaa siihen, että tunkisin lapset muiden niskoille kun olen itse vapaalla. On ihan käsittämätöntä, että jotkut vie (vanhemmat) lapset hoitoon kesälomien lisäksi silloinkin, kun ovat itse esim. äitiyslomalla. Ihan sairasta.

No ei nyt ihan jakamatonta huomiota, kun on toi 1v pikkuveikkakin kotona. Itse kyllä haluan olla lasteni kanssa niin paljon kuin mahdollista, mutta harmittaa kun täällä kotona ei tosiaankaan ole niitä ikäisiä kavereita eikä edes yhtä hienoja leluja, kuin päiväkodissa...

Ymmärrän hyvin niitä vanhempia, jotka vievät lapsensa hoitoon, sillä oma lapseni ainakin tykkää tosi paljon päiväkodista (vaikka ei kai kotonakaan niin kurjaa ole). Joskus tuntuu vain, että vanhemmat ovat laiskoja, kun eivät vie lapsia hoitoon... helpompaahan tämä kotona olo on, kun ei tarvitse herätä aikaisin ja viedä ja hakea lapsia.

T:11

Minun lapseni ainakin leikkivät, nukkuvat, syövät ja askartelevat hoidossa. Ja kotona sitten tahtovat pitkästyä helposti, kun vanhempien pitää hoitaa monia rästiin jääneitä asioita (pankki, kela, suursiivous, ehkä jopa vuotuinen kampaajakäynti yms) eivätkä ehdikään olla täysipäiväisiä viihdyttäjiä.

Jos lapsen vie vanhempien loman aikana hoitoon, niin eihän lapsen tarvitse siellä täyttä päivää olla, voi mennä vähän myöhemmin ja lähteä aikaisemmin.

Kyllä minustakin on hassua, jos lapsi on hoidossa koko vanhempien loman, mutta kukin tyylillään. Mitäs se muille kuuluu?

Teistä on sitten varmaan ihan ok, jos mies vaikka lähtee omien kavereidensa kanssa reissuun, eikä ota mukaan? Kun se tarvitsee rentoutumista. Yksi onnellinen ihminen omilla säännöillään tekee onnistuneen parisuhteen?

No ei tietenkään. Mutta silti jankutetaan, että onnelliset vanhemmat tekevät onnellisen perheen ja lasten nyt vaan täytyy olla tyytyväisiä, jos vanhemmatkin ovat.

Ei se kyllä niin mene. Lapsesta tuntuu kurjalta, että vanhemmat eivät halua olla hänen kanssaan. Luuletteko, ettei hän viimeistään teini-iässä ala miettiä, että hetkonen, miksi ihmeessä äiti ja isä eivät viettäneet aikaa minun kanssani, vaan olin hoitajien luona? Luuletteko, että lapsesta on kivaa tajuta, että vanhemmat rentoutuvat ja tulevat onnellisiksi siten, että saavat olla erossa lapsestaan? Ovatko lapsenne jotenkin tyhmiä vai miksi te oletatte, että he eivät tajua tuota ennemmin tai myöhemmin ja tunne jääneensä ilman rakkautta?

Mitä rakkautta se sellainen on, jota osoitetaan silloin, kun kaikki on hyvin mutta jonka eteen ei uhrata edes omaa vapaa-aikaa?

Kuinka moni oikeasti kestäisi itse sen, että laitetaan johonkin mukavaan kerhoon päiväksi, että loppu perhe saa rentoutua ilman sinua?

Kuinka moni kestäisi edes sen, että oma mies tekee mieluummin jotain muuta kuin on perheensä kanssa? Lasten odotetaan kestävän tuo kuitenkin oikein hyvin ja ymmärtävän, että vanhempien hyvinvoinnistahan tässä on kyse.

Joo-o, tosiaan... Sitten mietitään, miksi näiden hyvien perheiden lapset alkavat oireilla teininä. Aina on virikkeitä ollut eikä mitään ongelmia!

Niin no ei ole ollut ongelmia kun lasta ei ole pidetty edes perheenjäsenenä. Rentoutuminenkin onnistuu vain ilman häntä.

Terveisin eräs, jonka vanhemmat ottivat aina aikaa itselleen rentoutumiseen, koska kyllähän onnelliset vanhemmat takaavat onnellisen lapsen. Ja lapsi niin tykkää kavereistaan ja hoitajistaaan.

No parasta se oli kuulkaa kiintyä johonkuhun, kun omat vanhemmat välittivät vain silloin, kun siitä ei ollut heille liikaa vaivaa.

Vaurioita korjataan terapiassa jo neljättä vuotta niin että hyvin menee.

Ja ei, ei lapsi vahingoitu siitä, että on hoidossa kodin ulkopuolella. Mutta siitä kyllä, että hän ei ole osa perhettä vaan jokin rasite joka tarpeen vaatiessa suljetaan pois, jotta voidaan nauttia elämästä.

vain sen takia, että viime kesänä kuten edellisinäkin jos oli viikon pois putkeen niin itse jo pyysi päästä päiväkotiin. ovat sitten tosiaan sen 3-4 päivää tai tarpeen mukaan. meillä muuten oli hoitajat samaa mieltä,e ttä pitää osan viikkoa päiväkodissa koska lapset tahtoo itse olla ja pitkästyy kotona.

Seuraavan kerran menee hoitoon kun lomani loppuu. Käydään reissussa tässä välissä ja sitten alkaa kotiloma jolloin ajattelin et vois käydä korkeasaaret ja muut mihin ei muuten keretä. =) Kyllä me tekemistä keksitään ja nautitaan yhteisestä olemisesta. Säälittää vaan kun ei ole kun pari viikkoa lomaa niin ei tämä ilo kauaa kestä=(

jos ei ole paljon rahaa niin esim. leikkipuistoissa käyti, kirjasto ja eväsretket metsään tai uimarannalle tuskin kaataa kenenkään budjettia.

on julmaa ajatella että pidetään lapset hoidossa kesälläkin niin aikuislla on enempi aikaa riidellä keskenään!

Heinäkuun sitten lomailee isänsä kanssa. Minä käytän päivät siihen, että vihdoinkin painan tuon gradun loppuun. On roikkunut jo ihan riittävän kauan ja työn ja lapsen ohessa ei vain mitenkään tunnu jäävän aikaa.

Kasaantuu monen päiväkodin lapset ja aikuiset ja mikä hulabaloo!

Sitten tulee portilla vastaan isä joka hehkuttaa ihanasta tulevasta lomapäivästään .... AARGGH ETTÄ PISTÄÄ VIHAKS TOLLASET!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat