Seuraa 

Kaipaisin nyt apua...

Tyttö 4 kuukautta, eikä laihdutus tosiaan nyt tärkein asia elämässä...Kuitenkin ois kiva, jos paino vähän tippuis. Täysimetän, eikä imetys ainakaan minua taida laihduttaa. Raskauskiloja tuli huimat 30 ja vielä on 15 jäljellä, eli en mahdu omiin vaatteisiini ja ulkoinen olemukseni on iso.

Olen jättänyt pullat ja karkit syömättä, jopa vaalean leivän jätin pois. Muuten olen syönyt normaalisti, imetyksen takia. Imetystä en halua tiukalla dieetillä vaarantaa, mutta ois ihana saada edes vähän kiloja pois.

Onko kohtalokamuja, joilla paino ei putoa, imetyksestä huolimatta?

Kommentit (18)

...mut jos nyt kuitenkin pikku hiljaa. Vaunulenkkejä tehdään, sykenittarin mukaan tälläkin viikolla lenkillä palanut 1800 kaloria. Imetystä on tarkoitus jatkaa pitkälle syksyyn, joten bikinit päälle sitten vuoden päästä kesällä. =)

Täällä kans yksi kohtalotoveri. Esikoisen kanssa 15 kg oli lähtenyt jälkitarkastukseen mennessä mittän muuta en tehnyt kuin imetin ja jonkun verran enenmmän kuin nyt kävelin.

Nyt toisen kanssa synnytyksestä 6 viikkoa ja vajaa 7 kiloa on lähtenyt paino- 10 kiloa vielä pois, kun lähtöpainoakin oli liikaa ennen raskautta.Ongelmiani on myös sokeririippuvuus- makeat herkut ovat sudenkuoppani ja tiedän että olen sokerista riippuvainen ja sen, että kun siitä pääsisis eroon niin alkaisi mielikin kirjastua. Läskit masentaa ja tuntuu olo raskaalta...

Yritän siis katsoa hieman syömisiäni, mutta ei mitään rajua kuuria imetysaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joten ei suuria odotuksia laihtumiselle imetys vaiheessa... kilpirauhanen on uskomaton vastustaja laihdutukselle ja kerää nestettä minkä ehtii. Kun lopetat imetyksen kilppari normalisoituu, ainakin useimmilla. Minulla se jäi vajaatoiminnalle, joten sairastuin jo nuorena. Minulla on kuitenkin nyt lääkitys päällä ja olen valinnut ruokavaliokseni karppauksen, joka kilpparista huolimatta toimii. Hitaasti mutta varmasti sentti sentiltä olen alkanut pienentyä. Ihan hyvä että olet jättänyt sokereita ja vaalean leivän, kannattaa muutenkin seurata vähän hiilareiden määrää, saattaa tuottaa tulosta vaikka imettäisitkin!

Jos kroppa " kerää" 9 kuukautta ylimääräisiä kiloja niin eihän ne rytinällä 4 kuukaudessa noin vaan katoa. Anteeksi nyt vaan, että pistää huvittamaan :) (ei millään pahalla siis) Itelläni tuli kans 30 kg raskausaikana. Täysimetin 6 kk ja yhtään ei imetyksen takia paino tippunut.

Nyt muksu 2 vee ja painoa -6 kg ennen raskautta olevaan lähtöpainoon. Kyllä se ajan kanssa siitä lähtee kun herkut jättää pois ja lisää liikuntaa. Mihinkään ihme rysäykseen 7-8 kk paikkeilla ei kannata kyllä uskoa.

Tsemppiä ja iloista mieltä

-HN-

Minulla tuli ekalta vajaa 20 kg, itsestään lähtivät, jälkitarkastuksessa tytön ollessa 2 kk oli 2 kg jäljellä. Nyt toiselta tuli 28kg, poika nyt reilu 2 kk, 5kg vielä jäljellä...ja sairaalaan jäi jo 11 kg vaikka siellä vaan maataan ja syödään! Mutta tiukemmassa ovat nyt kuin ekalta, vaikka en silä tavalla laihduttanut ookaan. Imettänyt vaan. Äitini taas on vaan lihonut kuulemma imetysaikana.

aloitin tiukan kuurin sitten vasta kun lopetin imetyksen. Tietysti voi syödä vaikka hedelmiä ja juoda paljon vettä, tuntuisi ainakin musta ettei ne sitä imetystä vaaranna mitenkään. Tiukassa ne kilot kyllä on, olen nyt tämän vuoden laihduttanut ja näkyvät häviävän kilon kuukaudessa - onneksi on kesä että pääsee pyöräilemään! Ehkä liikuntaa lisäämällä saisit jotakin pois? Ei kun vaunulenkeille vaan!

Elimistönne alkaa elää säästöliekillä, kun jatkuvasti kevennätte ruokavaliotanne. Siinä käy juuri niin, että aluksi tippuu kilo/pari ja sitten paino junnaa paikoillaan. -> Kyllästyt ja repsahdat ja sitten taas kuukauden päästä aloitat uudella innolla... Kierre on valmis!

Tässä resepti oikeaan hoikistumiseen:

Syö ja liiku!

Kaikki perusruoka käy, pienennät vain vähän annoskokoa ja lisäät salaattia lautaselle. (ilman salaatinkastikkeita)

Herkut jätät pois (karkit, sipsit, jäätelöt, limut, mehut, pullat, keksit, viinerit... jne. kyllähän te nämä tiedätte...)

- yhtenä päivänä viikossa saa ihan pikkuisen herkutella. Tyyliin 1 jäätelö tai vähän namuja tai kakkupala

Vaihda vaalea leipä ja pasta tummiin vaihtoehtoihin

Juo paljon vettä

Liiku monipuolisesti : 2-3 kertaa viikossa jumpassa/salilla + pari kertaa lenkillä kävellen tai juosten

Jos et näitä ohjeita noudattamalla laihdu, niin kohtalonasi on sitten lihavuus! ;) Aivan takuuvarma systeemi. Sekä minä että siskoni ollaan hoikistuttu näillä ohjeilla " ihannemittoihin" (meidän mielestämme). Tosin siskoni ei edes urheillut. Kävi vaan kävelyllä joitakin kertoja viikossa...

Minä 164cm 58kg

Siskoni 167cm 58kg

Paino nyt tasan 80 kiloa, joten onhan sitä jo pudonnutkin. Laitoksella (vauva mahassa) painoin 100 kiloa ja kotio tullessa 93 kiloa. Joten pikku hiljaa onkin puodnnut reolut kymmenen kiloa. Vauva täyttää viikon päästä viisi kuukaútta. Kyllä mä uskon saavuttavani normaalin 70 kiloa ennen yksi vuotissynttäreitä.

Tosiaan syönyt oeln normaalisti, mutta juossut, vaunutellut ja jumpannut. Välillä enemmän ja välillä vähemmän...

Kiitos viesteistä...=)

mulla ekassa raskaudessa tuli 15 kg lisää, kun vauva oli puolivuotias painoin 6kg vähemmän kuin ennen raskautta, yhtään en syömisieni perään katsellut. Jonkin verran enemmän kuin ennen kyllä liikuin, mutta uskon että imetyksestä se laihtuminen johtui.

tosin nyt toisella kerralla ei ole imetys painoa tiputtanut, vauva 5kk ja raskauskiloja vielä jäljellä.

Eka nosti painoa 28kg ja toinen raskaus 22 kg ja välissä en ehtinyt kuin 14 kg laihduttaa eli 36 kiloa oli jäänyt. Niistä sentään 17 kg tippu. Nuorin on nyt 2v ja 3 kk ja 19kg on ylimääräistä vaikka olen koko ajan laihkarilla. On pv:ssä käyty, noudatettu kirjekurssia ja käyty salilla, juoksemassa, jumpassa yms. Ja nyt uutena keventäjien netti-laihdutusohjelma. Ainiin ja karppauskin on kokeiltu.

Aina sama juttu, ekalla viikolla tippuu 2 kiloa ja sen jälkeen ei ollenkaan. Tiukennan ruokavaliota ja lopulta olen ihan näännyksissä ja paino ei todellakaan tipu. Sitten syön yhtenä viikon loppuna vapaasti ja hups paino nousi entiselleen tai parhaimmillaan tuli vielä kilo lähtötilanteeseen lisää. (nytkin on keventäjissä 3 viikko menossa ja paino ei tipu yhtään ekan 2 kilon tiputuksen jälkeen...)

Kohtalon kamu löytyi;)

mulle tuli kans 30 kiloo, puolet lähti heti, mut 15 kiloo vielä ylimäärästä.Mulla 4,5 kuukauden ikäinen tyttö.Lopetin imetyksen kuukausi sitten,mut ei silti paino oo tippunu mihinkään.Painoin ennen 54 kiloo ja parhaimmillani/pahimmillani 83 kiloo, joten ei todellakaan mahdu entiset vaatteet päälle..Oon syönykin tosi terveellisesti ja liikkuunu paljon, mut ei oo vaikuttanu mitenkään.En oo kyl vielä harrastanu kunnon liikuntaa, joten sillä sit varmaan ja ajan kanssa, vaikka en todellakaan ole tyytyväinen nykypainooni.Kuulin semmosen jutun et jos ei vielä oo paino tippuu, niin sit se tippuu kertarysäyksellä n,7-8 kuukaden päästä synnytyksestä, sitä odotellessa, jos se pitää paikkansa...

Kyl se tästä vielä...

olin raskaana vuonna -93 ja -02 hehhee

vielä nuo kilot on tuossa mukana liikkuneet. syynä on laiskuus ja herkkupeppuluonne.

nyt otin uuden elämänasenteen, hankin kuntosalitsempparin ja pakotin itseni jumpalle, muutin ruokavaliota ja pienensin annoskokoja (tuo on ollut ongelmana, otan ruokaa lisää vaikkei ole nälkä?) ja nyt kiikun kasiviiden painorajalla, viisi tai kuusi kiloa pudonnut tammikuulta.

katsotaan kuin käy mutta tsemppiä sinulle, pikalaihdutus tuo kilot pikana takaisin joten hiljaa hyvä tulee. tuo vaunulenkkeily on mainio alku!

Tazu:

Lainaus:

Kaipaisin nyt apua...

Tyttö 4 kuukautta, eikä laihdutus tosiaan nyt tärkein asia elämässä...Kuitenkin ois kiva, jos paino vähän tippuis. Täysimetän, eikä imetys ainakaan minua taida laihduttaa. Raskauskiloja tuli huimat 30 ja vielä on 15 jäljellä, eli en mahdu omiin vaatteisiini ja ulkoinen olemukseni on iso.

Olen jättänyt pullat ja karkit syömättä, jopa vaalean leivän jätin pois. Muuten olen syönyt normaalisti, imetyksen takia. Imetystä en halua tiukalla dieetillä vaarantaa, mutta ois ihana saada edes vähän kiloja pois.

Onko kohtalokamuja, joilla paino ei putoa, imetyksestä huolimatta?

Mun tyttö kans kohta 4kk. Oon aloittanut liikunnan ja käyn säännöllisesti juoksulenkillä. Katson mitä laitan suuhuni ja kuinka paljon.Painoa oli synnärillä n.104 ja nyt on 86. En on sitä tippunut, mutta vielä olis 10kg ylimääräistä. Tämä toinen lapsi, joten sen takia varmaan kans hitaampaa tuo kilojen kariseminen. Olisi kiva vaihtaa vaikka lisää ajatuksia Messenger ohjelmalla, käytätkö sitä? Siis vaihtaa ajatuksia ja skarpata toisiamme.

Joo, liikuntaa. Vauva vaunuihin nukkumaan ja lenkille siksi ajaksi. Pysyy mielikin paljon parempana, kun liikkuu ulkona ja ihmisten parissa myös. Kun kävelet vaunujen kanssa, tulee liikuntaa huomaamatta. Ite oon pyrkiny vaunuiluun auton sijasta jo siksikin, että on niin vaivalloista aina ängetä vaunuja autoon.

Syömistähän kannattaa tarkkailla, On olemassa kalorittomia kastikkeita, ei sitä salaattia tarvi ilman kastiketta syödä:

http://www.hyvaolo.com/2013/04/kalorittomat-kastikkeet-walden-farmsilta.html

samaiselta sivustolta löytyy myös kalorittomia nuudeleita ja pastaa

http://www.hyvaolo.com/2013/03/kalorittomat-nuudelit-riisi-ja-pasta.html

Kun vähentää hiilarit minimiin, niin painokin alkaa tippumaan.Noihin pastoihin ku tekee vaikka tomaattipohjaisen kastikkeen hyvillä mausteilla ja yrteillä, niin on kyllä hyvä ja terveellinen ruoka. 

Pystyttekö nukkumaan hyvin? Mulla raskauskilot eivät meinanneet lähteä millään ja syynä siihen oli huonot unet. Unetttomuudessa keho pistää stopin laihtumiselle ja yrittää kynsin hampain pitää rasvavarastoista kiinni...

Raskauskilot on jumissa. Inhoan vartaloani.

Synnytin 3,6kk sitten, täysimetän, liikun paljon ja syön todella terveellisesti. En syö yhtään vaaleas leipää, enkä karkkeja enkä mitään epäterveellistä. Yhden suklaapalan otan päivässä. 18 kiloa kertyi raskausaikana, 7kg jäi sairaalaan ja nyt ei ole lähtenyt grammaakaan pois. 

Lääkäri kehoitti aloittamaan oäivän kookosöljyllä, 2 ruokalusikallista, ja voin paremmin: aineenvaihdubta lähti vauhtiin. Katsotaan miten käy. Potuttaa nää kilot!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat