Vierailija

Mulla on tuttavaperheenä tälläinen perhe, jonka äiti lähtee töihin kesken äitiysloman ja laittaa miehen kotiin lapsen kanssa. En kehtaa sanoa niille mutta voi että mua ärsyttää tommoinen pelleily ja pehmoisyys, kun onhan se niin että äidin paikka on lapsen luona ja isän pitää tienata elanto. Lapsi on ollut 9 kuukautta riippuvainen äidistä ja hän on osa äitiä vielä monta vuotta, ei isään tule millään yhtä läheistä suhdetta. En ymmärrä mikä kiire äideillä on töihin noin nopeasti. Voi että mua ärsyttää!! Meillä minä olin kotona 2 kertaa 3 vuotta, tietenkin ei tullut mieleenkään jättää lapsia isälle.

Kommentit (32)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Teitä viedään kuin pässiä narusta, kun oletetaan että kaikkien tulee toimia samalla tavalla kaikessa.

Mikään laki ei varmasti kiellä äitiä palaamasta töihin lapsen saannin jälkeen, sen sijaan hänelle suodaan mahdollisuus olla kotona väh. 105 päivää. Siitä, ja siihen liittyvästä rahallisesta tuesta on mahdollista kieltäytyä.

Tiedoksenne, että on olemassa myös haastavia ammatteja, joihin melkeinpä pitää palata heti vanhempainvapaan jälkeen töihin ellei halua pudota kehityksen rattaista ja joihin palaaminen tuntuu myös itsestä mukavalta :)

No niin siis meillä isä on ollut kotona jo kahteen otteeseen lasten kanssa. Isää ei todellakaan " ole laitettu jäämään kotiin" vaan asiasta on keskusteltu paljon ja punnittu " hyötyjä ja haittoja" ennen tätä päätöstä. Meidän perheessä tämä on ollut oikea ratkaisu.

Tietysti sinullakin oikeus mielipiteisiisi ja ajatuksiisi sekä siihen, että te teidän perheessänne teette juuri niin kuin teille on parasta. Onnea siis valitsemallanne (vai valitsemallasi?) tiellä.

Löysää nyt sitä pipoasi ja mieti, että me todella elämme 2000-luvulla :)

Arkesi voisi olla paljon helpompaa ja mukavampaa jos keskittyisit siihen teidän omaan elämään ja sen parantamiseen, etkä antaisi toisten ihmisten elämän menon noin kuohuttaa. Käytä tuo hukkaan menevä energia johonkin fiksumpaan ;)

Minä tiedän ap ainakin yhden onnellisen lapsen, jonka äiti on lähtenyt opiskelemaan, kun lapsi oli 5kk. Nimittäin oman esikoiseni :). Ja miten niin ei äiti voi muka imettää, jos lähtee töihin. Sehän onnistuu myös ihan loistavasti!

Koska olet viimeksi ollut kampaajalla? Entä poistanut sääri- ja kainalokarvasi, sekä siistinyt bikinirajat? Meikkaatko koskaan?

Valittaako miehesi taikinamaisesta pyllystäsi?

Nyt kaikki likoon sisko ja kohti iloisempaa ilmettä ja parempaa huomista!

Lapsen kannalta on todellakin biologisesti niin, että äiti on paras hoitaja lapselle. Miten isä esimerkiksi imettää lastaan, jos äiti on töissä? Lapsi kasvaa kohdussa kiinni äitiinsä ja irtautuu vasta lähempänä kouluikää. Tiedättekö yhtään onnellista lasta jonka äiti olisi lähtenyt töihin kun lapsi on esim. puolivuotias?

ap

että mieheni jää hoitovapaalle syksyllä. Olen itse ollut kotona n.2,5v. ja nuorempi lapsista syksyllä 10kk ja nyt vaan on mentävä töihin, kun muuten putoaa aika pahasti " kelkasta" . Ja meillä niin että minä tienaan huomattavasti enemmän kuin mieheni, vaikka hän onkin korkeammin koulutettu. Mutta mieheni pystyy tekemään töitä myös hoitovapaalla, minä taas en. Ja näin siis rahallisesti huomattavasti kannatavampaa näinpäin. Ja toisaalta mikä ihmeen pehmoisyys? Hahaahaa... Kyllä meillä ainakin isällä on ihan yhtä läheinen suhde lapsiimme kuin minullakin. Ja silti mieheni ei tosiaankaan ole mikään pehmo vaan enemminkin aika karskin oloinen ja erittäin hyvän itsetunnon omaava. Jos miehelle tuommoinen tilaisuus tulee jäädä lasten kanssa kotiin, niin totta hel..tissä hän sen käyttää hyväkseen!

Että olet harvinaisen tyhmä? Miten miehesi pystyy jättämään lapsenne sinulle, eikö hän pelkää että kasvatat heistä yhtä sivistymättömiä, vanhanaikaisia moukkia kuin itse olet?

50-lukulaista tuo ap:n ajattelu. Minusta on ihailtavaa,että toiset äidit antavat isänkin kokeilla sitä kotona oloa. Sitä oikeaa arkea lapsen kanssa. Siinähän syntyy aivan erityislaatuinen suhde. Itse en kyllä antaisi:) Tai no, ehkä antaisin jos oikein kovasti mies sitä haluaisi..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat