Vierailija

Auttaakaa kiltit ihmiset, jos teillä on kokemusta tällaisesta. Eli, olen nyt rv10, sydänäänet kuuluivat pari päivää sitten ensinmäisellä neuvolakäynnillä. Kuitenkin illalla, kun tulimme kotiin, minusta valui verta..=( Soitin yhteispäivystykseen ja selitin asian ja sieltä sanoivat, että seurata asiaa yön yli. Onko teillä kokemusta? Olen niin hermona ja pelkään keskenmenoa, etten uskalla varmaan nukkua yöllä yhtään...

Kommentit (20)

Yleensä kai keskenmenoon liittyy myös kovat kivut. Älä panikoi, tai jos oikein kovasti panikoit, lähde sitten vielä päivystykseen. (Siitä niille maksetaan, vaikka aina motkotetaankin että ihmiset menee " turhan takia" päivystykseen. Mun mielestä päivystykseen pitää mennä sitten kun siltä tuntuu, mistä sen ite voi tietää mikä on turhaa. Mun veroeuroilla niitäkin palveluita kustannetaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta jos kuitenkin kipuja ilmenisi, kuinka kipeä alavatsa oikein on, jos keskenmeno tulisi. Siis, mihin sitä voisi verrata..esim. kuukautiskipuihin?

Kolmessa aikaisemmassa ei, joten säikähdin myös. Kaikki meni kuitenkin hyvin, oikeastaan paremmin kuin aiemmin. Neuvolasta sanottiin silloin että joka neljännellä on vuotoja. Toivottavasti kaikki hyvin sinullakin, pidän peukkuja =)

asialle ei voida tehdä mitään. Siksi ei kannata heti lähteä sairaalaan. Sitten vasta, jos sattuu oikein paljon tai jos vuodat verta liikaa. Nuo molemmat ovat toki aika subjektiivisia juttuja.

Itse olen saanut yhden keskenmenon, ja se oli lähes kivuton. Siihen liittyi parin viikon ajan pientä tuhrua, ja sitten se otti ja hulahti ulos lopulta. Kipua oli ajoittain vähän, mutta se oli vain semmoista lievän kuukautiskivun tyyppistä. Yksi supistus oli, jonka tunnistin. Fyysistäkipua pahempi oli henkinen hätä, ja sitten tietenkin se suru oli suuri. Uusi raskaus auttoi. Siinä vaiheessa kun se varsinainen keskenmeno tapahtui, minulta tuli todella paljon verta. Asiasta ei ollut mitään epäilystä, se ei ollut mitään verta siteessä vaan sitä valui niin että istuin pytyllä ja koko vessa oli kuin teurastamo lopulta. Olin vähällä jo lähteä päivykstykseen verenvuodon takia, mutta sitten se äkkiä loppui lähes seinään.

Yksi ystäväni vuosi ja supisteli ja oli aivan selkeä juttu, että hänen raskautensa on mennyt kesken ja sikiö on kuollut kohtuun. Kuitenkin se vauva on nyt 6kk ja erittäin tyytyväinen, pullukka neiti!

Toivottavasti sinulla kaikki menee mukavasti.

Ei ole kipuja, olen vain hermona, mutta kieltämättä sun viesti rauhoitti paljon. Menen kyllä huomenna neuvolaan tai sitten yksityiselle ultraan. Mutta kiitos sinulle=)

mut verinen vuotohan kannattaa tutkii tiettykin.. mulla itellä on rv 8 ja toisessa raskaudessa rv 12 oli runsasta veristä vuotoa... tuli tosipaljon... mut kaikki oli mulla hyvin ja raskaudet eteni normaalisti... mut mulla ei ollu mitään kipuja. Oon kuullu et keskenmenoihin kuuluis yleensä kipuja, mut varmaa tietoo mulla ei siittä oo kun en (onnekseni) ole moista joutunu kokemaan. Jos sulla on muuten hyvä olla ja ei kipua, oottelet tosiaan huomiseen... tiedän et oot hermona, mut koita ottaa kuitenki ihan rauhallisesti ja toivotaan et kaikki hyvin =).... käyt huomenna sit kuitenki näytillä-... saat itelles mielen rauhan!

mulla tuli alkuun pariin-kolmeen otteeseen veristä vuotoa mut kaikki oli ok!

Keskenmenon sain ensimmäiseltä ja vuodon lisäksi oli alavatsakipua.

kaikki viikoilla 10-12.

Kaikille ei tule kipuja, mutta yleisesti tulee.

Otat vaan rauhallisesti nyt, ei ne päivystyksessä mitään sille voi tehdä. Sisätutkimus voi vaan pahentaa tilannetta.

Soitat huomenna neuvolaan heti aamusta niin sieltä ohjaavat tarvittaessa vaikka naistenpolille ultraan.

Tsemppiä nyt ja rauhoitu!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat