Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Pitäis vaan jaksaa yövalvomiset, tiheät imetykset, kotityöt, uhmaiät, nukkumisongelmat jne. hymyssäsuin. En mä jaksa! Miksi on väärin, että äiti ja perhe saa hoitoapua?

Kommentit (2)

On epäreilua, ettei tukirengas ole niin hyvä, että apua löytyy, vaikkei sitä itse osaa edes etsiä oikeasta paikasta. Minusta tärkeiää on varmistaa ympärilleen tukirengas normaalin julkisen sektorin lisäksi, joka tukee virallisesti ja epävirallisesti, jos alkaa heikottamaan, tai jos itse huomaa tarvitsevansa apua/tukea, niin sitä löytyy kohtuullisella vaivalla.

terv. ei kannata vajota niin alas kuin allekirjoittanut ennen kuin löytyy apua

ohi jossain vaiheessa se on hyvä muistaa. Kyllä apu on ihan sallittua äideille!

Jos ei apua tule karsi vähemmän tärkeistä päistä:

anna lapsellesi korviketta, (yösyötöt vähenevät ja ei tiheitä imuja tai liian vähäistä maidon saantia),

älä välitä kodin epäsiisteydestä, vauva sivuun välillä jotta isommat saavat huomiosi,

isä yösyöttämään välillä jotta saat nukkua,

hymyillä ei tarvitse aina!! (hymy tosin tekee hyvää itsellesikin jos se aidosti tulee)

lisäksi tee itsellesi tärkeitä asioita myös ja puhu vanhempien lastesi kanssa: kerro, että sinulla on väsy ja välillä olet huonolla tuulella sen vuoksi, lapset kyllä ymmärtävät paljon kunhan puhut heille (vähän kuin miehet) ilman kiukkukohtaustakin.

Tuo eka varmaan aiheuttaa närkästystä kun sattui ensimmäiseksi, mutta minusta on tärkeämpää koko perheen kannalta, että äiti voi paremmin kuin se että vauva saa tissimaitoa vain ja ainoastaan, jos ongelmia sen suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat