Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Valmistan huomenna porsaan sisäfileetä ruoaksi. Laitan lihan uunivuokaan ja kypsennän sen uunissa. Ajattelin laittaa uunivuokaan myös porkkan paloja ja lanttukuutioita. Täytyykö porkkanat ja lantut esikypsentää keittämällä vai kypsyvätkö ja pehmenevätkö uunissa yhdessä lihan kanssa? Täytyykö vuokaan laittaa vettä myös? Mitä muuta voisi lisätä lihan kanssa vuokaan kun porkkanaa ja lanttua? Kiitos jos joku viitsii auttaa tätä tumpelo-kokkia! :)

Kommentit (4)

Mä en taas laittaisi lihaa vuokaan ollenkaan. Leikkaisin sen ohuiksi pihveiksi. Nuijisin ja paistaisin pannulla. Muista, että sianliha pitää olla täysin kypsää. Porkkana ja lanttu kuutioiksi ja keitetään kypsiksi. Päälle ruokalusikallinen voita sulamaan ja pari lusikallista hunajaa. Sitten joku kastike esim. punaviinistä tms ja hyvät perunat.

Ihan pakko on kirjoittaa kun itse olen tuskaillut saman ruan kanssa. 2kertaa olen tehnyt ja ovat todella hyvin onnistuneet. Itselläni oli noin 500g lihaa(pötkönä) ja lihan pilkoin paloiksi varmaan 7 palaa. Laitoin pataan alle lihat ja päälle kasviksia. Toisella kerralla sieniä, paprikaa ja kesäkurpitsaa päälle. Ja molempiin noin 2dl kermaa ja vettä niin että peittyivät täysin. Neste laittaa muhimaan lihan ja kasvikset ja tulos on mehevä. Jos liha on jo marinoitu, en lisäisi paljoa mausteita.

Tein näiden kanssa kermaperunoita ja salaatin. Ja todella maistui. Noin 40-60min uunissa 200astetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

VUokaan voisi laittaa myös sipulin puolikkaita. Voit laittaa pohjalle hieman vettä, jos haluat, mutta itse en laittaisi. Liha kärsii siitä vedestä.

Mausteita vaan lihan pintaan niin, kyllä se maustaa samalla kasviksetkin.

Tekisin tuolle lihalle ja uunikasviksille lisukkeeksi keitettyjä perunoita ja jotakin raikasta salaattia. Makuun voisi sopia toiseksi kasvislisukkeeksi myös vaikkapa voissa pyöräytetyt vihreät pavut ja paistetut pekoninpalat.

ja vihannekset kypsyy siinä samalla, toki ne voi keittää erikseenkin niin eivät nahistu. vähän suolaa ja pippuria ja jotain yrttejä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat