Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kuulostaa tyhmälle kysymykselle, mutta enpäs ole aiemmin kyseistä ruokaa tehnyt ja huomenna ajattelin tehdä..

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kalakeiton teen pakastekalasta ja aina laitan pakastekeittojuureksia mukaan, vain perunat ja tilli on tuoretta. Hyvää tulee.

t. laiskempi mamma - ei kuitenkaan ihan eineslinjalla...

uusavuton? Olen itsekin kokki ja ikää jo 30 v enkä ole koskaan valmistanut kalakeittoa!

Syy siihen on, että koulussa ei vuoro osunut koskaan kohdalleni, olen töissä paikassa jossa ei koskaan tehdä kalakeittoa ja kotona ei kukaan syö kalaa, joten miksi tekisin siitä keittoakaan?!?

Mielestäni ap:n kysymys oli aivan asiallinen ja olen sitä mieltä monen muunkin ruoan suhteen että sinne voi laittaa ihan mitä haluaa! Eli laita ihmeessä, hyvää siitä tulee!!

mistäpäs tuota tietäis jos ei ole kalakeittoa ennen tehnyt.. niin että anteeksi nyt kysymykseni täällä av:n täydellisten naisten joukossa.

Ja noi pakasteiset eivät tarvitse pitkää keittoaikaa kuten taas raa`at porkkanat.

Eikä ollut tyhmä kysymys. Seitikin kypsyy suht nopeasti joten ensiksi laittaisin perunat ja kala-tai muun liemikuution ja lopuksi seiti ja keittojuurekset muhimaan... ja tietenkin voi lisätä mausteita maun mukaan....

.. laitatteko te niihin keittoihinne ollenkaan maitoa?... silloin nimittäin se maistuu just kesäkeitolle.. ja tietty se joidenki makua miellyttääkin! Mun mielestä kalakeitto nimenomaa tehdään maitoon/kermaan. Mut tosiaan kaikki kokkaa tyylillään/maullaan

muuta kuin sipulia, porkkanaa ja peunaa ehkä korkeintaan kukkakaalta mukaan, niin ja tilliä/ruohosipulia.

Ainahan voi kokeilla uusia makuja, ei paha kysymys ollenkaan, jos vaikka itse pidätkin makuyhdistelmästä.

T:kokki

Vierailija:

Lainaus:

.. jos laitat kalakeittoon vihanneksia, tulee siittä enempi sit kesäkeiton makusta! Et mä en ainakaan tykkää.. =P

Mut eiks ap puhunu keittoJUUREKSISTA.. Ja nehän sopii keittoon ku keittoon..

Minunkin olisi tarkoitus tehdä elämäni ensimmäinen kalakeitto, ja mietin, että mitähän siihen laittaisi sekaan. Seitiä olisi meidänkin keittoon tarkoitus tulla, ja maitoon ajattelin sen tehdä. Perunaa, porkkanaa, sipulia löytyy, ja niitä pakastekeittojuureksia... Ja ruohosipulia kuivattuna. Tulisikohan noista jotakin? Ilmeisesti siis keittojuurekset eivät ole oikein hyvä idea...

Ja juu-u, nro 6, minäkään en ole koskaan tehnyt kalakeittoa, ja ikää on kohta 27 v. Meillä vain eivät keitot mene oikein kaupaksi, niin ei ole tullut paljon harrastettua mitään liemiruokia. En ole myöskään koskaan tehnyt kesäkeittoa, siskonmakkarakeittoa tai kanakeittoa. Makkara- ja jauhelihakeittoa sentään jonkun kerran. Ja usko tai älä, mutta osaan kyllä tehdä monia muita ruokia. ;)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat