Sivut

Kommentit (27)

Plaah. Mulla iski tänään totaalinen masis... no edellisestä kohtausesta onkin aikaa - kaiki asiat vaan ahistaa... Esikoinen ei syö mitään ja tuntuu, että ei me saada tätä hiton taloa valmiiksi ennekun tää kakkonen on täällä ja sitten ei jaksain enään " yksihuoltajuutta" . no se siitä - enempää en nyt jaksa tilillää..

Oliko se Minjuska, kun niitä lomia mietti-

Eli joka tapauksessa lomat eikä myöskään lomaraha häviä mihinkään piti loman milloin vaan. Eli ne joko siirtyy tai sitten maksetaan rahana, jos esim. työsuhde päättyy.

Periaatteessa kannattais selvittää millaista sairaspäivärahaa saat kelalta. Mä olisin ehdottomasti saikulla äippälomalle asti, enkä " tuhlais" lomaa sairastamiseen. Ja pitäisi sitten sen vanhan kesäloman joskus - esim. kun vanhenpainraha loppuu - ennenkun kotihoidon tuki alkaa - silloinkin lomarahalle olis varmaan käyttöä - tosin joissakin työpaikoissa lomarahat maksetaan silllon kun loma pitäisi pitää - vaikka loma jäisi varastoon. Kannattaa kysyä liitosta!!

t. K75

Kävin illalla koiran kanssa lenkillä yhdessä muutaman muun samanrotuisia omistavan ihmisen kanssa ja kivaa oli, ihanaa kun sai tavata uusia ihmisiä :)

Meillä on 62,5 neliön kolmio ja tänne on siis tulossa viides asukki. Arvatkaa vaan onko hyvin tilaa... Juuri tuskailen, että pitäisi jonnekin järjestää nuo kakkosen vaatteet lipastosta, sinne kun tulee vauvan vaatteet. Argh. No, isompaa asuntoa jonotellaan, mutta niistä ei varmaan kukaan ole aikoihin lähdössä pois. Höh, pitää siis kestää täällä vaan.

Jepulis, liitoskivut ilmaantuivat :/ Siis onhan niitä ollut jo tovin öisin ja kyljen kääntäminen on yhtä tuskaa, mutta nyt ovat äityneet päivisinkin. Toisinaan on niin huono tilanne, että hyvä kun pääsee kävelemään, mutta tänään oli paljon parempi päivä taas. Huomista odotellessa...

Mies sulattaa pullaa, täytyypä mennä pitämään puolensa ;) Aloitin muuten hahtuvapeiton kutomisenkin :)

Porenn ja Pimpula rv 27+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pitää heti kommentoida noista unista, joista piiaskin kertoi, että kuulun myös niihin, jotka raskausaikana näkevät mitä oudoimpia unia. Välillä ne ovat tosiaan aika karmaiseviakin. Vai onkohan niin, että raskausaikana, kun sitä muutenkin heräilee herkemmin, ne unet vaan muistaa paremmin kuin normaalisti eli voihan olla, että ihan samanlaisia unia tulee nähtyä ilman raskauttakin. Mitäs luulette? Itse nuijin viime yön unessa mm. meitin liskon, kun se olevinaan yritti karata terraariostaan, jossa muuten oli jostain syystä ihan avonainen takaseinä, jossa oli metsä (!?) ja minulla oli kiire jollekin kurssille, jota en nyt muista ja olin myöhästymässä sieltä. Sitä ennen sirkka, joita lisko siis syö, yrittikin syödä liskon eli puri sitä silmään. Että tämmöistä. Heräsin tuohon uneen ja oli jotensakin kurja olo.

Koulu- ja eskarijuhlat ovat nyt takana ja voi keskittyä loman viettoon ihan kunnolla lasten kanssa. Tulis vaan uimakelejä, kun ranta on tuossa ihan lähellä ja lapset ovat kinunneet sinne jo ennen kuin jäät lähtivät. Kävivät muuten ensimmäisen kerran uimassa järvessä jo viikko jäiden lähdön jälkeen, niin oli kova hinku... hrrrrr.

Nyt täytyy lähteä takaisin järjestelyhommiin. Kun lapset ovat isänsä luona, ajattelin vähän joutessani pistää paikkoja ojennukseen noiden lehti- ja paperipinojen suhteen ainakin.

fullmoon 25+6

Porenn (ja muut fiksut!) : Liinoista ja kestiksistä. Oon nyt sitten loppujen lopuksi päätynyt kahteen liinaan, MobyWrapin trikoiseen, menin jo Pompolista tilaamaan, kun oli poistossa ja Haikikseen. Tai Haikiksen koetan onkia jostakin käytettynä, et sais vähän edullisemmin (kaupat on jo melkein tehty). Oonko nyt ihan hakoteillä :)? Ja sitten vaipoista, niistä mie oon vielä enempi sekaisin! Mikä ois hyvä yhdistelmä näin kestis-aloittelijalle???

-piias-, oikea maanvaiva ;)

Tai toi Haikis (4,6m) on jo Postissa tulossa, lisäys.

En ole missään tapauksessa aivan varma, mutta:

jos oikein ymmärrän, niin niitten ois joka tapauksessa pitäny maksaa siun lomat rahana, mikäli et ois lomapäiviä voinu pitää. En tiedä olisko siihen maksettavaan kuulunu vielä lomarahatkin? Ja toisekseen, jos sulla olis ollu vuosiloma ja joudtuisitkin siksi ajaksi sairaslomalle (joka siis alkaa nyt aiemmin kuin vuosiloma) niin vuosilomahan SIIRTYY eteenpäin.siis et niitä ansaitsenmiasi vuosilomia voi menettää millään tavalla. Ja koska jäät aäitiyslomalle, niistä pitäs tehdä säästösopimus jonka turvin voit pitää ne sitten myöhemmin. En nyt siis kyllä ole varma, kun en tiedä siun työsúhteesta, onko se vakituinen tms.JOllei, niin loman siirtymiset jne. voi käyttäytyä eri tavalla. Kaiva KVTES tai soita liittoon, kannattaa pitää puolensa.

MInjuska

Joensuustahan mie:) Kiitosta vaan kovasti kutsusta, mutta jää tapaaminen multa väliin, mulla on iltavuoro tuolloin. Mutta jos myöhemmin vielä suunnittelette tapaamista, niin jos vaan töiden puolesta pääsen niin mukaan mielelläni tulen:) Ja sitten elokuussa mammaloman aikaan ei työtkään ole esteenä. Nyt nukkumaan!

-F-

Mielettömästi kiitoksia kaikille tsemppauksista. Hyvin täällä ainakin toistaiseksi jaksellaan.. Vaikka täytyy myöntää, että masentaahan se kun ei voi oikeen mitään tehdä. Pieni kävelylenkki tai imurointi niin johan taas supistelee, seksistä puhumattakaan.. Mutta täytyy vaan jaksaa ja olla kiitollinen jokaisesta viikosta, jonka vauva vielä masussa viihtyy. Ja voihan siinä niinkin käydä, että päästään loppuun astikin, ja mun säkällä vielä pari viikkoa yli.. ;)

Me ollaan lähdössä reilu viikon päästä laivalle, päivä Tukholmassa risteilylle ja siihen perään ajateltiin olla vielä päivä Turussakin, kun se kaupunki on jotenkin meille jäänyt tuntemattomaksi. Hieman epäilyttää mitä reissusta tulee omien supistelujen kanssa ja vielä päälle esikoisen diabetes. Sokeriarvot kun tuppaa hieman nousemaan kun vähänkin poiketaan normaalista elämästä. Muutoin onneksi tuon diabeteksen kanssa meillä menee hienosti.

Mukavat viikonloput kaikille!

Andoliniska ja vauvakirppu 24+6

Itse ostin edelliselle lapselle Amazonaksen käsin kudotun kauniin kirjavan kantoliinan. On todella hyvä, ainoa miinus tässä mallissa on sen kuumuus. Itsellä saa olla jokin ohut paita päällä, ettei tule hiki ;D Tosin syksyllä sitten on ulkona ainakin lämmin.

Kaverilla on sekä tämä, että trikoinen kantoliina ja suosittelenkin sitä trikoista. Sen taidan itsekkin vielä hankkia.

Tuolla Amazonaksella voi kantaa vielä vaikka 4 vuotiasta jos vain omat voimat jaksavat. Itse olen sitonut sen selkään tai sivulle vyötäisille kun kannan isompaa lasta, jotenkin siinä on parempi kantaa. Pienempää olenkin lähes poikkeuksetta kantanut edessä. Siinä on vauvakin hyvin nukkunut ja itse olen vaikka leiponut tai laittanut pyykkejä.

*tiitiäinen, pojat 02 ja 04, masu 24+4*

Voi mulla on jäänyt tiistain pino lukematta, anteeksi, etten ole huomannut vastata!

Moby ja Haikkis kuulostaa hyviltä valinnoilta!

Laitan tähän listan mitä kaikkea multa iteltä löytyy, jos haluatte joskus kysellä tarkemmin jostain. Eli oma henkilökohtainen liinakasani tällä hetkellä:

Nunnukka Lohikäärme

Girasol Mustikka

Hoppediz Nairobi

Gira Hedelmä

Lifter Shanghai Blue

Nunnukka suihkuliina

Kestoista:

Tää on nyt mullekin uutta siinä mielessä, että en ole ennen kestoillut ihan vastasyntyneen kanssa. Mutta kerron mitä tiedän. Vastasyntyneelle parhaaksi sanotaan yleensä harsot+kuoret (useimmiten hahtuvat). Myös sisävaippoja voi hankkia muutaman. Harsot on siinä mielessä hyvä ratkaisu, että ne menee kaikille, mutta sisävaipat saattavat olla sellaista mallia, etteivät sovikaan omalle vauvalle, joten niitä ei kannata hankkia kovin montaa. Itse olen kyllä jonkin verran tavaraa hankkinut lähinnä siitä syystä, että meillä on tarkoitus aloittaa täyskestoilu heti kotiin tultua. Sitten myöhemmin otan taskuvaipat käyttöön, vastasyntyneellä ne eivät ole se kaikkein paras vaihtoehto, mutta myöhemmin ovat kyllä hyvät (tai meillä ainakin käytetään nimenomaan taskuvaippoja).

Laitan tähän oman hankintalistani, jos siitä olisi jollekin apua. Eli vauvaa odottavat:

* 10 kpl MaM-harsoja (näitä kehutaan yhdeksi parhaista)

* 3kpl Popolinin harsoja (sama juttu)

* hirmu kasa äitiyspakkauksen harsoja ties moniltako eri vuosilta (näitä on kerääntynyt)

* Tirsokkaan hahtuvat, koko S

* tsi-hahtuvia ainakin kahdet, mahdollisesti kolmet tai neljät, kokoa S (tai ehkä yhdet M)

* Snug-To-Fit yhdenkoon sisävaippa

* 2kpl Popolini Bravo yhdenkoon sisävaippa

* 2kpl Igu*leen Velourtaskuja (sisätäyttövaippa), koko S

* 2kpl Popolini BravoWrapeja, koko M (kuoria)

* pari Näpsyä (se millä harson saa kiinni eli nämä miestä varten, se ei varmasti jaksa räpeltää ilman Näpsyjä)

* hahtuvasta kudon peiton vauvan alle kosteussuojaksi, perhepedissä kun nukutaan.

Lisäksi teen ylijäämäkankaista ehtiessäni parit kolmet taskuvaipat, imuja ja kuivaliinoja. Ylijäämäkankaista teen myös liivinsuojuksia.

-> M-koosta eteenpäin käytössä on sitten taskuvaipat ja myöhemmin housuvaipatkin.

Jooh, oliskos siinä kaikki... Saa kysyä lisääkin :)

Etkös ollutkin Joensuusta? Tule ihmeessä mukaan meidän Pohjois-Karjalan Keijukaisten tapaamiseen :) Tämän hetkisen tiedon mukaan näämme 12.6. klo 18 Martinassa. Eli Minjuska, Anmari, minä ja siutkin haluttais mukaan :) Ja hassua, meitä on jo 3 P-K:n keijua, jotka ovat hoitoalalla, tosin sinä hyppäsit porrasta ylemmäs sairaanhoitsuksi.

-piias-

Minäpä nyt sitten vastailen, kun tukihenkilökin olen :) Suosittelen ehdottomasti ensimmäiseksi liinaksi pitkää trikooliinaa. Se antaa anteeksi pienet sidontavirheet ja sillä on ihana kantaa pientä vauvaa - toki myös isompaa, meillä trikooliinassa matkusti vielä vuoden ikäinenkin.

Trikooliina on siinä mielessä helppo sitoa päälle, että sen saa laittaa kuin ihonmyötäisen paidan. Vauva venyttää itse vaatimansa tilan. Liinan voi laittaa päälle valmiiksi, eikä sitä välttämättä tarvitse avata kesken päivän - muistaa vaan tarvittaessa kiristää.

Pitkä liina jakaa vauvan painon tasaisesti kummallekin olkapäälle, eikä siten rasita kantajaa. Vauvaa voikin halutessaan kantaa vaikka koko päivän, se on hyvä paikka nukkua päikkärit :)

Lisääkin tietoa annan tarvittaessa. Markkinoilta löytyy paljon trikooliinoja, Kantoliinakanavalta löytyy melko kattava luettelo, jota tosin ei ole päivitetty suunnilleen vuoteen eli muutamia liinoja sieltä puuttuu. Toiset liinat ovat kalliita, mutta aivan samanveroisia löytyy esim. kotimaiset liinat, jotka ovat hinnaltaan edullisempia. Käytettyjä liinoja voi etsiä esim. Babyidean kirpparilta.

Käytännön neuvoja saa meiltä kantoliinatukihenkilöiltä, myös jämyt auttavat.

Miulla loppuu työsopimus lokakuussa (on vuoden sop.) ja tessinä on yksityisen sosiaalipalvelualan mokoma. Mutta juuri tuota mieltä minäkin, lomapäiväthän siirtyvät.. Jos eivät töistä mulle vastaile, pidän nyt tämän saikun ja sitten jään kesälomalle, kuten oli meinauskin. Muistan vaan, miten nihkeässä oli jo tuon kesäloman järjestely mulle. Kirottua.

-piias-

Pitkästä aikaa kirjoittelen ja on noi lukemisetkin jääny. Meillä ollu syntymäpäiviä, syntymäpäiviä ja taas syntymäpäiviä sekä esikoinen oli nielurisojen poistossa.

Oma napa: tänään olin vähän kävelemässä ja koko illan onkin vatsa nipistelly ja kylkiin koskenu, ei kiva. Muutenkin on toi vatsa ruvennut sattumaan ja aivankuin olisi supistellut, esikoisesta en muista tälläistä olleen. Nyt rv 24+6

Kysyisin jos joku tietäisi tai osaisi kestoa kantoliinoista sen oleellisen eli ajattelin sellaisen hankkimista. Mikä materiaali olisi hyvä ja minkälainen sen pitäisi olla? (en ole juurikaan perehtynyt kyseiseen " aiheeseen" ) Se tulisi piha-käyttöön eli kun esikoisen kanssa ollaan pihalla ja touhutaan ulkojuttuja. Eli lähinnä kaipaan kokemuksia, itsellä ei tuttuja joilla olisi käytössä.

Nyt tiskit on jo odottanut tarpeeksi kauan, hyvää viikonloppua!

Pitkästä aikaa nyt kirjuuttelen. Taustalla olen teidän kuulumisianne seuraillut, mutta laiskuusko lie ollut kun en aikaiseksi ole saanut omia kuulumisia kirjoiteltua.

Meillä masua ollaan kasvateltu tasaiseen tahtiin, ja välillä mietinkin, millainen jättimasu mulla mahtaa ollakaan elokuun loppupuolella, kun se jo nyt on valtava! Masun asukki kovasti potkii ja on menossa mukana, ja olenkin huomannut että asukilla on selkeä päivärytmi, jota noudatellaan, eli potkut ajoittuvat yleensä aamupäivään, alkuiltaan ja yöhön. Muu aika siellä sit vaan vissiin nukuksitaan tai hengaillaan muuten:) Sf-mitta otettiin tänään ensimmäistä kertaa ja nätisti keskikäyrällä mennään:)

Alkuviikosta kävin sokerirasituksessa, koska tuota painoa on tullut kiitettävästi ja suvussa on tyypin 2 diabetesta. Paastoarvo olikin hieman koholla, ja sepä se riittikin siihen, että neuvolantäti antoi ohjeistukset niin ruokavalion, kuin verensokereidenkin seuraamisen suhteen. Mahdollisissa seuraavissa raskauksissa kuulemma sokerirasitus tuleekin kuulumaan sitten tämän vuoksi automaattisesti ohjelmaan :( Toisaalta onhan se hyvä että seurataan ja pidetään huolta.

Mutta jos jotain huonoa niin kuuluu meille runsaasti hyvääkin. Minä sain opiskelu-urakkani päätökseen ja olen siis nyt valmis sairaanhoitaja :) Nyt onkin ollut töissä totutteleminen uuden titttelin käyttöön kun aina aiemmin puhelimeenkin olen vastannut lähihoitajana:) Mutta jos tuo jäljellä olevat vajaa 2 kuukautta mitkä töissä pitäis olla jaksaisin niin sitten koittaisi se pitkä loma!

Ensi viikolla päästään neuvolalääkäriä tapaamaan ja saa nähdä mitä siellä tohtori sitten meistä tuumaa:)

Nyt töihin, hyvää viikonloppua kaikille keijuille!

-F- rv. 26+4 & asukki

Huomenia kaikille! Vessassa tuli taas ravattua muutaman kerran yöllä, mutta muuten hyvin nukuttu yö takana. Kuopuksen kanssa noustiin jo seitsemän maissa ja laitoin uunipuuron tulemaan. Ysiltä pitäisi olla valmis, nami!

Eilen alkoivat ikävä häntäluun vihlominen, taitaa nivelet jo löystyä. Onneksi kaapissa on tukiliivi valmiina.

Aamulla oli myös turvotusta ja minulle on tullut pahoinvointi takaisin!!! =/ Onko muita joilla vielä pahoinvointia tai tullut takaisin? Kumma juttu... en sentään pöntällä saakka ole käynyt mutta ei kaukana ole ollut.

Nyt menen poistamaan esikoisen kylvystä.

*tiitiäinen ja masu 24+5*

Kuopus nukkuu päikkäreitä ja esikoinen katselee viedota, joten ehdin hieman tulla tännekkin kirjoittelemaan.

Omaa napaa: kävin eilen neuvolalääkärissä, ja kaikki oli hyvin:) Verenpaine oli 101/62 (tuntuu vaan laskevan koko ajan) ja hemoglobiini 127. Kohdun korkeus meni hieman keskitason yläpuolella, se oli tasan 24cm. Painoa oli tullut noin 300g/vk eli sekin sopivasti. Eli nyt uskalletaan perheen kanssa lähteä hyvillä mielin reilun viikon päästä Italiaan kahdeksi viikoksi lomailemaan!

Hieman kyllä oikeanpuoleinen iskiashermon kipu vaivaa, ja huomasinkin sen alkavan aina seksin harrastamisen jälkeen ja kipu saattaa kestää yli vuorokauden...Pitääköhän siitä luopua (mies ei kyllä taida olla yhtään samaa mieltä;)!), on meinaan todella inhottavaa kun koko jalkaa sattuu ja seisominen on melkein mahdotonta:(

Mutta eipäs meille sen kummempaa, viikonloppu menee synttäreiden merkeissä, kun esikoinen täyttää 4-vuotta.

Mäkimeirami rv 26 tasan!

heinäkuu nimittäin. Olen entistä vakuuttuneempi, että mikäli töissä silloin yhtään ahdistaa, haen saikkua, varsinkin, kun ne hirvittävät liitoskivut ovat nyt lomalla pysyneet poissa. Käyn kokeilemassa, miltä tuntuu, mutta en kiduta itseäni siinä vaiheessa enää. Onneksi meillä kotona on aika kivan viileä kesähelteilläkin, kun muistaa pitää ikkunat auringon puolelta aina kiinni, samoin sälekaihtimet.

Minäkin olen näitä meitin neliöitä laskeskellut, että mihinkä kaikki vauvan romppeet enää mahtuvat, mutta nyt suunnittelu on jo pitkällä ja eiköhän se tästä. Viikon päästä täytyisi käydä Ikealla vähän shoppailemassa ja sitten alan järjestellä, vaikka aikaista onkin. Jotenkin se, että vauva tulee näkyväksi laittamalla kaikki tavarat valmiiksi, lisää odotuksen riemua.

Näin jutellen nostaa pinoa fullmoon, jolla myös huomenna 26 täynnä!

Kirjoittelu vaan on taas jäänyt. Pinot käyn kyllä joka päivä lukemassa mutta en oo vaan jaksanut kirjoittaa.

Mulla olo on jo nyt ajoittain todella tukala. Eilennä tuskailinkin miehelle että miten ihmeessä jaksan vielä yli 10 viikkoa. Vauva painaa mahassa tosi ikävästi varsinkin silloin kun on poikittain tai jalat alas päin. Närästys on ihan kamala vaiva (suklaa aiheuttaa mielettömän närästyksen ja silti mä hölmö sitä syön), lonkkakipua löytyy ja liitos kipuja ja kivuttomia supistuksi tulee varsinkin iltaisin, pissalla saan jo olla aika usein juoksemassa. Olo on siis aika tukala jo.

Oli poitsun raskaus paljon paljon helpompi. Silloin vaivana oli ainoastaan närästys.Tää raskaus onkin alusta asti ollu aivan erillainen.

Meillä neliöitä on 70 ja tilaa aivan liian vähän. vauvan tavaraa ja poistun tavaraa on joka puolella. Ajattelin ens vuoden alusta isompaa asuntoa hakea kaupungilta (ihan vuokralla vaan asutaan).

Nyt jos menis laittamaan poitsun nukkumaan tai sit patistan miehen hoitamaan poitsun iltapesut yms.

Öttis, Poitsu 1v8kk ja masuasukki rv27+4

Olen taas solmussa työnantajan kanssa, enkä aio antaa periksi. Nyt seuraa tekstiä, jaksakaa lukea :)

Ilmoitin keskiviikkona, et to on lääkäri yhä jatkuvien supistelujen takia ja että sairausloma on mahdollinen. Pomo viestitti, että pyydä se sairausloma sitten loppuun asti, että sijainen pääsee samantien töihin. Kävin siis eilen lääkärissä ja hän kirjoitti sen s-loman 30.6. asti, jolloin mulla alkaa se kesäloma. Sanoin lääkärille siis noi päivämäärät, eli 30.6. kesäloma ja 14.7. ä-loma.

Kerroin pomolle s-postilla sairausloman ajan. Takaisin tullut viesti oli tyly, " etkö siis saanut sairauslomaan äitiyslomaan asti???" . Tuo vastaus tuli siis salamana takaisin. Minäpä siihen vastaamaan, että mullahan on kesäloma ennen äitiyslomaa ja lääkäri ja minä käsitimme asian menevän niin. Tuohon ei ole kuulunut vastausta yli vuorokauteen.

Siis JOS lääkäri olisi kirjottanu saikun yli kesäloman, miun lomapäivät ois jäänyt kokonaan pitämättä, koska en olisi niitä kerenny pitää. Eikös tämä vaihtoehto olisikin ollut pomolle edullisempi, koska silloin en olisi saanu lomarahoja, vaan olisivat voineet maksaa mulle palkan KELA:n sairauspvrahan avulla???

Ja jos minun lomani on jo sovittu/vahvistettu, eihän he voi sitä minulta enää evätä? Mie oon ihan sekaisin kuin seinäkello, pitäs varmaan jaksaa soittaa liittoon, mutta kun sinne ei saa ikuna yhteyttä. Oon kysyny asiaa jo monelta eikä niidenkään mielestä toi pomon menettely ole sopivaa. Onneksi olen käyny nuo " keskustelut" s-postilla, joten mulla tuo kaikki tallessa.

En jaksais enää tuota murehtia, sanokaa ettei miun tarvii :(

-piias- rv 25+4

Kun esikko syntyi, meillä oli 75 neliön kolmio pelkällä pesuhuoneella. Ah, miten paljon meillä olikaan tilaa ympärillä :) Kuopuksen syntymän aikoihin asuttiin 70 neliön rivarissa (sauna, valtava pesuhuone ja kaksi vessaa) ja voitte uskoa, että ahdasta oli. Nyt sitten tilaa on, mut silti tuntuu, ettei ole ;)

Kun tämä raskaus oli aluillaan mie päätin, etten mitään uutta hanki. Vaan kuinkas sitten kävikään! Jo on tulossa hoitopöytää ja pinnistä, tosin vaatteita en ole hankkinut kuin yhden fleecehaalarin kirpparilta. Huokailin ystävälleni katsoessani 2 viikkoista vauvaa, että nyt sitten alkaa iskeä se vauvakuume.

Minäkin vähän kauhuilen heinäkuuta.. Koskaan en ole mahan kanssa kesähelteillä ollut, esikon odotuksessa olin kesällä -01 ihan alussa eikä ollut pahoinvointiakaan. Kuopuksen ollessa ihan pikkuvauva kesällä -04 päätin, ettei ikinä enää kesävauvaa. Huh, sitä hien määrää helteillä imettäessä ja toipuessa synnytyksestä.

-piias- huomenna 26 miulakin :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat