Seuraa 

Kommentit (10)

Kamala kiireviikko ollut töissä, en ole edes kerennyt täällä käydä joka päivä !

Viime vkolla oli neuvola ja painoa on tullut jo 7kg alusta (edelliskerrasta yli 700g/vko), joten pistivät " sokeridieetille" . Edellisessä raskaudessa sokerit oli hieman koholla, joten meinasivat, että kannattaa nyt sitten jo tässä vaiheessa alkaa katsoa mitä suuhunsa laittaa...ja arvatkaapa vain kun nyt ei sitten saa mitään herkutella niin tekeekö kokoajan mieli jotain makeeta !

Tietty heti kun se on kiellettyä niin se himottaisi !

Ei kivaa, harmittaa ja mökötyttää, mutta pieni ilonaihe sentään on se että Pepsi Maxia saa juoda, onneksi (eikö se olekkin makeutettu aspartaamilla ? onhan !)

Vauva on ollut sitten viimevkonlopun hillumisen aika rauhallinen, olisiko sitten kääntynyt potkimaan selän puolelle? Pikkusia tönäisyjä kyllä tuntuu, joten en ole huolissani. Esikoinenkin potki aika harvakseltaa ja ihan terve/vilkas tyttö tuli :)

Pojan nimi on ollut tiedossa on esikoista odottaessa, joten nyt se sitten saadaan käyttöön, kerron sen sitten kun poika on syntynyt.

Nyt jo juttelen pojalle hänen tulevalla nimellään massua paijatessani :)

Kivuista; nyt on tällä vkolla särkenyt päätä tosi usein, nivusissa tuntuu aina välillä ikävää vihlontaa ja nipistelyä kun istuu kauan samassa asennossa, ns. repäisykipuja ei ole nyt ollut, selkä on välillä kipeä.

Koiralenkit vaunujen kanssa sujuu vielä ihan hienosti, mutta meille menevä ylämäki alkaa ottaa vähän koville, saa nähdä kuinka sitten syksyllä kun massu tästä vielä kasvaa. En ehkä pääse enää kotiin.....?

Meillä pihalla (kerrostalo) sellainen tosi hölmö liukumäki, johon on vain sellainen verkko mitä pitkin lasten pitäisi kiivetä ylös liukumäkeen. Meidän neiti 2,6kk ei tietenkään edes yletä koko verkkoon saati osaisi siinä kiivetä, niin minähän joudun häntä (15kg) sinne ylös nostelemaan. Olen nyt luvannut, että 5xnostan sinne ja en enempää, mutta eihän pikkuneiti ymmärrä sitä, että miksi en voi nostaa kokoajan..... ja sitten kiljutaankin kurkkusuorana, että " Nosta äiti ....ylös, Nosta !!!!"

Kohta en jaksa nostaa edes sitä 5x, joten ei varmaan mennä enää pihalle ollenkaan? Kukakohan sellaisenkin liukumäen on mennyt keksimään.....? Joka pvä kiroan sen joka on sen mennyt keksimään..ja myös ne jotka on tuollaisen tuohon pihalle päättäneet pystyttää!

No nyt pitää jatkaa töitä, ihanaa kun on vkonloppu ! Tyttö menee lauantaina mummille ja papalle yöks ja me päästään miehen kanssa kaverin juhliin ja hotelliin yöks, ihankahdestaan ! Ihanaa ! ....niin ja sitten se ihana hotellin aamiainen....ihanaa !

t.Tiitutoo rv 21+3 (kai se noin on...en ole enää oikein pitänyt kirjaa missä päivässä mennään)

Onpa kiva, ettei sada! Lämpimämpiä ilmoja tosin odottelen, että pääsis nauttimaan terassiruokailusta.

Nostelemisista, meillä esikoispoika pon 1v2kk ja painaa 12,5kg. Nostaminen sinänsä ei ole vielä ollut hankalaa, ainoastaan silloin, kun poju päättää, ettei halua, että vaatteita riisutaan tai puetaan. Rimpuilu siis toisin sanoen ottaa voimille. Mieheltä meni selkä, eikä hän voi nyt yhtään auttaa nostoissa, joten se vähän enemmän rasittaa myös. Poika ei myöskään meinaa millään ymmärtää, että miksei isä nosta syliin.

Masukki on melko rauhallinen, potkuja tuntuu päivittäin, mutta vatsan päältä itse olen muutaman kerran tuntenut, mutta isukki ei ole ehtinyt tilanteisiin mukaan. Ja täältä myös rauhoitteluja kaikille, jotka murehtivat, ettei liikkeitä tunnu voimakkaasti, näillä viikoilla ei vielä tarvitse tuntuakaan. Ja vielä se vauva ehtii potkia niin, että auts vaan.

Ekassa raskaudessa oltiin yhdessä miehen kanssa synnytysvalmennuksessa sekä perhevalmennuksessa. Ja suurimmalla osasta meidän ryhmää oli miehet mukana. Tosin olin hieman pettynyt joiltain osin valmennuksiin, koska kalvot olivat vuodelta yks ja kaks, eikä esitetty tieto ollut mitenkään nykytutkimusten mukaista. Ja tulevia isiä ei oltu otettu huomioon mielestäni tarpeeksi, vaan aiheet ja esittämistapa oli suunnattu äidille. Sama tunne jäi synnytyksestäkin, että miestä otettiin huomioon liian vähän. Äitihän sen työn synnytyksessä tekee, mutta synnytyksen jälkeenkin vauvan hoitoa opeteltaessa kätilö puhui minulle, ei miehelleni. Ja meillä kuitenkin tilanne oli se, että mieheni vaihtoi vaipat ja hoisi ensimmäiset päivät hyvin tiiviisti, koska leikkauksen takia en päässyt ylös/en uskaltanut heti liikutella vauvaa, kun hädin tuskin itse pääsin liikkeelle. Millaisia kokemuksia muilla aiemmin synnyttäneillä on? Oliko meillä vaan sellaiset kätilöt/lastenhoitajat, jotka olivat tottuneet siihen, että äiti suurimmaksi osaksi hoitaa lapset.

Joko muita mietityttää synnytys? Itse olen miettinyt sitä, että luultavasti saisin section helpommin, jos sitä tahtoisin ensimmäisen synnytyksen takia. Toinen vaihtoehto on, että kokeillaan normaalia synnytystä, mutta jos taas vauva väärässä asennossa (johtuen lantiosta), niin joudun leikkaukseen. Kuukautta ennen laskettua aikaa synnytystapa päätetään.

Ja kohta pääsee laittamaan paperit KELAan. Aika menee niin nopeasti. Tuloihin tulee melkoinen korotus sitten syyskuussa, kun nyt olen ollut hoitorahalla.

Mukavaa perjantaita kaikille!

K&T&pikkupippuri rv 20+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En jaksanut enaa illalla kirjoitella vaan menin suoraan nukkumaan kun tulimme voittoa hakemasta , mutta taalta tulee nyt sitten voitto uutiset!!! Ei nyt kylla valitettavasti sita maasturia saatu (voi harmistus...), mutta saatiin pitka viikoloppu lentolippuineen ja hotelleineen Las Vegasiin. Sen sai halutessaan vaihtaa Disneyland-pakettiin jonka sitten otimmekin kun olemme juuri tammikuussa olleet Vegasissa (ja taytyyhan meidan lastenmielisten aikuistenkin Disneylandissa kayda;-)...) Saimme viela bonus voiton joka on viikonloppupaketti vapaavalintaiseen kohteeseen (Meksiko, Palm Springs, Lake Tahoe tai Big Bear), pakettiin kuluu myos lennot. Eli todella mukavat palkinnot!!!! Ja kun on se Hawaiin matka jo heinakuulle varattu, niin kyllapa riittaa lomalla tekemista. No, syksysta eteenpain onkin sitten vaan kotona oloa, joten ihan mukavaa nain.

Ja sitten laakarikuulumiset. Eilen oli siis laakari ja ei sitten viela suureksi pettymyksksi ultrattukaan. Sain lahetteen erikoislaakarille jossa ultra sitten ensi keskiviikkona. Ja mies on tietysti harmissaan kun lahtee tyoreissulle englantiin sunnuntaina eika siis paase mukaan. Taas opittiin, ettei vieraassa maassa voi olettaa, etta kaikki menne niinkuin kotimaassa. Siis ihan itse vaan oletin, etta kun suomessa ultrataan viikolla 20, niin kai tallakin, mutta eipa vaan nain ollut. Taalla ei rutiinisti ultrata ellei siihen ole mitaan erityista syyta. Minulla se erityinen syy on ikani (35v) ja se kun en halunnut istukkanaytteeseen. Kaikki labrat ok, samoin np-arvot joten en sita halunnut eika laakari suomesakaan sita suositellut kun arvot niin hyvat. No paasempahan ultraan sitten ainakin.

Muutenkin eilinen oli aika pikainen kaynti. Laakari oli myohassa aikatauluissaan kun oli ollut synnytysessa mukana joten oli vahan kiireinen. Paino ja paineet katsottiin, ja pissinayte ja sydanaanet ja siina se sitten olikin. Hb:n olisin halunnut terkistuttaa, nyt on alkanut niin vasyttelemaan. Ja olisi ollut mutama kysymyskin, mutten sitten kiireessa muistanut kysya ja nyt vahan harmittaa...=(

Nyt alan siivoamaan kun on viikonloppu edessa. Vaikka kahden aikuisen koti nyt on aika siisti aina, mutta kyllahan tuota polya kertyy. Mukavaa viikonloppua,

t. Millian 19+6

Ihanaa, kun aurinko paistaa ja linnut laulaa. Mulla tuo terassin ovi on tuolla auki niin ihanasti kuuluu linnunlaulut :-)

Kyllä huomaa, ettei ole paljotta mitään fyysistä kuntoilua tullu harrastettua viime aikoina. Eilen kun touhusin monta tuntia noitten kukkapenkkien ja kukkien kanssa niin auts, on muute paikat sitte hellinä; varsinkin sisäreidet. Kävelykin tuntuu (saatikka näyttää) hankalalta :-D Mutta oli kyllä tosi ihana touhuta, kun ei mistään sattunut eikä masukaan menny kovaksi koko päivänä! Jee!

Illalla häntäluu oli sairaan kipee ja välillä vihlas oikeen pakaraan ku teki jonku äkkiliikkeen, mutta oli ohimenevää.

Muutoinkin olo on oikein mainio:-) Masussa myllätään ja kaikki on hyvin! Ei voi kyllä todellakaan valittaa tällä hetkellä yhtään mistään.

Meen 12:30 sinne käsihoitoon, on varmaan aika kiva...?! Toivottavasti!

Muita suunnitelmia ei kyllä olekaan tälle päivälle....mutta kaippa sitä aina jotain kivaa keksii :-)

Miannille OIKEIN ihanaa reissua, kuulosti oikein mukavalta matkalta ja saa tosiaan mies nyt hyvällä omallatunnolla tehdä duunia koko vklopun!

AURINKOISTA & IHANAA VIIKONLOPPUA JOKAISELLE :-)

Haliterkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 22+5

miannille hyviä viikonloppureissuja, katselkaahan jääkarhuja meidänkin puolesta:)

meillä olisi viikonloppuohjelmaksi parit lakkiaiset, saa nähdä vaan viitsiikö tuon kipeän lapsen kanssa lähteä mihinkään.

sunnuntaina olisi vika vauvauinti mutta taitaapi jäädä sekin väliin:(

massuun ei ihmeitä, eilen oli vähän hiljaisempi päivä, mutta muutamat kevyet tönäisyt kyllä tuntui, pikkuinen varmaan keräsi voimia kasvuun.

seuraava neuvola on vasta kolmen viikon kuluttua eikä muitakaan raskauteen liittyviä käyntejä ole tiedossa..eli nyt vaan sitten ODOTELLAAN ;)

supistuksia on ruvennut tulemaan paljon useammin, ikävää!

huihai..pitäisköhän sitä lähteä vaihtamaan yöpuvunhousut oikeisiin..hih..täällä taas niin hehkeä kotifrouva;)

hyviä viikonloppuja kaikille!

kesäkelejä odotellen

fiikuna ja mytty rv21+2

Vähintään viikon ajalta kaikki pinot lukematta, joten pihalla ollaan kuin lumiukko, taas. Yksi syy on se, että tuolla oikealla pihalla EI ole lumiukkoja, vaan mahtava auringonpaiste on hellinyt melkein koko viikon ja illat työpäivän jälkeen on menneet ulkoillessa. Mutta hengissä ollaan ja lokamasujen hengessä mukana, kaikesta huolimatta:)

[b]Jäädydän[/b], älä huoli! Mä ajattelin ihan samoin kuin sinä tuossa vielä pari viikkoa sitten, kun mielestäni vauveli liikkui niin kovin vähän. Ekan kerran tunsin jotain hentoa jo niinkin aikaisin kuin rv 14+4 ja sen jälkeen meni ainakin kuukausi ennen kuin tuntemukset voimistuivat. Rakenneultrassa oltiin 19+4 ja muistan, että vielä silloin en todellakaan tuntenut vauvan liikkeitä päivittäin enkä lainkaan voimakkaina, mutta nyt kun viikkoja on kasassa 21+1, pikkuinen liikkuu jo kuin mikäkin huimapää. Sinänsä hassua, sillä mulla todettiin istukan olevan etuseinässä, joten liikkeet saattavat tuntua heikompina, mutta näin ei kyllä todellakaan ole! Tänään juuri töissä eräs kollega kysyi, joko vauva liikkuu ja vastasin että " kuin hullu" . En muista esikoisen olleen näin vilkas, mutta yhtä hyvin voin muistaa väärinkin...

Ilmeisesti olette jutelleen nostelusta. Mulla on kotioloissa 10-kiloinen puntti, jota joudun lähes päivittäin kantamaan ainakin rappukäytävässä neljänteen kerrokseen ym. pakolliset nostelut:/ Lisäksi töissä on useampi ylikin 10-kiloinen paino (työskentelen päiväkodissa) joten aika paljon joudun ihan joka päivä nostelemaan -ja aina nuo nostettavat eivät ole ihan yhteistyössä nostajan kanssa...Yritän tehdä nostoliikkeet mahdollisimman varovasti ja niin harvoin kuin vaan voin, mutta kokonaan en kyllä voi nostelulta välttyä. Toistaiseksi ei ole tästä tullut mitään ongelmia, mulla selkäkivut johtuvat ennemminkin pitkään seisomistesta ja/tai kävelystä. Samasta syystä välillä vatsapuolenkin lihakset (?) kipeytyvät, mutta onneksi pienikin huilaustauko istuen tai mieluummin vielä maaten auttaa heti. Mutta kyllä on iltaisin usein jalatkin kipeänä, kun koko päivän on enemmän tai vähemmän menossa ja jalkojen päällä:(

Muuten olen voinut aikasta hyvin, paino on noussut ihan kohtuullisesti ja kun vain riittävästi malttaa öisin (ja aina kun vaan voi, myös päivisin) nukkua, niin hyvin jaksaakin. Huisilta tuntuu, että puoliväli on jo ylitetty, enää muutama kuukausi ja taas on pienen pieni vauva käsivarsilla:O On tää vaan niin jännää tää elämä, ja IHANAA:)))

L21+1

Huomenna siis tulee puoliväli täyteen ja sitä juhlistetaan lasten ja mun äitin kans Ranuan eläinpuistossa. Kivaa! Lapset oottaa ihan innoissaan, että mummi tulis pian hakemaan. Mennään sinne jo tänään mökille ja huomenna sitten käydään eläimiä kattelemassa. Sunnuntaina kotiin. Saa mieski olla oikeen hyvällä omallatunnolla töissä koko viikonlopun, kun en oo kotona oottamassa :D

(.) Eilen oli mahassa hiljaisempaa, mutta muutama potku kuitenki tuntu. Maanantaina se rakenneultra, oih! Semmosia inhottavia alamahan rapäisykipuja on yhä enemmän ja enemmän. Siis esim. tyttöjä nostaessa tai portaita noustessa tuntuu alamahan poikki menevä " repäisy" .

Mutta, nyt pitää lähtee pakkaamaan loput tavarat ja keittää lapsille puuro, että jaksavat koko matkan.

Ihanaa viikonloppua kaikille!!

Mianni 19+6

jossai paistaa aurinko?? lähettäkää niitä auringon säteitä vähän tänne keskisuomeenki :) Ja eritoten pohjoseen, koska ollaan sinne lähössä tänään.

Sain tossa jo parvekkeen siivottua ja laitettua vähän ihmismoiseen kuntoon ja tytönki unille, joten olenpa ollut reipas :) Pitäs tästä koneelta irtautua ja lähtä pakkaamaan. Enpä aatellu ottaa kovin paljoa vaatetta mukaan, ku haaveilen että pääsen ens vkolla ouluun HM:lle shoppailee äitiysvaatteita. Toivottavasti sieltä löytyis jotaki, jotku housut ja caprit ois pakko löytää.

Meijän masuasukki se on vaisua sorttia..illalla jo miehelle huolestuneena purkauduin että mikähän sillä on hätänä kun se niin vähän liikkuu. Kohta kolme vkoa siitä kun ekat liikkeet tuntu, ja ei paljoa oo voimistunu. Ehkä kerran tai joskus kaks kertaa päiväs tunnen jotai möyrintää, pientä hentoa muljutusta mutta luulis että niitten pitäis vahvistua tästä jo hyvästiki. No, vko päästä nla niin pääsee etes sydänäänet kuuntelemaan, ja jospa sitä sais sen lähetteen sinne ultraanki niin pääsis tutkimaan vähän tuota vesseliä tarkemmin. En tiiä..oon vaan itelle selitelly että ehkä sillä on niin paljon siellä tilaa liikkua ja se potkii selän puolelle enemmän, että en tunne niitä liikkeitä sitte edestä. Ja näillä viikoillahan(17-19)lapsivettäkin muodostuu enemmän ku tähän asti, joten seki varmasti vaikuttaa.

Olipas muuten nyt paino noussu! Reilun kilon näytti tuo oma puntari, ja se näyttää aina vähän enemmän ku nlan puntari. Hirvittää kyllä mennä nlaan ku nuin paljon yhtäkkiä noussu tuo paino. Mutta johtunee osin siitä että maha ei enää toimi niin sutjakkaasti..." massaa" on siis sisässä enempi ku aiemmin. Sillon joutu juokseen veskis sellaset 2-3krt pväs, nyt enää pari kertaa vkos!!!

Tässä on nyt kk aikana syntyny 4 vauvaa lähipiiriin :) Ihanaa! Mutta en oo päässy yhtäkää näkemään :( Enkä varmaan ihan heti pääsekkää..kaikki asuu niin kaukana.

Ollaan tosiaan lähössä vkl reissuun ja ite jään esikoisen kanssa koko vkoksi mummulaan mutta pääsen kuitenki sieltä lukemaan/kommentoimaan teijän juttuja.

Koittas nyt se MilliaN tulla kertomaan niitä voittouutisia, täällä kaikki jännäää sitä!:) Ollaan hengessä mukana ;)

Mutta pittää varmaa nyt kiiruhtaa pakkaamaan, vieläku tuo lapsi toistaseksi nukkuupi.

Ainiin, FIIKUNA! Vieläkö se teijän muksu kovastiki kippee?? Minähän käytin tuota meijän tyttöä lääkärissä kun sillä oli 3pvä ollu kuumetta, aattelin että parempi mennä tarkistuttaa korvat ja keuhkot vaikka sitte turhaan ku olla menemättä. Onneks mitää ei löytyny ja on jo nyt ihan hyvästi parantumassa taudista, lievää nuhaa enää jälellä. Toivottavasti teilläki pian tervehdytään.

Oikein rentouttavaa vkl kaikille!

Jääsydän rv 18+3 (enpäs meinannu muistaa enää että mikä vko on menossa!:o)

Täällä paistaa aurinko, jippii! Ajattelin tässä koneen ääressä istua puoleen päivään asti ja sitten otan käteeni yhden graduun liittyvän teoriakirjan ja menen nauttimaan ulos auringonpaisteesta. Jos vaikka saisi vähän väriä tarttumaan ihoon :) Kivaa!

Nimistä: Eilisestä pinosta luin, että löytyy muutama Helmi-nimeä suunnitteleva. Meillähän on esikoinen Helmi nimeltään, joten hyvä valinta tytöt! Ollaan tulevalle vauvalle suunniteltu jo nimeä alustavasti, mutta en viitsi asiaa täälläkään paljastaa, koska mulla on se käsitys, että mun nimerkki saattaa olla tiedossa tutuilla tai ainakin se on helppo tunnistaa. Joten kerron sitten teille ystävät hyvät, kun ristiäiset on vietetty!

Lupicaia kyseli peräkkäin istuttavia tuplia. Tässä linkki muutamiin:

http://www.littlepurpleonion.com/xadventure_05/tuplarattaat/twinswivel.html

http://www.kiddies24.com/shop/product_info.php?products_id=378

http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/icoo_tuplat.html

Kivuista: Mulla kivut ei voi liittyä ummetukseen, koska sitä ei tosiaan ole. Kipu liittyy ainakin kävelyyn, ihan rauhalliseenkin ja tuntuu yleensä vatsan sivulla. Harmittaa kun ei pääse kävelylenkille. Eskoisesta olin supistelujen takia liikkumatta ja nyt on sitten tämmöistä kipua. Olen niin kade niille, jotka pystyy koko raskauden ajan harrastamaan liikuntaa. No, ajattelin lauantaina mennä uimaan, jos se sopisi. Toisaalta se aiheutti suppareita jo tuossa kuukausi sitten, joten tuskin sekään onnistuu :(

Millian: Tuu heti kertomaan siitä arpajaisvoitosta! Täällä odotellaan uutisia malttamattomana.

Hyvää päivänjatkoa,

S-I ja Lumikukka 22+3

Mianni hyvää reissua! :)

S-I: Kiitos linkeistä! I' Coot näyttää tosi hyviltä, mutta hui mikä hinta!

Oli taas jotain asiaa mutta eikös jo unohtunut :D

-luppari ja " Helmi" 22+5

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat