Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Aloitetaan nyt sitten viikonlopun pino vaikka linkillä

torstain viestit > http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7452747&p=1&mpage=2&tmode=...

Sivut

Kommentit (52)

Onpas täällä ollut ahkeria palstailijoita! Meillä on pikkusisko ja -veli kylässä, ja aika on mennyt " lasten" viihdyttämisessä. Meillä on huimat ikäerot sisarusten kanssa; pikkuveli menee syksyllä kolmannelle luokalle ja siskokin on vasta yläasteella. Olen siis melkeinpä varaäiti enemmän kuin sisko.. No, hyvää harjoitusta ;)

Hauskaa alkanutta kesälomaa kaikille opettajille! Mutta kyllä te olette pitkän loman ansainneetkin!

Han, kaikki sympatiat sulle! Itseänikin pelottaisi aivan älyttömästi olla yksin jossain kylpylässä yöllä.. Hui!

Poppis, kyllä se tupakointi varmaan itsestään alkaa vähentyä, kun vauvasi kasvaa kohdussa. Sitten kun tiedät sen pienten keuhkojen toimivan täydellä teholla, tuskin pystyt polttamaan kovinkaan paljon..

Iisa älä huoli oireettomuudesta! Täällä toinen samanlainen. Ja kyllä ne vähäisemmätkin oireet ovat oireita, ei pahoinvointi ole onnistuneen raskauden edellytys!

Laralei, nuo selkä- ja rintakivut kuulostavat NIIN tutuilta..! Mulla kanssa työn takia selkä ihan jumissa, ja väsymyksen takia normaali liikuntakin on jäänyt ihan minimiin. Pakko tästä ryhdistäytyä, kunhan väsymys vähän hellittää.. Niin ja ne rinnat - miksi niissä pitää olla niin paljon tuntohermoja?!

Omaa napaa: tämä tyttö siirtyi kaksinumeroisille viikoille! Ja kyllä siellä alavatsassa tosiaan kohtu taitaa tuntua, eli raskaus alkaa vihdoin vähän konkretisoitua!

Kandi 10+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

-Heidi-:

Lainaus:

Missä vaiheessa teillä alettiin mitata tota sf-mittaa?

mulla alettiin mittaan 23+0 jolloin se oli 17,5 eli alakäyrillä mut on noussut sieltä keskikäyrille...se ilmeisesti niin vaihtelee ku kaverilla oli vastarv26 alettu...mutta täti meinas et ennen 20 sitä on turha mitata ja vaikea..ja sit sekinhän vaikutta tulokseen miten vauva on tuolla mahassa..=)

Nea, mulle sanottiin Femedalta, ettei kannata tulla ultraan ennen kuin on 7 viikkoa täynnä. Syynä kai juuri se, että jos hedelmöittyminen onkin tapahtunut myöhään, kohdussa ei välttämättä vielä näy paljon mitään. Jotkut odottajat ovat joutuneet menemään viikon päästä tarkastuskäynnille, kun ultrassa ei ole näkynyt vielä tarpeeksi. Mutta jos itse tiedostat tuon asian, niin eiköhän ultra suju nytkin :) Ja kyllähän siellä jotain näkyy joka tapauksessa, ainakin pääset kohdunulkoisen pelosta eroon..

Poppis, meillä meni kaksi tuntia neuvolassa! Ja siihen päälle vielä labraan jonotus.. Meillä oli kyllä aika hössö täti, varmaan tunnissa olisi selvitty vähemmän puheliaalla neuvolatädillä :) Mutta mua ei haittaa. Mies alkoi vähän vääntelehtiä tuolillaan loppuvaiheessa, kun puhuttiin vaan jostain rintojen arkuudesta.. ;) Niin ja siellä neuvolassahan ei saa mitään konkreettista vahvistusta raskaudesta, ellei satu olemaan ultrausmahdollisuutta. Mulle se täti sanoi, että " pitää vaan luottaa positiiviseen testitulokseen" ..

AinoAuroralle onnea 12 viikon rajapyykin saavuttamisesta! Tuntuu, että vasta säkin plussasit kuumeilevien enskojen riemuksi!

ON: tänne ei kuulu mitään erikoista. Edelleen pelkään tuulimunan mahdollisuutta, vaikka yleensähän sen merkkinä tulisi tuhruilua jossain vaiheessa. No, JOS saadaan sydänäänet kuuluviin ensi viikon torstaina, osaan ainakin jättää sen huolen taakse. (Sitten alankin huolehtia np-ultrasta ;))

Ja tuolla alavatsassa tuntuu jo jokin pieni pullistuma! Ihan siinä häpyluun yläpuolella tuntuu sellainen kovempi, pyöreähkö juttu, joka ei varmasti ole ollut ennen siinä! Ei sitä vielä ulospäin näe, mutta seistessä tunnen sen ihan selvästi. Ja mulla on ennen alavatsa ollut aika " sileä" , nyt tuntuu kuin joku painaisi niitä alimpia rasvakerroksia vähän ulospäin.. Liekö kasvava kohtu, vai kuvittelenko vaan?!

Kandi 9+6 (huomenna kaksinumeroisille viikoille!!)

p.s. monissa britti- ja jenkkioppaissa sanotaan, että keskenmenon riski pienenee huomattavasti, kun 10 viikkoa on täynnä. Suomessa puhutaan aina 12 viikosta - miksi? Onko se realistisempi arvio?

Suippoko kans väsää muuttoa ja pientä remppaakin vielä viime tinkaan? (Luin ton eilisen pinon aamulla, joten en oo varma muistanko oikein..) Meillähän on melkein sama tilanne. Tosin vähän edellä mennään eli maanantaina päästään tapetoimaan ja luultavasti saadaan maaluksetkin valmiiks ens viikolla. Jos tässä pääsis ennen juhannusta muuttamaanki.. Eipä ainakaan suotta tuu aika pitkäks äitiyslomalla :) Vinkkinä voin sanoo tän päivän perusteella, et uunin pesu kannattaa antaa jonku muun hommaks. Oli aika haastavaa kurotella sinne uunin perälle mahan kans ;)

Q ja muutkin: En oo oikein päässyt kruisaileen vaunuilla, kun ne vietiin suoraan uuteen kotiin. Tietysti silloin heti piti käydä kaikki " liikkuvat osat" läpi heti, mut sen jälkeen mies pakkasi vaunut komeroon odottamaan :(

Oon tällä viikolla yllättänyt itseni ja miehen sillä miten toimintakykyinen vielä tässä vaiheessa oon :) Siivoukset, remppa, ostoksilla kiertely sujuu vielä ihan normaalisti ja parempi ois sujuakin ainaki siihen asti et saadaan tavarat paikalleen uudessa kodissa ;)

Jenni 32+0

Jos sydämen sykettä ei näy, tuulimunan mahdollisuus on vielä olemassa, käsittääkseni. Silloin ei siis tiedetä, onko sikiö lähtenyt kehittymään normaalisti. Olen ymmärtänyt, että tuolla ultralla voi lähinnä vain sulkea pois kohdunulkoisen riskin - ja tietenkin hyvällä säkällä (bd bd bd) kuulette myös sydänäänet, jonka jälkeen ei tarvitse pelätä tuulimunaakaan :)

fiorella:

[quote]

Kiva kuulla jmi82:sta! Muistan sinut kuumeilupuolelta viime syksyltä! Vai oliko se kesää.. Ei voi muistaa :) Upeasti sullakin noita viikkoja kertynyt!

nyt olet sekoittanu johonkin muuhun,koska olen kirjautunutkin vasta tammikuussa(?)yleensäkin tänne..niin ja kuumeilupuolella en ole käynytkään.mutta sekoitat varmaan johonki toiseen=)

niin joo ja onpas muuten tullut paljon uutta porukkaa lähiaikoina,kiva juttu=)onnea odotukseen vain kaikille ja tervetuloa!

jmi82&vaavi31+2

Täällä yksi jo hieman piristyneempi mamma odottelee ukkokultaansa töistä (vaikka puolituntia sitten vasta lähti :)).

Jännä kun väsymys alkaa ehkä pikkuhiljaa mennä ohi, tai sitten tämä on ollut vain joku poikkeuspäivä. Lisäksi tänään olen huomannu sen että jostakin syystä KAIKKI pienikin ukon kosketus saa aivan älyttömän latauksen päälle ja olisin heti valmis vällyjen väliin :) Tavallaan kuitenkin melko raastavaa kun eihän se tuo meidän ukko jaksa nuitten ympäripyöreitten työpäivien jälkeen keskittyä tähän duracellpupuun.. :( Tänään kuitenkin onnistuin kaatamaan miehen vaikka krapulapäivä olikin.. :)

Han_: Tulipa mieleen että mahdatkohan olla horoskoopiltasi kalat?? Kun itse olen ja täällä kans pyörii mielessä välillä aivan älyttömiä kummituksia! Useimmin ne kyllä liittyy hämähäkkeihin, käärmeisiin ym.. kun meillä täällä maalla on aika rauhallista ollut nuin niinku hiippareitten kannalta. ONNEKSI. Mutta et todellakaan ole ainoa joka pelkää kaikkea vähänki epäilyttävää!

Niin ja nuista työjutuista.. Suosittelen kyllä lämpimästi vaihtamaan yövuorot päiviksi! Ei ole ihan normaalia että joutuu kärsimään peloistaan työajalla ja -paikassa. Että siitä vain pomolle avautumaan!

Sippuliini: miehen ajatusmaailmasta olit vissiin vähän hakuteillä. No emmiekään aina oikein usko että mies ihan kympillä on mukana suunnittelemassa vauvajuttuja kun EI IKINÄ aloita keskustelua vauvasta oma-aloitteisesti (paitsi viimeyönä baarista palattuaan..) Mutta kun oikein kyselen ja puhua pälpätän sille niin saa sieltä joskus ihan järkeviä ajatuksia esille :) Tänäänkin aloin puhumaan hoitopöydän sijoittelusta väen vängällä, et siis mihin laitettais, olisko parempi pinniksen vieressä vai kylppärissä pesukoneen päällä.. Hetken mietittyään totesi kylppärin olevan parempi kun siellä on kumminkin lämpimämpi ja vedet lähellä. Ja alkoi sitten suunnittelemaan et voisi laittaa pari hyllyä yläpuolelle pyyhkeille, tarvikkeille, vaipoille ja vaatteille niin olis käden ulottuvissa. Tämä tietty sai minut aivan onneni kukkuloille :)

ON: Eilen käytiin taas lääkäritutun kans ultrailemassa!! Pikkuinen oli jo 10cm päästä pyllyyn, enemmän kuin kuvittelin.. :) Makasi juuri niinkuin jossain aurinkorannalla kädet rennosti niskan alla :) Rupesi siinä sitten tanssahtelemaan ja vilkuttelemaan :) Ihan oltiin onnessamme kun mieski näki pitkästä aikaa vekkulin jumppailemassa. Tulee koko ajan vain todellisempi olo tästä vauvan tulosta! Vajaa puolivuotta sitten olin ihan repaleinen kun luulin ettei meille ikinä tule vauvaa.. Mutta toisin kävi! :) :) :) :)

fio rv 14+6 (huomenna uusi viikko!!)

Tilasin äsken yksityiselle alkuraskauden ultran. Aika ois 12. päivä. Sillon viikkoja vasta 6+2, mutta lääkäri sanoi, että näkee jo silloin, että onko oikeassa paikassa jne. Itsestäkin tuntuu että liian aikasin varasin, mutta en pääse peloista eroon. Pelkään niin kovasti tuulimunaa, keskenmenoa, kohdunulkoista. Keskenmenohan voi tulla tietty myöhemminkin, mutta saisi selvyyden ainakin noista kahdesta muusta pahasta.

No nyt tuli taas omaa napaa, mutta aattelin tulla kertomaan miten pöhkö oon =)

Hyvää päivän jatkoo enskakamuille

Nea 4+6

En ostanut mitään. Iski nuukuus, kun esim. sellainen hieno seinälampetti olisi maksanut 29¿. Ja niitä olisi saanut ottaa vähintään kaksi että olisi saanut sommiteltua seinälle.

T: kitsas Suippo, joka ehkä suunnistaa illalla Vapaa Valintaan etsimään vastaavia mutta halvempia kynttiläjuttuja :)

Huomenna onkin miehen serkun yo-juhlat. Olen luvannut olla " pääemäntänä" keittiöllä. Katsotaan kuinka Emppu suhtautuu asiaan...

Onpas tämä viikonlopunkin pino venähtänyt. Hienoa! Mutta huomaan kanssa nyt, että kun ei joka päivä kirjoittele, niin toisten kommentointi on hankalampaa kuin viikkopinoissa. Mutta tuo alun linkki edelliseen pinoon auttaa kyllä.

Jeps, tosiaan suvivirret veisattu ja todistukset jaettu. Haikeilla mielin jätin luokkani kolmen vuoden yhteisen taipaleen jälkeen. Siinä tuli puheen lomassa itku niin open, oppilaiden kuin vanhempienkin silmiin. Ja kevätkahveilla vielä yks työkaveri vielä soitti ja lauloi niin ihanan laulun, että vielä piti tiristellä hetki. Huh! Tosiaan, kun joku kyseli, onko tällä päivällä merkitystä, niin kyllä tämä on aina sykähdyttävä päivä. Nyt on masu täynnä, hetki levätty ja kohta lähdetään vielä " katkomaan karttakeppejä" eli istumaan iltaa opekamujen kanssa. Saas nähdä kauanko jaksan valvoa - perinteisesti olen ollut viimeisten joukossa kukkumassa näissä pirskeissä... ;o)

Miehen innostuksesta oli myös puhetta. Meillä mies sai " kuumeiluaikana" melkein paniikkikohtauksen ja ainakin meni ihan lukkoon, jos satuin mainitsemaan, että nyt vois olla hyvät päivät pupuilla. Mutta heti plussaamisen jälkeen on into noussut. Päivittäin se juttelee masulle ja miettii, että millainenhan se meidän EkaVekara mahtaa aikanaan olla. Eli yhtä innoissamme ollaan molemmat.

WcAnkka hämmästäli mun viikkoja, niin minä itsekin - miten tämä aika menee näin nopeasti. Kauniin nimen olette antaneet tytölle.

Pikku-milli, kyllä on söötti tuo teidän Paco. :o)

Uusia oli taas tullut mukaan. Tervetuloa joukkoon värikkääseen!

Nyt kuitenkin hiukan freessaamaan naamataulua ja koittamaan, josko jaksais vielä pistää oikein korkkarit jalkaan illaks. Palailen huomenissa. Voikaahan hyvin kaikki!

-Amy ja EkaVekara rv 19+2

Päätinpäs pompata vierailulle piiiitkästä aikaa kun poitsu nukkuu.

Paljon oli uusia plussanneita, onnea!

Nyt meinas milliseltä pudota silmät päästä kun huomasin Suipon viikot! Ei voi olla totta, että niitä viikkoja on jo noin paljon =) Mehän saadaan sutkin kohta vauvapuolelle.

Nea, pakko sanoa pieni varoituksen sana¿ monilla kyllä noilla viikoilla ultrassa jo näkyy, mutta mulla ei 6+3 näkynyt vielä mitään muuta kuin ruskuaispussi ja sen jälkeen kaks viikkoa sitten kärvisteltiin tuulimunaepäilyn kanssa (luultiin viikkoja olevan 8+).

Poppis, älä niiden oireiden kanssa ole ainakaan huolissasi (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty). Mulla ensimmäiset lievät oireet tuli 7+ viikoilla ja siitä mentiinkin melkein loppuraskauteen asti lähes kokonaan oireettomana.

AinoAuroralle onnittelut maagisen 12 viikon saavuttamisesta! =)

Iästä olitte puhuneet. Mulla ikää 23v ja mulle on jotenkin aina ollut ihan itsestäänselvää, että haluan lapset nuorena. Vaikka se koulu onkin kesken¿

Meidän paco kasvaa hurjaa vauhtia. Oli ihan melkeinpä shokki tajuta kuinka paljon oikeesti on poika kasvanut kun pääsi vertaamaan vastasyntyneeseen. Miehen veljelle syntyi maanantaina tyttö melkein täsmälleen samoilla mitoilla kuin paco syntyi. Painoa oli 20g enemmän. =) Kyllä meidän poitsu näytti niiiiin isolta jo =) Yöt saadaan nukkua kohtalaisen hyvin ja poika on aina vaan aivan ihana. Nyt on viikon verran jo hymyillytkin meille =)

Kuvia pikkujätkästä löytyy täältä: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=millipilli&album_id=634106

Ristiäiset meillä on viikon päästä sunnuntaina ja tulen sitten niden jälkeen paljastamaan nimen ;) Pacoksi ei sentään poikaa jätetä =D Päätettiin muuten eilen, että lähdetään syyskuussa näyttämään poitsulle missä on alkunsa saanut eli siis tehdään tänäkin kesänä lomareissu Espanjaan.

Pikku-milli & paco 5vk

Oman kokemuksen perusteella kuulostais liitoskivuilta. Itellä oli kävellessä kans semmosta pistostyyppistä kipua tuolla mahan " takana" ja alhaalla - tyhmästi selitetty mutta paremminkaan en osaa. Suppareista tosiaan masu muuttuu ihan kovaksi ja voi mennä hassun muotoseksikin siinä samalla=) Niinkuin meidän taistelulaiva, sillä oli kiva jyrätä isiä;D Huoh, kyllä on sitä mahaa ikävä! Tuossa se nyt kellii tyytyväisenä sängyllä...=D

-Ankka & Alisa-

Täytyy vaan sanoa, että ottaa päähän. Mulla huomenna tentti, vielä kolme kirjaa pitäisi käydä läpi (onneksi asia on sellaista, mitä on toitotettu meille enemmän ja vähemmän piktin lukuvuotta) ja ulkona varmaan paras ilma viikkoihin! Ainakaan ei sada. Tekisi niin mieli lähteä lenkille, shoppailemaan, jätskille... Kaikkea muuta ainakin tekisi mieli tehdä, kuin lukea kesätenttiin :/// Vaan ei auta. Parempi että saa nuo pari kurssia alta pois, kun kuitenkin opinnot jää kesken/viivästyy kun tuo vauveli tulee -> mitä enemmän teen niitä nyt, sitä vähemmän niitä jää sinne, kun palaan takaisin opiskelujen pariin.

Miten pitkään muuta ovat ajatelleet hoitaa lapsiaan kotona? Kun itse haaveilisin kotiäitiydestä, tai ainakin siitä että saisin hoitaa lapsiani kotona siihen asti, kun ovat eskari-ikäisiä. Näyttää vaan siltä, että ei oikein onnistu, kun on nuo opinnot... Toisaalta, opiskeluaika on siitä hyvä aika lasten teolle, että se on hyvin joustavaa. Uskonkin, että teen opintoja äitiysloman ajallakin sen mukaan, mitä pystyn (ja jaksan). Pitää vain sopia kurssien vetäjien kanssa mahdollisista erikoisjärjestelyistä yms. En usko, että äitiysloman loputtuakaan palaan ihan täysipäiväiseksi opiskelijaksi. Ajattelin, että jäisin " hoitovapaalle" (mistähän minä jään vapaalle? Opiskeluista?) mutta suorittelisin silti opintoja samalla. Toisaalta, jos palaan äitysloman jälkeen täysipäiväisesti koulunpenkille, valmistun nopeammin, kuin tekemällä satunnaisia opintoja kotoa käsin. Se on kyllä varmaa, että toista lasta emme ala tekemään, ennenkuin valmistumiseni on aivan käsillä. Jos on pieni taapero ja sylivauva hoidettavana, voi opinnot olla jo aika vaikeita. Toisaalta, tiedänpä eräänkin rouvashenkilön, jolla oli 2 lasta (3v-. ja alle 1v.) ja teki äitiyslomallaan väitöskirjan ja väitteli tohtoriksi. Että sen rinnalla joku kandintyön tekeminen kahden pienen lapsen kanssa ei tunnukaan niin haastavalta :p

[color=deeppink]Peggy[/color] kyseli miesten innostuksesta. Meillä on niin, että minä olen se, joka on kuumeillut jo muutaman vuoden, tosin aloin vasta viime joulukuun tienoilla kunnolla ehdottelemaan, että josko tehtäisiin vauva. Kyllä minä olen jo sen pari vuotta pehmitellyt miestä kaikilla mahdollisilla vauvapuheilla, mutta varsinaisesti en ole suostutellut häntä mihinkään. Nyt keväällä mies lopulta innsotui asiasta ja vauvalle annettiin lupa tulla. Vaikka välillä tuo miehen " innostus" ei vaikuttanut innostukselta lainkaan. Päinvastoin! Välillä epäilin, haluaako hän lasta ollenkaan, mutta nyt olen ymmärtänyt, että miehelläni on vain niin erilainen tapa ilamista oma innostuksensa asiasta. Ihan yhtä paljon hän lasta haluaa, kuin minäkin, mutta ilmaisee sen niin eri tavoin. Huomasin tämän, kun vauva ilmoitti tulostaan ja yht´äkkiä mieskin alkoi enemmän mietiskellä noita vauvantarvike- yms. asioita ja ihmetyksekseni höpöttelee massulleni (jo!). Myös se, että hän itse ilmoitta haluavansa mukaan neuvolaan, vaikken ollut edes kysynyt, kertoi minusta hänen innostuksestaan :)

Tuli mieleen tämä, kun jotkut ajattelevat, ettei heidän juttujaan lueta. No, minä luen ihan jokaikisen jutun mielenkiinnolla, mutta olen vähän huono kommentoimaan, ellei kyseessä ole jokin puhutteleva aihe. Kun joku kertoo, että " mahassa myllertää" niin ajattelen että " voi että, ihanaa! :)" mutta minusta tuntuisi älyttömältä kommentioda kymmenille eri kirjoittajille päivittäin " voi että, kivaa" tai " sepä hauska kuulla" ja niin edelleen :)

Että ei mitään henkilökohtaista, jos en kaikkien juttuja kommentoi. Luen kaikki jutut ja odotankin aina muiden kuulumisia, mutta en vain aina osaa kommentoida niihin jotain rakentavaa. Siksi pysyn hiljaa :)

Huhhuh, tulipa romaani. Pitää vain välillä saada purkaa ajatuksia jonnekin, älkää pahastuko! :D

Han ja Pööpö 5+1

..ja koululaisilla lomat!itsellä ei ole ollu tälle päivälle merkitystä moneen vuoteen,tällä hetkellä opinnot suoritettu..mitenkäs teillä muilla?

-Q- hikkailusta minä ainakin kirjoittelin..mulla tuntunu sellaista tasaista jumputusta,erinlainen kuin potkut,hennompi ja tosiaan tuntuu tasan (n.)2 sek välein..kysyin neuvolasta tästä ja se sanoi et sitä hikotusta se on,jotkut vauvat on sit syntymän jälkeenkin kovia hikotteleen jos jo mahassa on,mut yhdel kaverilla tämä ei kyl pitäny paikkaansa.mulla alkanu tuntuu varmaan rv29-30vasta..

suppareista kyselit kans,tuntuu et monella on sama ongelma ku ei tiedä miltä ne tuntuu=) mulla alkaa vihloo jos juoksee tai nopeaa kävelee,ei ne varmaan suppareit ole mut sen jälkeen varmaan voi tulla..synnytysvalmennuksessa yritettiin selventää miltä ne harkat tuntuu mut jäi silti epäselväksi eli ilmeisesti mä en ole ainakaan niitä viel kokemu(ei kuulema voi erehtyä!) koko mahan pitäis mennä silleen kovaksi niinku menee kun tekee vatsalihaksia..mulla menny välillä tosta etupuolelta mut olen laittanu sen vaavin piikkiin et hän siellä pyllyään puskee,se ei kylläkään mitenkää ihanalta tunnu..

tulipas pitkää tekstiä!......seuraava....

POPPIUPAU oli käyny baaris vesilinjalla..kyllä sitä varmaan alussa jaksaa,mä en ole käyny kertaakaan selvinpäin,ei siellä kestä olla selvinpäin=)ja turvallisempaakin olla kotona=) mut jos haluttaa käydä niin käy ihmees vielä kun jaksaa ja pääsee=D ja on siellä niin tunkkaistakin*köh köh*

onnea tupakan lopettamiseen,itsellä oli niin helppoa kun mietti koko ajan mitä se aiheuttaa vauvalle(itse ollut 7kk polttamatta,lukuunottamatta ku 3kksitte 1savut ja niistä kärsin monta pv kurkkukipua!),äitini sano hyvin et mieti kun itse otat aamun ensimmäiset niin päässä heittää,et ei se vauvallekkaan hyvää tee!olen kyllä puhunu et kun imetys loppunu niin saatan aloittaa taas jos siltä tuntuu,mut sen näkee sit!vaatii luonnettaki tuo lopettaminen ja välillä vaikeaa jos kaverit polttaa!!hiusväri ei muutenkaan haise hyvälle ja tässä elämänvaiheessa se haisee vielä enemmän kun tuntuu et kaikki hajut tulee nenään..!!mut parempi näyttää hyvältä,piristää itseäkin=D

AINOAURORAlla oli tosi ammattitaitoinen lääkäri,otan osaa..!kyllä nuo lääkärit on välillä sellaisia et itsekin tietää paremmin mikä on,ja välillä niille saa esittää kipeämpää kuin on että ne ottaa tosissaan...nooh meistä on moneksi..

FIORELLA ei haittaa,sekaannuksia sattuu..äkkiä noi viikot on vain kertyny vaik alus tuntu ettei ne mihinkään mene..=D

jeps,mut nyt pakko nousta ku vaavelikin on niin aktiivinen ettei tässä voi istua ku ihan sattuu...!

jmi82&vaavi31+3

niin se vaan tääkin päivä meni nopeesti ohi.. töissä kun on joka päivä 12-20 niin ei kerkee muuta tekemäänkään. pöh. mut ei voi mitään, kesän ajan vaan.. ja kivaa työtä teen. vaikka selkä ja jalat kärsiikin seisomisesta. ei me oikeen pystytä huilaamaan muuta kun tauoilla, jotka on aina johonki tiettyyn aikaan. mut venytellä pitäs vaan.

sehän täs onki hassua, kun moni sanoo et liikunta auttaa. mut mä harrastan paljon liikuntaa, vaikka nyt viimisen kuukauden jääny vähälle tän väsaymyksen takia. Nyt kuitenki käyny lenkillä taas, mut se vaan satuttaa mun selkää.

no nyt mä en jaksa enää jauhaa mun selästä, kulunut jo toi aihe ku aina siitä höpötän. voisin selittää myös tissien kipuilusta:D ne on tosi arat. mut enpä nyt selitä niistäkään.

AinoAurora: Kävi oikein ärsyttää toi sun lääkäri. Eiks sen pitäs tietää paremmin tollasist asioista kuin terveyden hoitajan..?! Toivottavasti voit hyvin.

Nea: Mulla oli se ultra 8 viikolla. Halusin sinne myös sen takia, et vois sulkea noi tuulimunat ja kohdun ulkoset pois. Kyl se rauhottaa mieltä. Meilläkin tarjotaan vaan rakenneultra, joten aika kauan joutuu oottelemaan.. Ja mä oon kärsimätön.

Poppis: Älä niistä oireista panikoi. Mun kaveri on nyt 22 viikolla, eikä ollut minkäänlaisia oireita alkuraskaudessa. Eli se on ihan yksilöllistä.

Ja mullakin tosiaan meni ekassa neuvolassa se tunti.. Täyteltiin papereita ja juteltiin ja mittailtiin ja otettiin verikokeita. Hyvin se aika siellä kuluu:) Ja viel siitä ultran hinnasta.. Mulle sanottiin,et maksaa 80e kun kelan korvaukset velotetaan suoraan.. Mut se maksokin 50e. Olin ihmeissäni, mut enpä alkanu valittamaan:D Hassua vaan, et makso vähemmän ku viimeks ku kävin vaa keskenmenon jälkitarkastukses, jossa oli vaan nopea sisätutkimus, ja oli siis samassa paikassa samalla lääkärillä.

Nyt mä en jaksa enempää kirjotella kun väsyttää pikkasen. Meen hakemaan viinirypäleitä ja syön niitä, on hyviä:)

Hauskaa viikonloppua kaikille! :)

lara rv 12+3

" kuulette" = näette sydämen sykkeen. Olen nyt niin jännittynyt tuosta tulevasta sydänäänten kuunteluyrityksestä, että sotken jo termitkin ;)

On ollut sitten astetta kiireempi viikko. Vieraita on käynyt melkein joka ilta. On ollut meidän grilli kovassa käytössä. Tänään taas töissä... Ennen Toukan syntymää täytän juuri ja juuri jos ehdin niin 26 vuotta...

Suippo: Minkälaiset nuo kynttiläkutsut oikein on? Ollaan mietitty ystävieni kanssa, että jokin muu kuin perus tupperwara ilta olisi kiva pitää.

Nea: kyllä se kummasti helpottaa, kun saa tuon ajan varattua. Ja miksi ei nykypäivänä käyttäisi kaikkea teknologiaa hyödyksi :) Täällä helsingissä maksoi vain noin 50 euroa... huimia on noi erot!

AinoAurora: Eikö ole ihana tunne tuo ns ensimmäisen rajapyykin saavuttaminen :) mutta aivan käsittämättömän huonoa palvelua. Toivottavasti saat vastauksia jostain muualta sun kysymyksiin. Ei voi kuin ihmetellä

Mii ja muut... ette ole ainoita mansikan himoisia odottavia äitejä ;)

Han_ : minä olen ainakin suunnitellut olevani mahdollisimman pitkään kotona. kuitenkaan tuo rahallinen tilanne (kotihoidon tuella) vaikeuttaa todella paljon minun suunnitelmiani...

Peggy: meillä ollaan molemmat aivan mielettömän innostuneita tästä. mies kuuntelee joka ilta josko jo jotain kuuluisi tai mahassa tuntuisi.. Suloistan :)

Missä vaiheessa teillä alettiin mitata tota sf-mittaa?

Omassa navassa ei mitään suurempia mullistuksia. Nivuset ovat alkaneet olla aikasta lailla kipeät, mutta muuten vietetään oireetonta raskautta. Paitsi tietysti, että naamassa on paljon finnejä (mitä ei yleensä ole) ja ilman äitiyshousuja en tulisi enää toimeen.

Mukavaa ja sateista lauantaita kaikille

Heidi <3 toukka 16+6

Mä täällä yritän kerätä inspiraatiota että jaksais alkaa siivoamaan..plaah..vettä on satanu koko päivän:/

Poppis: Niin,siis painoa oli tullu 900g/vk, eli 1800g viime käynnistä, mulla on nyt enää 2viikkoa tuo käyntien väli..painoa on tullu vaihtelevasti, alussa putos yli kilon viikon aikana ja sen jälkeen on tullu 200-600g/vk..nyt vähän kauhistuttikin tuo 900g,toivottavasti ens kerralla ois vähän vähemmän:) yhteensä on nyt tullu 9,1kg..kohta menee kymppi rikki:)

Burde: Mun mielestä Sea life oli hieno paikka, isot hait ja mureenat varsinki, ja se oli muutenki tosi hienosti tehty..kyllä se hintansa arvonen kokemus oli!

Jmi82: Mukava kulla sustakin!:)

WcAnkan tyttö oli saanut kauniin nimen,onnea!

..ja pikkumillin Paco, oi että se " mittarimato" kuva oli niiiin sulonen:)

Iästä oli kirjoiteltu, me ollaan miehen kanssa 22-vuotiaita ja ainakin minä näytän varmaan vielä ikäistäni nuoremmalta, kun istutaan neuvolan odotushuoneessa niin huomaa että muut on vanhempia ytai ainakin näyttää vanhemmilta;) ..ja tuntuu että kaikki muut töllöttää meitä, voi tosin johtua miehen tatuoinneista ym. ulkomuodosta (vaikka ei se nyt niin pelottava ilmestys oo;)) ..tai olla ihan vaan mun mielikuvituksen tuotetta..ja kun oltiin äipän kanssa kaupungilla niin yks mummo tuhis jotain kiukkusena lapsiäideistä! terkkakin kyllä sano että ollaan nuorimmasta päästä vaikkei nyt niin nuoria ollakkaan, kun nykyään monet tekee lapsensa myöhemmin.

Jokainen tehköön silloin kun aika on oikea.

..ja hääjutuistakin oli puhetta, me ei tahdottu mennä naimisiin kirkossa eikä myöskään maistraatti tuntunu omalta, joten vuokrattiin juhlapaikaksi siipirataslaiva joka risteilee vesijärvellä, sen aurinkokannella meidät sitten vihittiin heti alkajaisiksi kun laiva pääsi satamasta järvelle, vihkijänä oli pappi, oltais mieluummin otettu maistraatista vihkijä muttei se onnistunut lauantaina..ihana päivä se oli,huoh!:)

Suppareista ja hikasta vielä kommentoin...mulla on ollu harvakseltaan noita suppareita ja masu tosiaan kovettuu ihan mielettömän napakaksi ilman kivun tunnetta, reippaasti kävellessä vihloo välillä mutta ei supistele, ja tuo vauvan hikka tuntuu sellaisena rytmikkäänä tiheänä nykimisenä, näkyy mulla myös päälle päin alavatsalla:)

Mukavaa vkloppua kaikille!

Queen ja Pulla rv 30+3

..Tässä vielä linkki uusimpiin masukuviin, vertailun vuoksi myös kuvia pikku masusta rv 18+, hui;)

http://koti.mbnet.fi/cyanhaze/

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat