Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

VIIKONLOPUN PINON LAITTELIN TAAS AIKANI KULUKSI ;)

Kommentit (16)

mies on koko vkolopun töissä siis koko, lähti äsken ja palajaa sunnuntaina.. huh no onneksi on lapsenvahti apua, mummulaan lähti aamulla toinen tytöistä, mummula on siis 200 km päässä. poika menee tänään kummilleen ja minä olen yhden kanssa, laatuaikaa sis meille molemmille. On tää hei vaan aika järjestelyy..

omanapa: ois kivaa jos tuntis jo liikkeitä tai tuntis ees jotain, mut ei hän haluaa pysyä tuntemattomissa, eikös tällainen ole vähän niinkun tyyntä myrskyn edellä, eli parin kuukauden päästä vatsassani jyllää nyrkkeilijän alku ja sitten jo voivottelen että olisi nyt jetken edes aloillaan :)

Kävin eilen siellä uimassa ja ei olisi välttämätä kannattanut, vatsa alkoi nipisteleen heti ku kotiin pääsin.

No mutta nyt taas kahvia ja sitten lähdetään tyttösen kanssa katsomaan toiseen mummulaan mummun uutta koiranpentua, mopsia :)

hyvää viikonloppua kaikille :)

En ole käynyt pitkään aikaan kirjoittelemassa, on ollut opiskelujen ja töiden kanssa niin paljon tekemistä. Nyt alkoi koulusta kesäloma, mutta työt jatkuu vielä juhannukseen.

Minä kävin neuvolassa viime viikolla. Kaikki oli ok, tosin hemoglobiini oli vain 112 joten sain rautalääkkeet. Olo on kyllä piristynyt huomattavasti niiden aloittamisen jälkeen. Paino oli nousut 350g, siis koko raskauden aikana. Esikoisen aikaan tuli 1kg, ja toivon ettei tarviis tulla nyt kovin paljon enempää. Iskias ja liitoskivut vaivaa, niiden seuraksena työnteko on yhtä tuskaa, mutta yritän jaksaa sinne juhannukseen, että saisi tienattua vähän rahaa. Sitten kellottelen vaan loppukesän ja syksyllä käyn vielä koulussa. Liikkeitä tuntuu silloin tällöin mutta ei mitenkään säännöllisesti. kaikki housut mahtuvat vielä jalkaan, joten ei ole tarvinnut siirtyä vielä äitiyshousuihin.

Hyviä vointeja kaikille!

marrasnasu rv tasan 17

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huomenta vaan!

Täällä tyttösten kanssa keskenään (niin ja koira ja kissat) nautitaan sunnuntaihetkestä. Toki olen jo aloittanut ahertamisen heti aamupalan jälkeen, leikannut kissojen kynnet ja harjannut koiran ja kissojakin vähän, kun tuppaa tuota karvaa lähtemään....

Meillä isukki soitteli illalla, että olivat hotellin uima-altaalla, siellä oli kuulemma eksoottista, kun oli pilkko pimeää jo seiskan aikaan. Kiva vaan kuunnella ja yrittää nauttia toisen ilosta (kuitenkin vähän haikeana tääl kotona yrittää jaksaa). Huomenna olis tavallinen työpäivä ja lapsillakin toiseksi viimeinen hoitopäivä nykyisessä paikassa...

Ingefäralle: meillä ei tarvittu kaksosten rattaita, vaikka ikäero tyttöjen välillä oli 1v 6kk, kun sisaristuin auttoi tarpeen tullen. Liikuin kyllä paljon ja isompi neiti oli innokas liikkuja itsekin ;) kaupungissa kyllä huomasi tuplien ongelman, kun eivät joka liikkeessä jätä riittävän isoa kulkuväylää, että pääsisi tuplilla kulkemaan...

Oma vointi on ollut nyt suht hyvä, enää ei niin usein tule sitä etovaa oloa, mut päikkärit kyl maistuu - valitettavasti ne usein venyvät myös pitkiksi. Eilenkin yritin lukea kirjaa, niin kuinka ollakaan jäi yhteen sivuun ja 2 tuntiin unia, kunnes neidit heräs ;)

Mut nyt nauttimaan aamusta, kun neidit lastenohjelmien kimpussa...

--Mirpa ja masukki--

mitä sanotte ku mul on tuntunu inhottavia särkyjä mahassa. en tiedä miltä supistukset tuntuu ku tää on eka raskaus. Liitos kipuja on ollu mut ne tunnistan eli vihlaisuja ku lähtee nopeesti liikkeelle tai vai pyöräillessä. mut nää toiset " kivut" on vähän niinku kramppeja. kestää muutaman sekunnin tulee yleensä töissä. joudun seisoo 8 tuntia. joskus voi tulla jos makaan kippurassa. en voi sanoo et ne sattuis mut tuntuvat ilkeiltä. helpottaa ku pääsee istuu. onko mulla tai vauvalla hätää?

Alkaa odotus siis tuntua todelliselta ei ihan niin mutkattoman alun jälkeen. Aika kauan antoi kakkonen odottaa liikkeitä, meni jopa muutaman päivän pidemmälle kuin esikoista odottaessa. (Vähänkö jo ennätin huolestua!) Toisaalta olen " hipaisut" jättänyt kokonaan omaan arvoonsa...

Käytiin tänään ohimennen katsomassa tuplarattaita. Kovasti tuntuu olevan vaihtelua eri mallien välillä. Onko jollakulla kokemusta - osaatteko suositella jotain merkkiä? Matkarattaat suljemme pois ja vaatimuksena olisi erilliset jalkatuet ja selkänojat ja riittävän tilava istuin toppavaatteisiin puetulle ei niin sirolle esikoiselle. Heittoaisa olisi luksusta :) Emmaljungan kuomurattaat ovat toimineen esikoisella hyvin, vähän olemme nyt arponeet Briojen ja Emmaljungan välillä. Ovat vaan uusina ihan hyvissä hinnoissa. Pakko kuitenkin on tuplat hankkia (ikäeroa tulee noin 1v7kk) ja viimeksi ulkoilu oli itselleni palautumisvaiheessa ihan ykkösjuttu niin fysiikan kuin psyykenkin kannalta.

Ingefära 17+4

Vapaapäivää täällä vietetään ja aamupäivästä oli ihanan lämmin tossa takapihalla = ). Jospa se kesä sieltä tajuaisi kurvata! Kotosalla ollaan koko päivä oltu. Kohta ruuan tekoon, kun mieskin tulee töistä. Osti tänään perheen miesten harrastukseksi pienen mopon. Miehen esikoinen 8v ja mies itse sillä jo pääsevät huristelemaan viikonloppuna. Mun esikoinen 5v ei osaa vielä edes pyöräillä ilman apupyöriä, mutta kyllä se mopoilihetki hällekin joskus koittaa... Töihin soitin aamusta ja ilmoitin etten viikonloppuna tule. Hyi minua... Nyt on sitten lepäilty ja laiskoteltu. Poika lähtee isälleen viikonlopuksi kohta (tyttöään ei suostu ex ottamaan!!!!!!!!!!!)

. Aion laiskotella neidin kanssa koko viikonlopun. Ja pakko vissiin tässä lähipiirissä pysyäkin, ettei kukaan työkaveri bongaa kovin flunssaista saikkulaista...Tänään ei ole supistellut. Maanantaina mulla neuvola ja silloin taas edessä yövuorotkin.

Effica ja Pyry 18+2

Elikkäs aamulla käväisin minäkin neuvolassa. Otettiin paastosokeri (kuulemma meidän kaupungin " oma juttu" , jos siitä narahtaa niin joutuu heti sokerirasitukseen ja uudestaan rv 26-28), joka oli 3,8 eli hyvä. Painoa oli tullut...hmm...paljon :) 5kg yhteensä ja edellisen neuvolan jälkeen 600g/vko. Mutta koska mulla on painoindeksi ennen raskautta sen verran matala, niin saa tullakin painoa. Laskettiin, että todennäköisesti tulee ainakin 16kg, eikä se ole mulle liikaa.

Verenpaine 110/70, pissa puhdas ja äänet kuului hyvin. Liikkeitä en vieläkään tunne. Hb 115 ja rautaa kuulemma vasta jos menee alle 100 (eli näköjään ohjeet tässäkin vaihtelee, Kanelisokerille kun oli jo rautakuuri määrätty!). Tuo on kuulemma täysin normaali arvo tässä vaiheessa ja sen hb:n pitääkin mennä alaspäin. Kätilö kertoi, että jos notkahdusta ei tule (lopussa siis pitäisi taas nousta) se kielii siitä, että loppuraskaudessa tulee verenpaineen kanssa ongelmia, näin oli siis mulla esikoisesta. Hb pysyi koko ajan hyvänä ja lopussa paineet oli pilvissä.

Mutta tällaista tänään!

Marrastoive rv 18+5

Onpas täällä ollut monella neuvola tänään. Minullakin. Oli ihan peruskäynti, painoa oli tullut viime käynnistä vähän päälle 400g/viikko. Hiukan jännittää, pystynkö välttymään liialta läskikerrokselta (ihan tarpeeksi sitä olisi muutenkin, esikoisen odotuksesta jäänyttä), mutta kuinka ollakaan - taas on maha täynnä karkkia ja juustonaksuja :/ Mulla on tooosi hyvä itsehillintä...

Molempien naperoiden sydänäänet löytyi metsästyksen jälkeen. Vasen oli 140 ja oikea 145. Seuraava seuranta on ennen juhannusta, ultra, jota odotan kovasti, jos se sukupuolikin selviäisi vihdoin.

Alia ja tiku+taku rv17+4

Voi Tuuli tuota sun innostusta! Me kans 5 vuotta sitten muutettiin mun miehen kotitaloon, ja vaikka piha periaatteessa valmis, niin sitä OMAA jälkeä on halunnut laittaa. Ja onhan piha taas lapsiperheen, sekin on hieman eri asia, ku aikuisten piha. Tehtiin kans silloin täysremontti keittiössä ja kaikki pinnat käytiin läpi. Myöhemmin ollaan vielä uusittu lattiat, tehty yks makuuhuone lisää ja " kodinhoitohuone" . Eteinen huutais nyt jotain ratkaisua. Pitäis pyytää joku ammattilainen avuksi!

Mä oon nyt tän viikon vaan makoillu ja tilanne on pysynyt rauhallisena. Ruskeaa vuotoa on tullut, mutta se kuuluu asiaan. Että se siitä ajasta ilman siteitä... Panos on kuitenkin niin suuri, että oon valmis mihin tahansa!

Oon lueskellut isot pinot lehtiä, joita ei oo aiemmin ollu aikaa lukea. Sisustus ja puutarha aiheena pääasiassa. Ja arvatkaas tekiskö mieli mennä pihalle tai järjestellä sisällä?! Mut ei voi.

Tänään täyttyi taas yksi rv, ne tuntuu nyt munkin tilanteessa olevan tosi tärkeitä etappeja. On tullut mietittyä keskosuudenkin mahdollisuutta. Kaksi aiempaa painoi yli 4kg... Mutta ei mennä asioitten edelle. Jos hematooma häviää, on mahdollisuus vielä normaaliin loppuraskauteen.

Hyviä pyhiä!

B tasan 18

Tervehdys kaikille!

Palailimme eilen Gran Kanarialta viikon reissulta, olimme kotosalla aamulla n. klo 5 ja aamulla kipin kapin koulun päättäjäisiin todistusta hakemaan. Pyykkikone pyörii ja matkalaukut on levällään pihalla, eli paluu arkeen on edessä........ :(

Lomailu sujui masun kanssa ihan hyvin, jonkin verran nirsoilin ruuan kanssa, pihvit piti leikellä moneen kertaan ja katsoa että onko punaista vaiko kypsää, en syönyt oikeastaan mitään tuoretta muuten kuin omassa huoneessa. Vatsanväänteitä ei tullut ja kaikki meni ihan ok. Ennen lähtöä mietin etten kehtaa olla bikineissä ja ostin pari lyhyttä rantamekkoa mutta rannalla oli niin monenlaista " ryllykkää" että totesin että olen semmoisena kuin olen, kukaan ei varmasti edes huomannut mahaani (kuka sielläkään katsoo niin tarkaan ketään kun on niin paljon katseltavaa) Kävimme jopa nudistirannalla - nudistit olivat tosin suureksi pettymykseksi ilmeisesti jossain muualla, eli näkemistä ei ollut odotuksista huolimatta :)

Kävelimme 10-15 km päivässä joten ilmeisen hyvä kunto minulla ainakin on koska jaloissa ei tuntunut ollenkaan, täytynee jatkaa samaa rataa Suomessa niin pysyy kunnossa synnytystä ajatellen. Kaihoisasti katselin halpoja viinejä ( 0,99 e / litra ) ja kylmää Sangriaa jota ihmiset nautiskelivat rantaravintoloissa. Lentomatkat menivät ihan hyvin - joten jos joku muu miettii raskaana ollessa matkustamista niin ainakin minun kokemuksieni puolesta voi hyvillä mielin lähteä. Aika paljon kyllä Suomalaiset näyttivät nautiskelevan alkoholipitoisia juomia, menomatkalla kone lähti klo 8,30 ja tunnin päästä vieruskaverillani oli edessä 5 drinkkiä ja puoleen päivään mennessä niitä oli kumottu jo kymmenkunta. Samoin altailla, aamun aikana toisilla meni kevyesti sixpack ja iltapäivällä toinen. En ole ennen pannut moista merkille matkoillani mutta nyt sen huomasi kun itse ei voinut ottaa mitään muuta kuin pari hörppyä olutta miehen tölkistä iltaisin.

Mutta ei kai se auta kun lähteä pihalle raivaamaan viikon aikana kasvanutta viidakkoa pihalta vähemmäksi - mies unohtui naapuriin vaikka oli puhe leikata ruoho... ! Sitten syömään hernekeittoa, karjalanpiirakoita, piimää ja rieskaa, ja illalla saunaan. On se kumma kuinka sitä oppii arvostamaan reissatessa näitä kotimaisia makuelämyksiä ja kokemuksia ihan eri lailla. Matkailu todella avartaa arvostamaan omaa maata ja kulttuuria.

MrsCruiser 14 + 3

koko viikonloppu on kyl ollut semmoista viipotusta että vieläkin on pää pyörällä.. tänään täytyy vielä yöllä mennä töissä käymään kertomaan ja näyttämään uudelle työntekijälle miten pulju suljetaan äh :/

jotenki ny pelkään et se leikkaus teki jotain mun raskaudelle!!!

pelottaa ihan kauheasti, liikkeitä ei tunnu, vatsa ei kasva.

nyt ei pysty kirjottaa tulee vaan paha mieli, huomenna soitan polille ja vaadin ultraa tai jotain..

illan jatkoja kaikille.

tittuska rv16

Osanottoni Nipparalle eilisistä tutkimustuloksista, ja jaksamista! Ja Silvainin puolesta toivon että kyseessä joku viaton kromosomipoikkeavuus; ehkä miehelläsikin on se (joku translokaatio) eikä se ehkä vaikuta mitään?

Paino on minulla noussut 5-6 kg eli aika paljon näille viikoille (17+0) mutta koska molemmissa aiemmissa raskauksissa paino nousi n. 20 kg ja lähti helposti pois imettämällä 4 kk:ssa en juuri stressaa siitä. Olen muutoin hoikka, ja ajattelen että luonto näin vain kerää sitä vararavintoa jotta on mistä imettää.

Maha on valtavan kokoinen, puolitutut kysyvät josko pian syntyy ja naurattaa vastata että juu, marraskuussa....

Ihanaa, viikonlopunvapaa edessä. Huomenna pitää herätä aikaisin, sillä aamukahdeksan jälkeen on ekaluokan todistusten jako. Äkkiä on tämä eka kouluvuosi esikoisella mennyt.

Tänään kävin sitten neuvolassa. Painoa oli tullut yhteensä 3,2kg ja edellisen käynnin jälkeen 750g viikkovauhdilla...tätä menoa muutun norsuksi jo ennen puoliväliä kun ei tuo lähtöpainokaan ollut minkään höyhensarjalaisen luokkaa...

Sokerirasituksesta olin päässyt rimaa hipoen läpi. Jos lähtöarvo olisi ollut kymmenyksen korkeampi, olisin saanut kuulemma raskausdiabeteksen diagnoosin...joudun vielä sokerirasitukseen rv 26.

Sairauslomaa tarjosi jo nyt kun kerroin työpaikallani vallitsevasta tilanteesta. Sanoin, että jään kesälomalle parin viikon päästä, joten eiköhän siellä sen ajan kestä. Sitten loman jälkeen asia on taas otettava uudelleen mietintään, sillä vatsa ei tästä ainakaan enää pienene, eikä työkään sen puoleen kevene...

Hemoglobiini oli 117 ja jouduin rautakuurille. Ilmankos on väsyttänyt ihan tajuttomasti nyt parin viikon ajan. Päätäkin särkee ja hengästyn välillä jopa istuessani paikoillani.

Oli ihana kuulla sikiön syke, joka tälläkin kertaa oli 150 luokkaa. Hankalassa paikassa tuo pikkuinen majailee...tosi alhaalla, vasemmalla, vaikka vatsaa on jo nyt vaikka muille jakaa. Kovasti pieni pyrki pois doppler laitteen ulottuvilta. Ne tuntemani töytäykset ovat muuten olleet liikkeitä, sillä tunnen niitä juuri samaisessa paikassa :-).

Eipä tässä muuta tällä kertaa, hyvää viikonloppua kaikille!

Kanelisokeri 15+6

Herännyt tooosi aikaisin, kun ei oikein uni tullut enää kun aloin aamuyöstä kun heräsin niin pohtimaan et mitä kaikkee pihatöitä täs nyt olis..eilen alotettiin uudessa kodissa remonttihommat, tai no ulkotöillä alotettiin ku oli niin hieno ilma ja sitä hommaa kyllä riittää.

Eilen tuli ahkeroitua koko päivä ja sen kyllä tunsi kun aamulla nousi sängystä, paikat ihan jumissa ja kipeet mut meni ohi kun tässä oon jo touhuillut kaikkee. Nyt ootan et mies ja neitokainen heräisi aamupalalle ja sit lähetään jatkamaan. Aivan yli ihanaa kun on oma piha jossa touhuta, tää on tätä alun innokkuutta :)

Raskauden suhteen vointi hyvä, vähän yli viikko niin sit on neuvola ja saa tietää enempi. Nopsaan vaan menee aika kun puoliväli jo häämöttää. Kiva vaihteeksi kun tulee talvivauva niin saa kokea senkin :) kaksi aikaisempaa ovat molemmat syntyneet kesäkuussa. meillä oliskin synttäreiden järkkääminen lapsille kahenviikonpäästä, poika pitää ensin kaverisynttärit ja läksiäiset tässä kun kerta muutetaan sit loppukuusta ja sit seuraavana päivänä on molempien yhteiset bileet sukulaisille. Poika on syntynyt juhannuspäivänä, niin pidetään viikkoa aikaisemmin hänellä tytön synttäripäivänä kun juhannuksena on kaikki mökillä tms.

Huomaa et on tekemisen puutetta kun tulee jaariteltua ties mitä :) Ei ihan viiti tähän aikaan imurin kaa alkaa huhtoon, niin kulutan aikaa koneella...

Mut eiköhän tää pälätys nyt riitä :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Tuuli rv 17+4

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat