Vierailija

Maailman noloin kysymys, jonka uskaltaa vain täällä kysyä :) Eli lauletaanko pikkuveli-biisissä että undulaatit tapaavat miesten vessoissa turpiinsa saada, ja mitä undulaatilla tässä tapauksessa tarkoitetaan? :) Vaivannut mieltä jo kauan, mutta nolottaa, kun on sivistyksessä tällainen aukko? Kanarialinnullahan voidaan tarkoittaa "vasikkaa", siis lavertelijaa, mutta onko tässä siitä kysymys? Kertokaa viisaammat ;)

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun laulussa puhutaan siitä, että kunpa pehmeä lapsen viattomuus voisi säilyä, miesten maailmassa joka on kova, siitäkin huolimatta että liian herkät kaverit on aikuisten maailmassa muiden tönittävinä (=undulaatit miesten vessoissa). Ei siinä laulussa mitenkään puhuta siitä, että pikkuveli olisi homo, vaan siitä, että pikkuveli on lapsi.

Loppujen lopuksi biisissä on vain pari hassua säettä, eli mitenkään kovin kerronnallinen se ei siinä mielessä ole. ---> Jokainen kuulija saa oman kuvan biisistä ja sen "tapahtumista" päähänsä. Ja tarkoitan nyt sitä, että jos vaikkapa vertaa moniin muihin kappaleisiin, niin tuossa laulussa ei kovin selkeää tarinaa ole valmiina, vaan se antaa sijaa pmalle tulkinnalle. Ja jokaiselle varmaan tulee se oma rakas pikkuveli (tai hänen "korvikkeensa" tmv.) mieleen, mikä pohjaa omiin kokemuksiin:)

Tumma on taivas ja pimennetyt puut

kun matkustan pikkuveljen luota kaupunkiin

Olisin jo halunnut jäädä kotiin

herätä aikaisin aamulla lumiauran kolahduksiin

refrain:

Pysy aina pikkuveljenä ja lintuna, älä koskaan miehisty

En meidän taloon lisää aikuisia halua

Tiedän kyllä että undulaatit tapaavat

miestenvessoissa turpiinsa saada

Mutta vielä pikkuveli lukee aamulla

sängyssä mun kanssa sängyssä mun kanssa sarjakuvia

Minäkin olen aina vain ajatellut, että "pysy aina pikkuveljenä ja lintuna", siis undulaatti menee tähän samaan kastiin. Pieni ja särkyvä..

Tuo homo-tulkinta on myös käynyt mielessäni :) Pieni ja herkkä on varmaan hyvä, itse olen yrittänyt aina kaivella jotain salaperäisempää ko. biisistä.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat