Seuraa 

kuuntelin yks päivä erään tuttavan puheita ja hän kertoi kolmen lapsen äitinä, että kahden vanhimman lapsen, molemmat tyttöjä 3 ½ ja 1v, oli hänellä ollut pahoinvointia paljon. Mutta nuorimmaisen, pojan 2kk, odotusaikana ei ollut juuri pahoinvointia.

Onko se pahoinvointi sitten erilaista riippuen sukupuolesta?

Ajattelin tehdä pientä kyselyä.. :)

t: nipa rv 9+5

Kommentit (4)

voin tosi hyvin, yhden ainoon kerran oksensin ja sillonkin vaan kahvit pihalle. Tyttö tuli. Tokaa oottaessa oksensin ekat 4kk yötä päivää, poika tuli. Kolmatta oottaessa ei ollu oikein mitään oireita, poika tuli. Nyt on taas kauhee kuvotus ja oksetus, saas nähä kumpi tällä kertaa tulee. Että ei o meillä ollu mitenkää sukupuolee sidonnainen toi yrppäys. Onnea sulle odotukseen ja hyviä vointeja!

Esikoisesta voin todella hyvin, olin todella kaunis ja pahoinvointia tai muita yleisiä raskausvaivoja ei ollut. Ainoastaan kahvi ei maistunut ja söin hulluna mehujäitä. Esikoinen tyttö.

Kuopuksen aikana en ollut niin elinvoimainen kuin esikkoa odottaessa mutta edelleenkään ei mitään muita raskausoireita kun kahvi ei maistunut ja intohimona tuolloin oli jääkaappikylmät appelsiinit. Väsynyt ulkomuotokin johtui varmaan enemmänkin keskitalven kaamoksesta kuin raskaudesta. Kuopus siis poika.

Nyt odotan kolmatta ja ihan mieletön pahoinvointi koko ajan aamusta iltaan. En ole antanut vielä ylen, mutta todella lähellä on ollut. Lämmintä ruokaa en saa alas millään ja väsymys on todella kova. Kavia tosin voin juoda vaikka millä mitalla, ei mitään ongelmaa. Saa nähdä mtä sukupuolta tulee!

Eli minulla ei ainakaan mitään voinut sanoa olosta, mahasta tms. kaksi ensimmäistä raskautta olivat hyvin samanlaisia ja tämä kolmas on jotain aivan erilaista, edellisissä raskauksissa ihonikin on paranut huippukuntoon mutta nyt vain pahenee...saa nähdä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että tyttövauvojen odottajilla on enemmän pahoinvointia, kuin poikavauvojen. Toisaalta kätilö sanoi minulle, että on hyvin yleistä, että toisen raskauden aikana voi pahemmin kuin ensimmäisen. Näin on mun kohdalla ollut, saapa nähdä tuleeko tyttö vai poika. Näitä ' kansan uskomuksia' sukupuolen ennustamiseksi kun riittää ja viittauksia on ollut molempiin suuntiin...

Olen saanut 2 poikaa ja molemmilla kerroilla aivan tajuton pahoinvointi. Tytöistä ei siis kokemusta, voiko olla vielä pahempaa kuin 24h tuntia päivässä yökkäilyä ja oksennusta :-)?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat