Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sydäntä riistää ja pala kurkussa mietin pojan tulevia syntymäpäiviä.

Isä ei varmasti tapansa mukaan huomioi sitä mitenkään.

Ainakaan kahden pienemmän synttäreinä ei vaivautunut edes onnittelemaan, saati jouluna muistamaan.

Harmittaa todella paljon lasten puolesta :(

Itse rahat tiukilla yritän saada järjestettya jotain mukavaa. Mutta vaikeaa se on, kun laskut painaa päälle ja yhden ihmisen rahoilla on kaikki hoidettava.

Ja miltä mahtaa lapsesta tuntua kun oma isä ei välitä?

Mutta makso mitä makso.. Otan vaikka pikavipin että saan pari lahjaa pakettiin ja elokuvaillan järjestettyä. Täyttäähän poika nyt tasan 10vee :)

Kommentit (12)

Ja hyvin meillä menee.

Tälläisinä hetkinä vaan harmittaa todella.

Rahat tiukilla ja silti tarvii jotain hauskaa pystyä järjestämään.

Pitää tulevaisuutta silmälläpitäen tutustua johonkin " mieskaveri" toimintaan. Kasvavat pojat kun tarvisivat edes jotain miehenmallia elämäänsä.

Mutta tuleehan se stoppi (onneksi) joskus vastaan.

Ja lapsilta salaa tämän yrittämisen tietysti teen. Sitten vasta kun isä on ovella sanon että nyt hän tuli.

Välttyvät turhilta pettymyksiltä jos jättää tulematta vaikka on luvannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muista kuitenkin ettet mustamaalaa isää lapsille, ei se niiden vika ole. Mutta älä myöskään valehtele, jos kysytään.

Mulla on lähipiirissä kyseisenlainen tapaus, lähti toisen naisen matkaan, katkoi kaikki siteet lapsiinsa, eikä edes yhden lapsen kuolema muuttanut tilannetta miksikään.. Kun ei välitä, niin ei.. Jatkakaa elämäänne..

Vierailija:

Lainaus:

Mun lapsilla on samanlainen isä. Ei pidä yhteyttä lapsiinsa millään tavalla. Ei muista jouluna, synttäreinä, ei mitään. Viimeksi on nähnyt lapsiaan vuosi sitten, edelisestä puhelinsoitosta puoli vuotta..

Tämä on rankkaa, monella tavalla. Ensinnäkin lasten kannalta, miltä niistä tuntuu, miten ne tän asian käsittelee? Ja toiseksi, ihan itsekkäistä syistä. On todella rankkaa olla aina lasten kanssa, ei ole niitä vapaita viikonloppuja tai edes tunteja, ihan itselle..

Koitetaan pärjätä! Eiköhän me kiitos saada sitten kun lapset on aikuisia..

Toisilla yksinhuoltajilla on isä joka ottaa esim. joka toinen viikonloppu lapset luokseen.

Minä olen 24/7 lasten kanssa. Välillä tuntuu rankalta, henkisesti varsinkin. Mutta kasvaahan ne lapset ja tätäkin aikaa joskus varmasti muistelen kaiholla.

Ja lapset surettaa. Useimmilla kun on se iskä harrastuksissa ja muissa mukana.

Mutta kyllä me pärjätään :)

Jos kyllä, niin järkkää pojalle jotain kivaa synttärijuttua, ja sano isälle, että osallistuu siihen (jos ei rahallisesti, niin ois ainakin hengessä mukana). Varmaan tuntuis pojasta kivalle, jos sekä isä että äiti ois lahjomassa ja järkkäämässä.

Ja kaikesta huolimatta suht hyvissä väleissä.

Olen yrittänyt selittää kuinka lapset, varsinkin pojat isäänsä tarvisivat.

Ei ole ollut merkitystä.

Nytkin on puhelin suljettuna eli mistään ei saa edes kiinni.

Toisaalta olen niin väsynyt pyytelemään ja saada isän ja lasten välille jotain yhteistä.

Kohta en jaksa enää edes yrittää..

Antaisit lasten isän olla rauhassa. MInä tein niin ja siitä seurasi pikkuhiljaa itsenäistä yhteydenpitoa lapsiin. Keskityt nyt vaan itseesi ja lapsiisi ja sinulta vapautuu energiaa muuhun kuin ex-ukon vahtaamiseen. Ja tämä viimeinen lause ei ole tarkoitettu pahalla. Hyvää kesää teille.

Mun lapsilla on samanlainen isä. Ei pidä yhteyttä lapsiinsa millään tavalla. Ei muista jouluna, synttäreinä, ei mitään. Viimeksi on nähnyt lapsiaan vuosi sitten, edelisestä puhelinsoitosta puoli vuotta..

Tämä on rankkaa, monella tavalla. Ensinnäkin lasten kannalta, miltä niistä tuntuu, miten ne tän asian käsittelee? Ja toiseksi, ihan itsekkäistä syistä. On todella rankkaa olla aina lasten kanssa, ei ole niitä vapaita viikonloppuja tai edes tunteja, ihan itselle..

Koitetaan pärjätä! Eiköhän me kiitos saada sitten kun lapset on aikuisia..

Vierailija:

Lainaus:

Antaisit lasten isän olla rauhassa. MInä tein niin ja siitä seurasi pikkuhiljaa itsenäistä yhteydenpitoa lapsiin. Keskityt nyt vaan itseesi ja lapsiisi ja sinulta vapautuu energiaa muuhun kuin ex-ukon vahtaamiseen. Ja tämä viimeinen lause ei ole tarkoitettu pahalla. Hyvää kesää teille.

En siis jahtaa ja kyttää hänen tekemisiään ollenkaan.

Ei riittäisi energiaa ja halua moiseen.

Esim. joka papereissa lukevaa joka toinen viikonloppu hänen luonaan, en ole pyytänyt kertaakaan. Ja erosta on kohta kolme vuotta.

Tälläisinä juhlapäivinä vaan tulee tunne että pitäisi hänenkin jotenkin osallisua lastensa asioihin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat