Vierailija

Jos et niin miksi?

Sivut

Kommentit (28)

Myöskään autot eivät musta ole mitenkään erityisen miehille rajattu juttu. Enemmän minä omaa autoani ajan kuin mieheni omaansa, ja minulla on myös perheen ns. ykkösauto sikäli että se on noin viisi kertaa kalliimpi kuin miehen auto. Mulle autot ovat suht sukupuolineutraali asia, vähän niin kuin talot.

Lainaus:

Onko siniset housut poikien vaate jota ei saa tyttö käyttää? Entä paita jossa on auton kuva?]

Etkö todella tiedä mitä perinteisesti kutsutaan poikien vaatteiksi? Oletko koskaan ostanut Suomessa lasten vaatteita? Kyllä ne vain jaotellaan aika jyrkästi tyttöjen ja poikien vaatteiksi. En ole missään sanonut, ettei niitä tytöt saisi käyttää tai että poikien pitää käyttää vain poikien vaatteita.

Lainaus:

Onko siniset housut poikien vaate jota ei saa tyttö käyttää? Entä paita jossa on auton kuva?

Lainaus:

Miksi pojan pitäisi saada pukeutua siihen mekkoon? Onhan eri asia, jos poika saa itse omista vanhempien valitsemista vaatteista valita kullekin päivälle mielialaan sopivan. En kuitenkaan usko, että pojalle on varta vasten hankittu kukkamekkoa arkivaatteeksi. Leikeissä on ihan ok. En antaisi pojan laittaa päiväkotiin pyjamaa tai saunatakkiakaan.

Ja mitä ahdasmielisyyttä siinä on, jos ostaa pojalle poikien vaatteita? Voihan prinsessaa leikkiä ilman mekkojakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

"vapaita sukupuolishoppailijoita".

Tyttö on tyttö ja poika on poika, ja vaikka asuisivat viidakossa niin silti niistä kasvaa erilaiset erilaisilla haluilla ja mielenkiinnoilla!

Kolmivuotias on ottanut yöpaidan päiväunivaatteeksi eikä sitä ole kukaan ihmetellyt. Samalla kolmivuotiaalla on ollut aluspaitana ison siskon pinkki-vihreä ponipaita. Mutta viisivuotiaana? En tiedä. Katsotaanpa sitten.

Tiedän että tuossa iässä aletaan herkästi kiusaamaan, enkä halua lapseni kokevan moista syystä, jonka voin itse estää.

Tytöt käyttää mekkoja.

Ainoa varma sukupuoliero on biologinen. Luonteenpiirteet, ominaisuudet, kyvyt jne. eivät ole sukupuolisidonnaisia. Tai ainakin on täysin mahdotonta mennä sanomaan mitkä ominaisuudet "kuuluvat" naisille ja mitkä miehille. Et kai sinä OIKEASTI usko, ettei esim. hoivaviettisiä poikia ole olemassa tai että aggressiiviset tytöt ovat fiktiota? ap

i]"vapaita sukupuolishoppailijoita".

Tyttö on tyttö ja poika on poika, ja vaikka asuisivat viidakossa niin silti niistä kasvaa erilaiset erilaisilla haluilla ja mielenkiinnoilla!

[/quote]

valtaosalla 5-18v on? Musta lapsi saa kyllä kavereita, mutta kukkamekossa discotanssia tanssiva poika tuskin ei.

Lainaus:

tumman lapsen ihonkin vaaleaksi ettei vaan joudu kiusatuksi... kun kaikkienhan pitää toki olla samanlaisia

Ellei kyseessä olisi naamiaiset. Luin juuri jostain vanhasta meidän perhe-lehdestä kuinka joku poika keräili bratz-nukkeja ja leikki niillä, en mitenkään hyväksyisi sitä.

Itselläni on 1,5v. poika. Toivon, että pystymme antamaan mahdollisimman gendervapaan kasvatuksen hänelle. En halua pakottaa häntä mihinkään muottiin, vaan hän saa leikkiä mitä haluaa ja pukeutuu kaikkiin sateenkaaren väreihin. Ei ole tyttöjen ja poikien juttuja vaan lasten juttuja.

Oma 5v poika on jo niin tarkka että vaatteet saman tyyliset kun muilla pojilla.

Jos meidän 2v poika haluaisi mekon päiväkotiin, laittaisin toki! On poika mennyt jo pinnit päässäkin(halusi pinnit kun näki siskoillaan) päiväkotiin :)

Miksi pojan pitäisi saada pukeutua siihen mekkoon? Onhan eri asia, jos poika saa itse omista vanhempien valitsemista vaatteista valita kullekin päivälle mielialaan sopivan. En kuitenkaan usko, että pojalle on varta vasten hankittu kukkamekkoa arkivaatteeksi. Leikeissä on ihan ok. En antaisi pojan laittaa päiväkotiin pyjamaa tai saunatakkiakaan.

Ja mitä ahdasmielisyyttä siinä on, jos ostaa pojalle poikien vaatteita? Voihan prinsessaa leikkiä ilman mekkojakin.

en kyllä usko, että vaatisi

ei ole edes kotona halunnut siskon mekkoja kokeilla, muutaman kerran prinsessavermeitä kyllä (muttei ilmeisesti "kolahtanut" kun tuohon jäi ;)

Onko siniset housut poikien vaate jota ei saa tyttö käyttää? Entä paita jossa on auton kuva?

Lainaus:

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat