Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla on ollut usein virtsaputkentulehdus ja tiedän kyllä millainen olo silloin on. Nyt taas tiesin kärsiväni siitä ja menin lääkäriin kertomaan epäilykseni. Lääkärinä oli joku 60v. kalapuikkoviiksi. Hän kysyi, että onko mahdollista, että minulla voisi olla KLAMYDIA. Sanoin, että on hyvin hyvin todennäköistä, kyllä se se kusitauti on. Hän vaan paasasi siitä klamydiasta, kuinka se onkaan nykyään niin yleinen nuorilla plää plää. Sanoin eläväni avioliitossa, en ole tehnyt syrjähyppyjä ja pidän miehenkin uskottomuutta hyvin epätodennäköisenä. No, menin sitten labraan kaiken maailman kokeisiin, lääkäri halusi testata myös klamydian vaikka mielestäni siihen ei ollut mitään syytä.

Tulokset tuli hetken kuluttua, oli paha virtsatulehdus. Kysyin sitten, että mites se klamydia, mutisi jotain nolona että eipä näkynyt.

Ärsyttää! Voiko tästä kannella johonkin, mä kuitenkin ne turhat testitkin jouduin maksamaan ja loukkas tollainen epäily :(

Kommentit (15)

Sinun ei tarvitse tuntea itseäsi loukatuksi/leimatuksi sen takia, että klamydia-testi sinulle tehtiin. Vaikka kuinka olisit avioliitossa, niin taudin mahdollisuus voi silti olla olemassa. Olisitko suuttunut, jos sinulta olisi otettu verikoe, kuten vaikkapa senkka? Klamydia-testin ottaminen on aika rutiinia virtsavaivojen yhteydessä ja sillä pyritään saamaan kuriin alati leviävä "kansantauti". Varmastikaan lääkäri ei pidä sinua mitenkään kevytkenkäisenä tms., vaan teki vain työtään.

sinänsä ok, että kertoi klamydiamahdollisuudesta, mutta sinun kohdallasi ei tosiaan olisi ollut aihetta tutkia (paitsi ehkä sitten poissulkea, jos muuta ei olisi selvinnyt)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos joku tulis flunssakaudella valittamaan kurkkukipua, niin kai se nyt olis ensimmäinen asia mikä poissuljetaan, jotta päästään eteenpäin.

anna niiden tehdä työnsä! Rasittavaa ihmiset jotka menee lääkäriin oman diagnoosin kanssa. Ei ole mitenkään mahdotonta että parisuhteessa elävällä olisi klamydia, niitähän voi kantaa kauan oireettomana ja porukka pettää. Siksi ne leviää kun kukaan ei usko että se olis niillä.

Minusta ihan ok käytöstä lääkäriltä, tosin jos olit niin juntti ja intit ettet halua testiä, niin ehkä lääkäri olisi voinut antaa sen testin olla. Omapahan olisi ollut häviösi jos olisikin ollut klamydia.

Vaikka klamydia onkin seksitauti, niin sitä voi sairastaa oikeastaan kuka tahansa. Siis kuka tahansa, joka joskus elämässään on ollut sukupuoliyhteydessä ilman kondomia. Siksi mielestäni on aivan turha pahastua ko. testistä. Klamydia on vain yksi tauti muiden tarttuvien tautien joukossa huolimatta se tarttumistavasta.

Mulla oli alavatsakipuja, ei pissavaivaa. Menin lääkäriin, joka rupesi heti paasaamaan klamydiasta. Sanoin, että on kyllä häviävän pieni mahdollisuus, että mulla sellainen olisi, oikeastaan se ei ole mitenkään mahdollista. Lekuri totesi, että kyllä se kuulkaa on nykyään niin, että kukaan ei voi olla varma, missä puoliso poikkeilee... Huh-huh. Laittoi mut kokeesen, ei mulla tietenkään mitään klamydiaa ollut. Endometrioosikivuiksi todettiin oman lääkärin kanssa parin viikon kuluttua. Oma lääkäri oli todella pahoillaan kesäsijaisen töppäilystä.. No, niin olin minäkin.

jos sinulla olisikin ollut se klamydia, mutta lääkäri ei olisi testannut sitä? Eli olisit kärsinyt siitä tietämättäsi kauan?

Kai sitten raivoaisit, että miksei se pyytänyt testiä siitä.

Eiköhän lääkärin perustehtävänä ole löytää syy ja sulkea pois kaikki muut mahdolliset jutut. Jos jokainen osaisi aina diagnosoida itsensä, ei kai lääkäreitä tarvittaisikaan.

Vai tuliko se samassa muiden kanssa? Luulin, että klamydia testataan ottamalla pala kohdunsuusta tjsp. Ainakin itselläni jotain sukupuolitautitestiä varten sellainen yritettiin ottaa. Ehkä se sitten oli jokin muu tauti.

Onneksesi tuo oli helppo tapaus: oikea syy vaivoihisi löytyi. Välillä leimataan vain luulotautiseksi ja asennevammaiseksi, kun arvon lääkäri ei keksi mitään. >:(

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat