Seuraa 

Onko teillä kokemusta ummetuksen hoidossa?

Tyttömme on kaksi vuotias ja tämän viikon on pantannut kakkaa niin, että olemme joutuneet 2 x microlaxilla auttamaan.

Ongelma on siis vaan ollut tän viimeisen viikon, joten en ole alkanut lääkärille vielä soittelemaan. EI ole kyllä pitkään aikaan ihan joka päivä kakannut, mutta kuitenkin parin päiväön välein ihan " itse" .

Tyttö on päiväkuiva, mutta ei kakkaa pottaan. Siitä emme ole stressiä tehneetkään, vaan on annettu kakata vaippaan joko aamulla tai päikkäreiden jälkeen. Nyt vaan ei toimi tuokaan. Potalle menosta emme " ahdistele" häntä ollenkaan tuon kakan kanssa...silti tuntuu, että ongelma olisi enemmän psykologinen.

Yritämme syöttää kuiturikasta puuroa, ja vihanneksia joka aterialla. Välipalaksikin ensin hedelmää, sitten leipää yms., että saisi sitä kuitua.

Hankaluus on, että tyttö ei juo kovin paljon, ja sen nesteen saamiseksi olen sitten anatanut mehujakin, kun niitä juo paremmin.

Miten te muut olette hoitaneet lapsen ummetusta kotikonstein, vai täytyykö lääkärille lähteä? EIlen annoin microlaxin ja taas katsellaan pari päivää, alkaako luistamaan.

Oletteko kokeilleet pellavansiemenrouhetta. Itsellä se on ainakin toiminut...?

Kiitos vinkeistä!

Kommentit (5)

Saakohan tuota duphalacia ihan ilman reseptiä...

Toisaalta pitäisi varmaan ensin kysyä nauvolasta, ennen kuin alkaa itse lääkitsemään. olisi kiva jos masu toimisi ilman lääkkeitä...ehkä myöhemmin sitten?

ja maha ollut niin kovalla että itkun kanssa kakka tulee :' ( Tämä johtuu meillä maidosta. Eli en ole voinut tuttelia lopettaa ollenkaan kun maito kovettaa niin mahaa. Lopetin tavallisen maidon annon nyt viikko sitten ja olen antanut vain tuttelia. Kakka on nyt normaalia mutta tyttö silti itkee kun kakka tulee..luulen hän pelkää jo kakkaamista :( Vähitellen pitää yrittää uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä ei varsinaisesti ole ollut ongelma tuon ummetuksen kanssa, paitsi ihan pienenä, mutta tuttavilla on.

Joskus käytin mallasuutetta. Sitä sekoitin maitoon ja johan lähti toimimaan.

Nyt pärjäämme luumuilla.

Naapuri tyttö sai masun toimimaan xylitol purkasta. Eli oli ummetus mutta kun purkkaa söi niin se jotenkin sai sen toimimaan.

Jostain olen lukenut magnesium maidosta.

Äiti ja tyttö 2v.

Meillä ei auttanut levolacit,ym joten kävimme lääkärillä.Silloinkin ummetusta oli jatkunut puoli vuotta.Lääkäri määräsi duphalacia ja annamme sitä nyt 30 ml päivässä niin vatsa toimii.Suuri annos 2-vuotiaalle.

Meilläkään tyttö ei juo vettä riittävästi,mutta makeat mehut pahentavat ummetusta.Oletteko yrittäneet antaa levolacia tai duphalacia ohjeen mukaan.Jos vatsa hiukan pehmenisi.Tiedän itse kuinka stressaavaa kakan panttaaminen on.Tyttömme alkoi pelätä kakkaamista ja hänelle muodostui siitä kierre.

Voit myös soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä apua.

Se oli kamalaa kun poika itki ihan tuskissaan kun kakka oli tulossa. Luumut yms eivät auttaneet mitään. Käytimme lääkärissä jossa kirjoittivat hevoskuurin lääkkeitä ja pyllynpuudutusvoidetta. Ensin piti saada kakka pois suolistosta koska ummetuslääkkeet eivät auta moneen päivään jos suolessa on paljon tavaraa.

Jotenkin siitä sitten selvittiin, en tiedä oliko kipulääkkeistä juuri apua. Kamalaa aikaa oli :/

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat