Seuraa 

Eli minkäikäiselle olette alkaneet antamaan ns. normaaleja maitotuotteita. Tiedän että rintamaitoa/korviketta suositellaan 12kk ikäiseksi asti, mutta milloin olette antaneet tavallista jogurttia jne.

Ihmettelen vaan kun jossakin 8kk lihasoseessa on mainittu raejuusto valmistusaineissa, niin onko se siten jotenkin erilaista kun normaali kaupan raejuusto. Ja miten kaupan " vauvojen jogurtit" eroaa tavallisista? Ainoastaanko lisätyn sokerin osalta erilaisia?

Kiitos vastanneille!

- emilia ja poika 9.5kk -

Kommentit (5)

samoin kuin mitä kaupan lehmänmaitopohjaisissa korvikkeissa, eli lehmänmaitoproteiini on se jota ei tavallisena vauvat pysty käsittelemään vaan se on jotenkin muutettu siedätymmäksi. Sokerista siis ei ole kyse vaan lehmänmaitoproteiinista.

...ja vastaukseksi sain, että kaupan kylmähyllystä jugurttia (esim. maustamatonta) ja raejuustoa voi ruveta antamaan 10 kuukauden iässä. Kun taas ihan lehmänmaitoa juotavaksi vasta 12 kuukauden tultua täyteen, eli korviketta/rintamaitoa siihen asti juomana.

tuiskuneiti79 + poika vajaa 9 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuosta raejuustosta ja jugurtista en osaa sanoa, mutta itse olen kaikille lapsilleni antanut lehmänmaitoa vasta vuoden iässä. Sitäkin vähän kerralla totutellen.

aloitin hapanmaitotuotteet eli viilin 10kk iässä. Jogurttia en vielä anna, koska siinä on yleensä paljon sokeria. Maito suositellaan aloitettavaksi vuoden iässä.

olen aloitellut siinä vuoden kieppeillä, siten että ehtivät oppia ennen hoitoon menoa. Raejuustoa on silloin tällöin napsittu 7kk lähtien ja siitä lähtien on syönyt myös samat maitopuurot toisten kanssa, joita tosin ei älyttömän usein vielä tehdä. Jos laitan ruokaan ruokakermaa, erottelen vauvalle (8kk nyt) ennen kuin laitan suolat/paljon mausteita, mutta ruokakermat saa ruoassa syödä. niitäkään ei joka päivä tosin ole.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat