Vierailija

Kaikki vinkit kehiin, kiitos! Meillä 2vee lapsi ja olisi tosi tärkeää erota väleissä..

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse en ole katkera miehelleni. Miehestä en tiedä. Hän ehkä haluisi jatkaa tai en tiedä, mutta tässä on onneksi aikaa selvittää asioita kun myymme omaa asuntoa niin tässä se 2-3 kk menee..

-ap

...sihen on se että te molemmata haluatte saada asian toimimaan lapsen vuoksi. Ette hauku toisianne lapselle, ette vihoittele tuleville puolisoille ettekä millään tavalla näytä ikäviä tunteitanne vaikka kuinka pinnan alla kuohuisi... Lisäksi pakotatte itsenne pitämään yhteyttä lapseen liittyvissä asioissa ja opettelette tekemään jatkossakin lapsen suhteen yhteisä päätöksiä.

Ei ole mahdotonta, mutta ei todellakaan helppoa! etenkään alkuun... Tärkeintä on molempien kuitenkin sisäistää että lapsen hyvin vointi on etusijalla... ei omat kiukut!

Omat vanhempani erosivat kun olin 2v. ja heillä on ns. hyvä ero. Alkuun oli varmasti vaikeaa mutta aina ovat osanneet asioista sopia ja koskaan kumpikaan ei ole ollut vihamielinen toiselle tai haukkunut. Olen onnellinen kun ovat tänäpäivänäkin erittäin asiallisissa väleissä. Äitini oli liikuttunut kyyneliin kun isäni oli soittanut minun kanssa vietetyn viikonlopun jälkeen äidille ja kiittänyt ja kehunut äitiä kuinka hienosti äiti on minut kasvattanut.

Toivon teille onnea asian kanssa. JA takaan että ette kadu hyvää eroa...

+ sopimukset kaikista elareista ja muista. On hyödyllinen siinä vaiheessa, kun alkaa nousta negatiivisia tunteita pinnalle! Sillä voi vähentää sitä fiilistä, että toinen joustaa aina ja toinen ei koskaan.

on kyllä... ero ei ole koskaan mukava asia mutta ei siitä tarvitse ikävääkään tehdä.

Harmi ettet ole kokenut... saati sitten usko asiaan.

Eli naimisissa ollaan ja onnellisesti.

Mutta kerroin tuossa aiemmin kokemukseni vanhempieni erosta.

On totta ettei " hyvää eroa" ole olemassakaan, mutta se ilmaisu tarkoittikin juuri tässä tapauksessa varmasti sitä sopuisaa eroa jossa asioista voidaan puhua ja sopia ilman räyhäämistä, tappelua ja kiusaamista.

Eli siinä mielessä on olemassa myös " hyviä eroja" ...

- en halunnut tavaraa mukaani, vain lapset

- isä saa tavata lapsia aina kun haluaa

- isä sai määrätä elatusmaksun suuruuden

- en alkanut tappelemaan rahasta

- en heittäytynyt ahneeksi

tämän seurauksena:

- isä tapailee lapsiaan tosi usein

- maksaa elatusmaksut säännöllisesti

- ostelee lapsille vaatteita ja esim. urheiluvälineitä

- meillä on ex:n kanssa ihan ok välit

Ja nyt jään 2 lapsen yksinhuoltajaksi joten haastetta riittää. Aionkin noin juuri tehdä, kunnioitan iestäni isänä ja kaverina ja kaikin puolin hän on hyvä tyyppi. Mutta en voi antaa tuota hairahdusta anteeksi niin pon parempi jatkaa eri osoitteissa. Yirtän saada vielä perheneuvolaakin. Materiaan en takerru, se ei ole minun intressi. Kiitos!

.ap

Eipä ole tarttenut erota! Teini vouhotuksia, en lue tähän sarjaan, silloin oli kaikki muutenkin niin dramaattista.

Ystävien eroja olen seurannut sivusta, ja voin sanoa, että vaikka ei tapeltaisikaan verissäpäin, niin silti varmasti kukaan ei sanoisi että olipa hyvä ero.

Harmi että sinä ole joutunut eroamaan!

Voit kans helpottaa miehen oloa kiittämällä kaikista hyvistä asioista (niitäkin on varmaan ollut) etkä syytä hänen virheistään. Ne hän on tehnyt ja niitä on eron jälkeen enää ihan turha kaivella. Ominesi voit sitten käsitellä itsetuntoasi ja muita haavoja mitä pettäminen on tuonut tullessasi.

Mutta jos haluat lapsellesi parhaat mahdolliset eväät eroon niin tee niin. Kiität yhteisistä vuosista ja kiitä häntä lapsenne vanhampana ja kerro että haluat yhdessä hoitaa lastenne asioita ja että tulet tekemään kaikkesi omalta kohdaltasi että lapsenne ja isän suhteet säilyvät läheisinä.

Kunnioita omaisuuden jaossa toisen tunnearvoja yhteisiin tavaroihin.

Ja muista että se on vaan materiaa.

Itse takerruin ihan turhaan kaikenlaisiin maljakoihin kun kuitenkaan en halunnut niitä sitten säilyttää. Huomasin että minulla oli niissä liikaa huonoja muistoja. Halusin aloittaa uuden elämän, uuden kodin, uudet tavarat!

Tsemppiä! =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat