Vierailija

Ruoka on hävyttömän kallista! Onneksi lastenvaatteita saa nykyään suhteellisen halvallakin kun ostaa alesta ja halpismerkkejä ja kirpparilta. Mutta ruoan kanssa ahdistaa.

Aion olla vielä puoli vuotta hoitovapaalla ja nyt on niin tiukkaa, että täytyy pitää puuro, makarooni ja ketsuppi, nuudeli, perunaa voisilmän kanssa yms. päiviä. Onneksi porkkana ja peruna on suht edullista joten porkkanaraastetta on liki joka aterialla ja perunasta saa myös vitamiineja. Harmittaa, kun nyt kesäkautena olisi ihana syödä marjoja ja herneitä, ovat vaan todella kalliita. Ei ole raaskinut tänä kesänä kuin kerran ostaa mansikoita. Onneksi parvekkeella kasvaa amppelimansikka.

Kommentit (9)

ja silti en koskaan voi ostaa kaupasta heräteostoksena mitään, mitä mieli tekisi, tai juurikaan mitään herkkuja. Joudun aina valitsemaan joka asiasta sen kaikkein halvimman ja joka kerran kaupassa käydessäni miettimään, mitä ruokaa kaikkein halvimmalla tekisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

fazerin "tehtäänmyymälästä" leivät pakkaseen (myydän vain leipää) ja paikallisen lihatukun tehtään myymälästä lihat sillä säästää paljon ja on sitä kovin mainostettua lähiruokaa=)

ja ruoka on taalla mun mielesta nyt hirvittavan paljon kalliimpaa kuin viela kevaalla. Ennen selvittiin 400 punnan ruokalaskuilla, mutta viime kuussa meni samanlaisiin ruokiin 550 puntaa vaikka olemme mielestamme ostaneet halvempia versioita tavallisesti ostamistamme ruoista ja kaikessa olleet muka tarkkana. Liha on viela toistaiseksi kuulunut joka paivaiseen ruokavalioon, mutta tiukkaa tekee!

Mutta boikotoin muuten vaan ruokakauppoja!

Kauppiaat on niin v*tun rasittavia rosvoja ettei mitään rajaa!!! Verot alas ja kauppiaat sais järkeistää tota rahastamistaan; joku taho vois valvoo kaupan osto- ja myyntihintaa. Ja katto johonkin prosenttiin, siis jos kauppa ostaa sisään 50 sentillä, se ei saa myydä sitä hintaan 2,50. Perkeles!

Mun rahat ei mene enää ruokaan. Mitä nyt itse teen suurimman osan.

Ei vaan kiinnosta kauppiaitten ryöstön kohteena oleminen.

Välillä tekis mieli kassalla ottaa osa pois ja sanoa mielipide jos loppusumma on perseestä.

Oon NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN vihanen. Toivottavasti kukaan lapsistani ei nai kauppiasta! Semmosia niistä ei piruvie ainakaan tule.

Tai sitten saa ajatella ihmisiäkin eikä omaa rahapussia.

Tervetuloa inflaatio.

Ruoka on niin hävyttömän kallista, että suunnittelen halpoja aterioita ihan iloksenikin. Pääsyy on se, että olen vielä muutaman viikon hoitovapaalla....Vitamiineja meilläkin hankitaan kulloinkin edullisimmista vihanneksista ja hedelmistä. Marjoja ei ole usein rahaa ostaa...siinä menee jo melkein yksi lämpimän aterian hinta yhteen litraa :/.

Hyödynnämme kaikki mahdolliset alennukset. Lidl on aarreaitta...siellä on usein jo valmiiksi edullista jauhelihaa (paisti) 20% alennuksessa, samoin kanaa yms. Omaksi harmikseni meillä ei ole varaa suosia luomuruokaa siinä määrin kuin toivoisin....Tomaattimurska on muuten kätevä tapa tehdä edullista kastiketta....

mutta ei sentään makaronilinjalle olla lähdetty.

Ihan vakavasti puhuen, perunat, porkkanat, lantut, kaalit ovat edullisia ja terveellisiä. Niihin päälle valkokastike ja on hyvää.

Jauheliha ja possu ovat edullisia ja niistä saa monta ateriaa yhdestä paketista. Silakat ovat halpoja, ja ai että ne ovat hyviä paistettuina.

Osta rasia kuivia soijapyöryköitä, ne keitetään ja leivitetään ja paistetaan ja ovat todella hyviä. Meidän 4-vuotias ihastui niihin suunnattomasti, ovat kuin pieniä nugetteja. Ja todella halpoja. Siitä rasiasta saa 4- hengen ruuan 4 kertaa.

Syökää kurkkua ja tomaattia, molemmat euron kilo näinä aikoina. Kaalikääryleet riisillä ja jauhelihalla täytettyinä todella hyviä.

On mielikuvituksen puutetta jos jauhaa puuroa ja makaronia harva se päivä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat