Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sydänäänet saatiin eka kertaa kuuluviin (rv11+6)ja syke oli 150-160. Nyt olis kiva tietää millaisia sykkeitä muilla on ollut odotusaikana ja kumpi tuli. Vai onko se vaan keksittyä, että poikien syke on hitaampi kuin tyttöjen? Itse muistelen ekaa raskautta, jolloin odotusaikana jouduin sairaalaan. Mun vauvan syke oli aina n.130-140 ja samassa huoneessa olevalla äidillä oli aina reilusti korkeampi n.160-170. Minä sain pojan ja hän sai tytön. Kertokaahan kokemuksia. :)

Kommentit (15)

Katselin juuri neuvolakorttia ja kerran oli 160 ja kerran jopa 120 (ihan loppuaikoina) mutta lähes jokaisella muulla mittauskerralla on laitettu lukemaksi tuo 150. Ja tyttö tuli:)

Nyt tältä toiselta on vasta kerran merkattu lukema ja se oli -yllätys yllätys- 150, joten kumpikohan sieltä tällä kertaa on tulossa;)?

Lillis21+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

muistan että olen aiemminkin kommentoinut näitä sykejuttuja ja sukupuolta. Mutta vielä kerran omat kokemukset:

Esikoinen on tyttö ja siitä kyllä kätilö (olin tuolloin puolet raskaudesta Englannissa ja siellä kätilö vastasi terveydenhoitajaa) sanoi, että sykkeen perusteella (yli 150 bpm) veikkaisi tyttöä. Sittemmin syke laski loppuraskaudessa ja oli yleensä luokkaa 130-140.

Tässä raskaudessa sykkeet on olleet samaa luokkaa ja silti ultran mukaan olis poika tulossa. Jos sukupuoli pitää paikkaansa, tyttö-/poikasykkeet EI pidä paikkaansa.

Kerttukasperi rv 28+4

..vaihtelee riippuen onko vauva hereillä vai liikenteessä.

mulla veikattiin ultrassa poikaa ja syke on ollu 140 koko ajan,paitsi viimeksi kun vaavi oli liikentees niin syke oli 148..vanhan kansan uskomuksia tai jotai..olen kyllä kuullu et tytöillä olis korkeempi,esim.kaverin tytöllä oli koko ajan siinä 150 paikkeilla..

mut on varmaan yksilöllistäkin..uskoo ken haluaa=)

jmi82&vaavi31+3

Kävin 4D-ultrassa Femedassa Brunolla ja kysäisin näistä sykkeistä. Hänen mukaansa niissä ei ole mitään perää. Sykkeeseen vaikuttaa niin paljon vauvan vireystila. Onko hän juuri liikkunut/nukkunut, tai saanut juuri ravintoa,jne. Hänen mukaansa sykettä pitäisi seurata usean tunnin ajan saadakseen mitään selkoa todellisesta sykkeestä...

Meillä vauvan syke oli ultran aikana 155, tyttö. Yhden kaverin neuvolakorttia katselin, siellä oli vauvan syke joka kerta 120-135, tyttö tuli, vaikka aika poika sykkeilä vaikuttais. Ihan kiva noita toki on laskea ja vaikkailla....

esikoinen oli koko ajan poikasykkeillä, eli alle 140, mutta tyttö syntyi:)

Nyt tästä toisesta on olleet sykkeet 135 ja 140, joten saas nähdä kumpi nyt tulee...

pricilla 39+3

Nyt sykkeet omiinkin korviin rauhallisempia, 130-140 luokkaa. Neuvolamme kokenut kätilö sanoi mulle esikoisen aikaan, että tuo sykkeestä " ennustaminen" perustuu ainoastaan tilanteeseen, jolloin vauva on rauhallinen eikä touhua täysillä kuten yleensä. Nouseehan se syke kellä tahansa, kun oikein häärää...

tyttösuku

Vauvan syke oli korotetulla nopeudella 1200prr .nousi se kyllä 160 kun rintamaitoa heru.aina tuli tyttö meidän suvussa kun kierrokset nousi yli 1200 . Kestovaippoihin upposi paska kyllä sitkeesti kun otti rundii ihan vaan tiedoksi kun sykettä on noin valtavasti.on näitä kierros vauvoja maailmalla etenkin jamaikalla ja Afrikan itä-osissa missä ainainen kiire .

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat