Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliaktiivinen rakko - voiko hoitaa kotikonstein?

Vierailija

Mites siinä, jos ja kun on yliaktiivinen rakko, niin voivatko pissamäärät olla suuriakin, vaikka edellisestä kerrasta aikaa ei olisi kuin pari tuntia?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Lääkärikäyntien yhteydessä olen pitänyt pissa-ja juomapäiväkirjoja joihin on merkitty pissallakäymisaika ja virtsanmäärä sekä juomamäärät ja -ajat. En nyt muista määriä mutta ihan ' ' normaalisti' ' olen juonut. Todella suosittelen lääkärille puhumista!! Oma terveyskeskuslääkärini (vuoden kunnallislääkäri muuten : )) oli ehdottomasti sitä mieltä että on parempi käydä kunnon tutkimuksissa kuin että hän vain olisi kirjoittanut reseptin. Ja fysioterapian ja jumpan avulla pyritään siihen ettei lääkkeitä tarvitsisi syödä koko loppuikää, mutta tämän onnistuminen vaihtelee.

Vierailija

On tosin tosi vaikeaa. Itse sain avun erikoislääkäriltä (terveyskeskuksen omalääkäriltä lähete erikoislääkärille, ovat esim. Helsingissä Kätilöopistolla), tutkivat, kyselivät, tekivät testejä, ohjasivat erittäin hyvään fysioterapiaan (myös Kättärillä) ja ehkä parasta kaikesta; sain lääkkeet jotka auttavat.

Vierailija

Jos lääkkeet, niin onko ne sitten loppuelämäksi?

Esim tänään, kun olen seurannut tätä touhua, 10.30 lähtien, niin silloin kävin, sitten 12.30 oli jo ihan pakko (se siitä kivasta retkiulkoilusta lasten kanssa, kun piti lähteä kesken pois:(), sen jälkeen 14.10, 15.40 ja nyt jo 16.55 oli taas jo kova hätä ihan yllättäin, mutta sinnittelen. Samoin oli jo tuo 15.40 sellainen, että sinnittelin:(

Silmäni taisivat avautua tuon retkiulkoilun myötä, kun meni mönkään. Olen aiemminkin ajatellut tätä, mutta en ole tainnut ottaa asiaa näin vakavasti tai sitten tämä on pahentunut, sillä nyt on myös öisin tarvinnut käydä:( Aiemmin ei.

Millaisia määriä te juotte, jotka kärsitte tästä? Ja tuleeko teillä pissaa reilusti vaí vähän?

Kiitos!

Kurja vaiva:(

Vierailija

Lääkäri neuvoi lopettamaan kahvin juonnin kokonaan ja pikkuhiljaa pidentämään virtsaamisväliä (siis pidättämään niin kauan kuin vain voi). Nämä auttoivat minulle.

Vierailija

kun ihan hervoton hätä iskee kuin tyhjästä noin tunnin puolentoista sisään siitä, kun viimeksi käynyt veskissä. Normaalisti ihmiset käyvät kai noin 4-8kertaa/vrk pisulla.

Kiitoksia vastanneille! Ehkä yritän rakon kotikoulutusta tai sitten varaan ajan lääkärille. Tosin nyt alkuunsa taidan pitää muutaman päivän sitä päiväkirjaa.

Vierailija:

Lainaus:

minun pitää käydä kerran tunnissa kusella ja yöllä noin pari kertaa! tutkittu on asiaa kolmesti,ei vikaa. Mutta nyt on taas mitta täys ja haen kyllä jotain rohtoo tähän v..mäiseen vaivaan!

Eihän teillä ole mitään vikaa herraisä!...

Vierailija

täällä on jollakin kokemusta?

Ulkoilu tänään meni ihan " lörinöiksi" (heh, ei kirjaimellisesti), kun en päässyt vessaan ja piti lasten kanssa lähteä suunniteltua nopeammin kotiin. Meidän kuivaksiopetteleva kaksivuotiaskin pärjäsi paljon paremmin kuin minä...

Auttakaa!

Vierailija

minun pitää käydä kerran tunnissa kusella ja yöllä noin pari kertaa! tutkittu on asiaa kolmesti,ei vikaa. Mutta nyt on taas mitta täys ja haen kyllä jotain rohtoo tähän v..mäiseen vaivaan!

Eihän teillä ole mitään vikaa herraisä!...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat