Seuraa 

Saako apteekista jotain mitä vois antaa 2 kk vanhalle kun sillä ei meinaa kakka tulla?? Vääntää kyllä kovasti mutta mitään ei tule, ja illalla huusi pari tunti putkeen mahaansa. Ei ole neidillä yleensä ollut mahan kans ongelmia, joten äippä hieman huolissaan..

Kommentit (7)

Saa apteekista. Sekoita teelusikallinen vauvan maitoon aamulla ja illalla. Toimii viim toisena paivana. Meidan vauvalla ollut kova vatsa alusta alkaen ( taysimetyksella, nyt 5kk 1vk ) ja tuo on toiminut. On luonnollinen tuote, ei mitaan kemikaaleja.

luumuvesi. Esikoinen 1½kk ja neuvolasta antoivat vinkin kovaan vatsaan; 1dl vettä johon sekoitetaan 1tl luumusosetta, anna joko tuttipullosta tai hörpäytä lusikalla. Meillä tuo lusikka on hyväksi havaittu.

Koskaan ei ole tarvinnut koko määrää antaa, vähempikin riittää laittamaan vatsan toimintaan.

Ja sitten on se kuumemittari-konsti, joka toimii " tulppaan"

Kuumemittari ei saa olla sellainen elohopeamittari vaan mielummin digimittari jottei satu vahinkoa.

Rasvaa mittarin kärki ja vauvan peräaukko. Pyöritä mittarin kärkeä ihan aukon reunalla. (maksimissaan sentin syvyydellä)

Auttaa vauvaa punnaamaan.

Jalat täytyy saada tosi hyvin pidettyä mahan päällä ettei vauva pääse potkimaan.

Itse suosin tuota luumuvettä ja annan joka toinen päivä niin suoli toimii ihanan säännöllisesti..

Toivottavasti näistä oli jotain apua. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä tytöt ovat olleet rintaruokittuja. Vatsan olen saanut molemmilla toimimaan luumusoseella. Minä olen syönyt muutaman liotetun luumun illalla ja seuraavana päivänä on vauvoilla vatsa toiminut. Usein myös vauvan vatsan alueen hieronta on auttanut. Neuvolasta voi kysyä hierontaan ohjeet. En saa kuitenkaan ohjeita kirjoitettua selkokielellä. :-)

Lila75, Sini 1v 8kk ja Rosa 3kk

Levolacin antamiselle ei ole alaikärajaa. Me yritettiin ensin antaa liuosta lääkeruiskulla, mutta todettiin teelusikka helpommaksi. On meinaan aikamoista " siirappia" se liuos..... ;o) Mutta Levolacia siis mainostetaankin niin, että sopii vauvasta vaariin.

toimii meillä. Sitä on annettu toisinaan pari teelusikallista, kun vatsa ei ole muuten toiminut. Apteekista suosittelivat antamaan mieluummin Levolacia kuin mallasuutetta, koska Levolacin teho on tieteellisesti tutkittu ja mallasuutteen taas kuulemma ei ole.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat