Vierailija

Harkitsemme jonkinlaisen kantovälineen ( ei liinaa ) hankkimista vauvallemme ( nyt 6kk ) ja yksi vaihtoehto olisi Deuterin Kid Comfort rinkka. Haluaisin kuulla kokemuksianne ko. rinkasta. Oletteko olleet tyytyväisiä, miten vanhaksi olette rinkassa lasta kantaneet, missä olette erityisesti rinkkaa käyttäneet jne.. Kaikki tieto olisi tarpeen, joten kiitos jo etukäteen!

Kommentit (4)

Meillä Deuter Kid Comfort II ja kannettiin esikoista siinä myös reilu 2 v. asti, kun käytiin pidemmillä metsälenkeillä. Nyt kakkonen on juuri täyttänyt 1 v. ja tykkää kovasti olla kyydissä. Painoraja rinkassa on 22 kg (kokonaispaino), joten ei tule painoraja ihan heti vastaan. Säädöt on tosi hyvät, minä olen reilu 160 cm ja mies melkein 2 m ja molemmat saa säädettyä rinkan itselleen sopivaksi.

Ainoa tietysti on, että Deuter on RINKKA, eli on isompi kuin kantoreppu, eikä niinollen sovi esim. kotona sisällä käytettäväksi. Mutta kirjoituksestasi ymmärsin, että olettekin hankkimassa nimenomaan rinkkaa. Silloin voin todellakin suositella Deuteria. Ainoa miinuspuoli Comfort II :ssa on, ettei siihen tule mukaan sadesuojaa. ja sellaista olisimme tarvinneet useamminkin. Pitänee käydä katsomassa josko siihen saisi sadesuojan erikseen.

...ja olin yllättynyt, että sehän onkin hyvä! Olen kokeillut jos jonkinlaista kantoliinaa ja kevyttä reppua kahdella lapsellamme vauvana ja vähän isompananakin ja en oikein ole ollut tyytyväinen. Kokemusta on Babybjörn Activesta, Patapumin repusta, joustavasta kantoliinasta (Hug a bub), kovempikankaisesta kantoliinasta, Hip Hammocista (lanteella pidettävä)...

Rinkkoja vähän karsastin, kun jotenkin olin saanut päähäni, että ovat painavia yms. No ei ole, 2 kg painaa itse ja tukee tosin hyvin! Ostimme itse ulkomaan reissua varten ajatuksella, että sekä 1-vuotiasta että 3-vuotiasta tarvittaessa voidaan kantaa siinä. Itse olen 168 cm ja mies 183 cm, kummallekin saa säädöt sopiviksi. Ja loistavaa on "reppu" tavaroille yms. Nuo 2 ja 3 ilmeisesti vielä parempia. Suosittelen!

Lastenkatorinkoista suosittelen ehdottomasti deuteria, muut merkit ei niin hyviä. Deuterissa myös kantolaitteen, siis kantajan "valjaat" saa säädettyä HYVIN (deuter on johtavia reppu- ja rinkkavalmistajia), ja lapsella on mukava istua kyydissä.

Meillä kannettiin liki 2v. saakka ja meillä painava lapsi.

Käytettiin ihan puistoreissuilla, tarhamatkoilla, vaelluksilla ja retkillä. Menee matkarattaiden korvikkeena (paitsi jos mummot haluaa työntää...) Mallista riippuen tavaraakin mahtuu ihan kivasti mukaan, joka tapauksessa ainakin lapsen tavarat.

Suosittelen (itellekin pitäis hommata toinen...)

Mulle Deuter ei ollut hyvä. Testasin sitä kokeneen käyttäjän avustuksella, mutta sain hartiani kipeiksi. Lapsi oli ehkä liian ylhäällä? Olen suht lyhyt, 154 cm.

Patapum-kantoreppuun olen sen sijaan ollut tyytyväinen nyt 1,5-vuotiaan tytön kantamisessa. Patapum on kevyt, ja sillä voi kantaa sekä selkä- että vatsapuolella.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat