Seuraa 

Aika naurettavalta tuntuu jotkut aloitukset tällä palstalla kun kysytään että olenko huono äiti jonku tyhmän jutun takia. Anteeksi nyt vaan te jotka niitä olette tänne laittaneet. En halua loukata mutta tekee mieli vähän kommentoida.

Esim. olenko huono äiti kun en onnistunut imettämisessä. No, hei haloo, miettikää nyt vähän. Ehkä siitä seuraa epäonnistumisen tunne mutta ei se tarkota, että olisit huono äiti, ainakaan mun mielestä.

Minun mielestä hyvä äiti tyydyttää lapsen tarpeet. Antaa rakkautta, ruokaa, vaatteita, turvallisen kodin, kasvattaa parhaan kykynsä mukaan kunnon kansalaiseksi, antaa aikaa lapselleen, tukee elämän eri vaiheissa ja on turvallinen vanhempi johon lapsi voi luottaa ja turvautua aina yms. Listaa varmaan vois vielä jatkaakin mutta nuo tuli ekaksi mieleen. Niinkään tärkeätä ei ole se, miten sen tekee, esim. ruokkimisen pullosta vai tissistä, kunhan lapsi tulee hyvin ruokituksi.

Mistähän johtunee semmonen täydellisyyden tavoittelu, vai onko se edes sitä??? Ite en jaksa ainakaan yrittää edes olla täydellinen, se on yksinkertaisesti liian voimille käyvää, kun siihen ei joka tapauksessa pysty. Miksi siis väsyttää itseään sillä? Minusta hyvä äiti huolehtii myös omasta ja muun perheensä jaksamisesta (esim. edellämainitulla tavalla).

Vähän tulee semmonen maku, että epäilijät eivät luota omiin kykyihinsä olla äiti, vaan pitää tänne tulla saamaan vahvistusta asialle. Toki sehän on täysin sallittua kysellä täälläkin (mutta niin on myös tämä minun ihmettelyni, HEH!!!) ja purkaa pahaa mieltä mutta semmonen kehotus vaan että miettikää nyt vähän mikä on oikeasti tärkeätä äitinä olemisessa ja mihin ei voi ite vaikuttaa niin tuskin sitä nyt niin kamalasti kannattaa surra!!!

Jotenki tuntuu, että vähän järki hukassa tässä hommassa mutta nämä on vain minun ajatuksia ja mielipiteitä. Muut saattavat olla kokonaan eri mieltä. Ja nyt kommentteja, onko samoin ajattelevia.

p.s. Vastaan valmiiksi jo niille jotka sanoo, että ei ole pakko lukea niitä juttuja, niin en yleensä kyllä luekaan mutta otsikoita ei voi olla huomaamatta kun palstalla liikkuu.

Kommentit (4)

En minä inhoa ollenkaa sitä tapaa jolla aloitit mutta jotenki vaan on pistäny silmään se, että puhutaan ns. hyvistä ja huonoista äideistä jonkin syyn takia joka mun mielestä ei ole yhtään yhteydessä siihen asiaan. Ja en todella ole edes vilkaissut koko keskustelua jonka olit aloittanut :) Varmasti tämä jaottelu johtuu nimenomaan niistä arvostelijoista kuten sanoit, eli jos syyllistä lähdettäis etsimään niin syyttävä sormi osoittais heitä. Tämä minun aloitus tuli mieleen sinun aloituksesi lisäksi tuosta imetyskeskustelusta, jossa se keskustelu ei taida olla niinkään ystävällistä kaikilla.

houkutella ihmisiä vastaamaan ja kommentoinmaan. Ei kai kukaan luule oikeesti olevansa huono äippä, jos ei esim. anna lapselleen maissinaksuja taikka laittaa nukkumaan vasta klo 22 taikka pukee pelkän bodyn ulos mentäessä vauvalleen eikä suojaa korvia ja niin edes päin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voi olla että käytetään tuollaista aloitustyyliä houkutellakseen keskustelemaan mutta kyllä mä tiedän että on myös niitä äitejä jotka pitää huonona äitinä jonkun omasta mielestä tärkeän jutun takia vaikka se ei toisen mielestä olis niin tärkeä tai toisen elämäntilanteessa edes mahdollinen.

Päätimpä vastata sinulle...

Minä aloitin keskustelun juuri inhoamallasi tavalla. Minun kohdallani tuo " olenko huono äiti..." -juttu on lähtöisin siitä tunteesta, minkä ulkopuoliset arvostelijat minulle saavat aikaiseksi. En koe itse olevani huono äiti vaan halusin juuri kuullakin muiden mielipiteitä asiasta että onko se todella niin että jotain tällaisia määrittelyjä olisi olemassa. Ehkäpä aloitin keskustelun vähän tyhmästi, mutta olen saanut kuukausi sitten ensimmäisen lapseni ja kaikenlaisia ajatuksia pyörii päässä. Lisäksi olen vielä aika nuori..

Sain todella paljon asiallisia ja ystävällisiä vastauksia ja muutenkin ihan hyvää keskustelua aikaiseksi aloitukselleni. Monet ystävälliset äidit/ äitien ystävät olivat perehtyneet oikein kunnolla auttamaan minua.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat