Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kauhistuttaako teitä koskaan ajatus, että olette jo aika vanhoja kun lapsenne on murrosikäinen? Tai, että ehkä koskaan näe lapsenlapsianne?

Kommentit (17)

Vaikka en olekaan " vanha" äiti, joten ihan hyvin ehdin nähdä

lapsenlapseni, niin ei minua oikeasti haittaa, vaikka en näkisi

yhtään ainutta lapsenlastani.

Eihän sitä moni näe lapsenlapsenlapsiaan, tai ei ainakaan enää

lapsenlapsenlapsenlapsiaan. Elämä on rajallinen, joten jossain

vaiheessa sitä kuolee. Ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta onhan se todennäköisempää, että " nuori" äiti näkee lapsenlapsensa (jos sellaisia edes tulee) varmemmin kuin " vanha" (40-50v.) äiti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

nuorimman ja vanhimman ikäero on 15 v ja äiti on saanut vanhimman parikymppisenä ja nuorimman yli nelikymppisenä. Itse olen saanut kaikki lapseni (3 kpl) 35-42-vuotiaana. Olen siis ilmeisesti monien mielestä ihan ikäloppu ollut jo aloittaessani! Ikävä kyllä en nuorempana edes halunnut lapsia ja en myöskään löytänyt mieleistäni puolisoa, jonka kanssa olisin lapsia hankkinut. Elämäni mies käveli minua vastaan lähellä 35 ikävuotta. Kaikki raskauteni ovat olleet helppoja ja synnytykset täysin normaaleja. Lapset ovat kaikin puolin terveitä. Edes korvatulehduksia ei ole ollut kellään eikä minkäänlaisia allergioita....! Emme siis kuormita millään tavoin yhteiskuntaa normaalia enemmän, vaikka saimme lapsemme " eläkeiässä" ;)

Monella minua kymmenen vuotta nuoremmalla on lapsilla miljoonia erilaisia allergioita ja sairauksia, joihin yhteiskunta joutuu panostamaan. Ja monilla nämä yliherkkyydet ovat perinnöllisiä koska vanhemmatkin ovat allergisia kaikille mahdollisille asioille.

Jos ikä on este lasten hankinnalle niin lienee sitten vielä enemmän harkittava saako erilaiset sairaat hankkia lapsia, jotka todennäköisesti kantaa samoja sairauksia, vai?

Minua ei kauhistuta ajatus, että olen vähän vanhempi lasteni ollessa aikuisia, yhtähyvin joku voi kuolla jo nelikymppisenäkin ja olla näkemättä lapsenlapsiaan! Jos pysyn terveenä ja hyvässä kunnossa, niin olen pitkäikäisestä suvusta: isovanhemmat molemmilla puolilla ovat eläneet pitkälti yli 90 v. Omat vanhempani ovat terveitä 65-vuotiaita.

Saatan siis nähdä vielä lapsenlapsetkin isoina;)

Mutta onhan se todennäköisempää, että " nuori" äiti näkee lapsenlapsensa (jos sellaisia edes tulee) varmemmin kuin " vanha" (40-50v.) äiti.

Ap

noita ajatuksia ajatellut. Olen niin onnellinen, että olen tämän lapsen lahjaksi ja lainaksi saanut.

Tulevasta en voi koskaan tietää. Voihan sitä tietysti näin äkkiä ajatella, että lapseni ollessa 15 v. olen reilu 50v. Kuullostaa ja tuntuu paljolta, mutta sittenhän se nähdään minkälaista elämä on. Uskoisin kuitenkin, että olen vielä " menossa mukana" 5-kymppisenäkin.

Vierailija:

Lainaus:

olen hävennyt ihan älyttömästi omia vanhempiani (60v.) kun olin itse murrosikäinen.

Mun vanhemmat sai mut 18-vuotiaana. Kun olin teini-ikäinen ne oli siis vähän yli 30 v ja mä häpesin niitä niin paljon, etten tuonut kavereita muutamina aikoina meille ollenkaan.....

Ei siis ole iästä kiinni, teinille 30 v on jo toinen jalka haudassa oleva!

Oli ainakin mulle....;)

Ei kauhistuta. Mä luulen, että kaikki vanhemmat ovat murkkuikäisten mielestä vanhoja.

Ja tuohon toiseen... Eihän se ole takuuvarmaa, että sinäkään lapsenlapsiasi näet. Ehkä sun lapsesi eivät halua lapsia tai eivät niitä saa. Ehkä, ehkä, ehkä...

Vierailija:

Lainaus:

Kauhistuttaako teitä koskaan ajatus, että olette jo aika vanhoja kun lapsenne on murrosikäinen? Tai, että ehkä koskaan näe lapsenlapsianne?

vanhemmat olivat vanhoja häpesivät vanhempiensa ikää. Itse muistan aina ajatelleeni, että onpa mukavaa kun on nuoret vanhemmat. Nytkin on kivaa kun mummo 50-v jaksaa touhuta lapsenlapsensa kanssa.

Jos 40+ lapsen saaneen lapsi tekee lapset 40+ iässä, niin kyllä voi jäädä lapsenlapset näkemättä ihan vanhuuteen kuolemisen takia... Jos vaikka itse saa lapsen 42v. ja oma lapsi 42v. myös, niin hmm... sitä olisi jo 82v. lapsenlapsen syntymisen aikana. Ellei ole kuollut.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat