Kumman sinä valitsisit? apua asunnon valintaan

Vierailija

Nykytilanne / vaihtoehto 1

Perheeseen kuuluu äiti, isä ja kouluikäinen lapsi. Lisää lapsia ei todennäköisesti tule toiveista huolimatta.

Asumme rivarissa, 3h+k+s sekä pieni piha. Olemme rempanneet asunnon mieleiseksi. Asunto on aavistuksen liian pieni, toivoisimme/tarvitsimme yhden huoneen lisää. Mutta ilmankin on mahdollista tulla toimeen. Alue on hyvien kulkuyhteyksien päässä muttei kauhean arvostettu alue. Nämä rivitalot on vielä rauhallista aluetta mutta muutaman sadan metrin päästä alkaa kerrostalot, minkä ympäristössä on toisinaan vallatonta. Itse olen jo muutaman vuoden vältellyt menemästä sinne iltaisin. Asuntolainaa tästä on maksettavana (enää) 8 vuotta kkerän ollessa hyvin pieni. Tosin isoja remontteja (mm katto) on tulossa taloyhtiöön mikä tietää yhtiölainaa. Nykyisessä vaihtiehdossa ei tarvitse juurikaan miettiä raha huolia.

Vaihtoehto 2

Meille olisi tarjolla tontti hyvältä, arvostetulta alueelta. Alue tulee tulevaisuudessa kehittymään huimasti ja luultavasti tulee aikanaan olemaan hyvinkin arvostettu alue. Alueen kulkuyhteydet ovat huonommat kuin nykyiset. Rakentaako tontille omakotitalo. Kodin rakentaminen on ollut yksi haave, sekä minun että miehen!Myös taitoa ja innostusta siihen olisi. Mikäli tähän lähtisimme tarkoittaisi se lisää lainaa. Kkerä tuplaantuisi ja laina-aika kasvaisi 25 vuoteen. Laina olisi maksettu vasta kun olisimme 50+. Se tarkoittaisi, ettei voisi juurikaan matkustella yms... Tästä talosta ollaan haaveiltu ja talokirjoja selailtu. Mietin onko mitään järkeä rakentaa unelmaa ja maksaa sitä vuosikausia (laina pelottaa).

Mitä tehdä? kommentteja..

Kommentit (4)

Mieltymyksiä on niin monenlaisia, jotkut viihtyvät rivarissa jotkut okt. Itse asun nykyään isossa okt:ssa. Mutta itse olen aina ajatellut että tuollaiset päätökset täyttyy tehdä ennen kuin lapset menee kouluun, sillä siitä tulee lapselle niin paljon muutoksia, että se säälittää.

Itse olen silti sitä mieltä että mitä vähemmän lainaa, sen parempi (itsellä on 25v lainaa) ja se tavallaan ahdistaa ja pelottaa kun jää hoitovapaalle yms. Kummasti sitä tilaa saa vielä enemmän karsimalla kaikki turha pois ja järjestelemällä tavarat oikein, no ehkei sitä huonetta tule lisää, mutta säilytystilaa yms.

Mielestäni olisi ihanteellinen tilanne kun lainaa ei olisi paljon ja voisi tehdä kaikkea mitä haluaa (matkustella) no olemme me matkustelleetkin ison lainan kanssa,mutta silti saa joka kuukausi laskeskella rahoja. Ja nyt ei mielestäni kannata rakentaa eikä ostaa mitään, vaan olla tyytyväisenä siitä mitä on.

Lainaus:

Mielestäni olisi ihanteellinen tilanne kun lainaa ei olisi paljon ja voisi tehdä kaikkea mitä haluaa (.

Olen samaa mieltä ja sehän tässä arveluttaa. Toisaalta ymmärrän, että nyt minulle tarjotaan tilaisuutta mitä ei varmaan toiste tule. Jos vain uskaltaa ottaa haasteen vastaan...

Lapsen nykyinen koulu on ollut hyvä ja opettaja ihana. Kavereita (niin uskomatonta kuin tämä onkaan) ei asu ihan naapurustossa/samassa pihapiirissä. Mutta toki kun vielä vähän kasvaa (lapsi nyt ekalla) ja voi alkaa antaa liikkua enemmän itsenäisesti sekin tilanne tulee helpottumaan.

"Uudesta" koulusta ei ole kokemusta mutta kaikki mitä olen kuullut on ollut positiivista. Lapsiperheitä alueella on paljon.

Alueet on niin kaukana toisistaan että kaveripiiri tulisi muuttumaan. Mutta sen suhteen en olisi kamalan huolissani.

ap

Tosin, meillä nuo kulkuyhteydet vaikuttaisi aika paljon, kun itse kuljen vain julkisilla. Eikä se nyt paha ole, jos laina on maksettu n. viisikymppisenä pois!

Pitäisi vain miettiä mitä TE pidätte tärkeänä? Tekstistäsi sai sen kuvan, että ette viihdy nykyisellä alueella ettekä ainakaan itse pidä sitä arvossa. Uusi talo taas olisi hyvällä paikalla ja arvo varmastikin tulisi sijainnin takia nousemaan?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat