Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommenteista päätellen, teillä on pelko asiasta.

Kommentit (23)

mutta jos jumala suo tulee lapsia senkin jälkeen kun olen täyttänyt 30-vuotta (siihen aikaa 3-vuotta) toki tervetullut, mutta ei suunnitellusti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosin minua ei varmaan voi enää laskea nuoreksi, koska olen jo 30 ylittänyt. Silti olen varma, että meille ei lapsia enempää tule. Jatkuvastihan tässä vauvakuume vaivaa, mutta sitä olen potenut jo 15 vuotiaasta asti, että kyllä senkin kanssa oppii elämään. :) Lapsia on 3, ikähaarukalla 12-8v.

Tehkööt muut lapsia silloin kuin heille sopii, minä valmistaudun lähivuosina murrosikäisten hormoonimyrskyihin.

että kun minulla on 40 täytettyäni 20- ja 19-vuotiaat lapset niin ehkä en enää haluakaan lapsia vaan viettää elämää ilman kitinää.

Mutta en sano vielä mitään, ihminen ehtii muuttua ja asioita tapahtua!

8

Minulta on kohtu poistettu ollessani 27, eli ellei todellsita Raamatullista ihmettä tapahdu, niin minulla ei ole pelkoa raskaudesta. Siksi sii s voin olla 100% varma asiasta.

-4-

Ihan hyvin vauvakuume voi yllättää vielä noin 40-vuotiaana, kun on jo aikuiset lapset. Onhan tällaisia tapauksia olemassa. Niin mikä elämässä on nauttimista. Voihan lapsistakin nauttia.

ja vaikka kuinka olisi päättänyt, ettei enää synnytä 40 v, voi ollakin että asia tulee hyvinkin eteen itselle juuri silloin. Mikään asia ei ole aivan varmaa.

Kai se on sitä parikymppisen näköalattomuutta, että kuvitellaan elämän loppuvan tai muuttuvat jotenkin radikaalisti kauheammaksi kolmenkympin rajapyykin jälkeen.

Kuitenkin nykyään on esim. Helsingissä jo enemmän yli nelikymppisiä ENSIsynnyttäjiä kuin alle 20-vuotiaita!

Stakesin sivuilta löytyvän taulukon mukaan esim. vuonna 2004 lähes 20% synnyttäjistä oli yli 35-vuotiaita.

Keski-ikä, kaikki / Medelåldern, alla / Mean age, all 28,9 29,5 29,7 29,9 29,9 29,9 29,9 30,0 30,0

ensisynnyttäjät / förstfoderskor / primiparas 26,5 27,4 27,6 27,7 27,6 27,6 27,7 27,8 27,8

Alle 20 v. / Under 20 år / Under 20 years % 3,2 2,5 2,6 2,6 2,9 3,1 3,3 2,9 2,9

Yli 35 v. / Över 35 år / Over 35 years % 13,3 14,4 15,9 17,5 18,4 18,9 19,2 19,4 19,4

(Taulukko näkyy huonosti kopioituna, mutta etsikää itse).

Kyllä on monen nyt kovaäänisen nuoren naisen vielä hävettävä puheitaan, kun lapsia tekee mieli tehdä vielä vanhempanakin.

Vielä kerran: lapsia voi hyvin hankkia niin kauan kun vaihdevuosia ei ole tullut. Elinikä ja elinikä odote pitenee koko ajan, lisäksi lapset pitävät hyvin ajassa kiinni ja motivoivat pitämään itsestään hyvää huolta.

Kun olen 40, ovat lapseni 14- ja 16-vuotiaita. Silloin aletaan pikkuhiljaa nauttia omasta elämästä eikä valvota öitä korvatulehdusten kanssa.

Kärsin synnytyspelosta ja pelkään synnyttää missä iässä tahansa.

Minulla on myös perinnöllisiä sairauksia ja stressaan kovasti siitä, tulevatko ne lapsilleni.

Pelko synnytystä kohtaan on minusta normaalia, olisi aika outoa jos ei yhtään pelottaisi.

Sinänsä äitiys sitten " vanhana" ei pelota, olen kuullut että sitten on ihan erilaista kuin nuorena olla äiti, tuntee itsensä ja on varmempi jne.

Toivon että voisin vielä adoptoida tai ottaa sijaislapsen siinä iässä.

En ole vastannut muihin keskusteluihin tämän asian tiimoilta, joten ehkä kysymys ei ollut kohdistettu minulle?

t. äiti 22v. ja kaksi lasta, toistaiseksi

Sinulle tehty jo toimenpide, joka toki voi pettää (tosin harvoin). Ihmeitä on ainakin tuttavapiirissänikin sattunut. Sitten kun vaihdevuodet ovat jo pitkällä sitten ei voi enää tulla raskaaksi, eli onkohan sinulla ne jo kovin pitkällä. AIKA HÖLMÖÄ TÄÄLTÄ TÄTÄ KYSYÄ.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat