Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (27)

ja saatiin haluamamme tontti ja talo, eikä tarvitse hirveästi nipistää jokapäiväisestä elämisestä. Se oli meille sopiva ratkaisu 30-vuotiaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse en ottaisi 30v lainaa, se on jo tosi pitkä aika. Epäröin pitkään 15 ja 20 vuodenkin välillä, mutta tämä taisi olla hyvä ratkaisu, niin ei ihan viime pisaraan tarvitse penniä venyttää.

Vaikka korot laskisikin... Mutta saako tuollaisille mielettömille laina-ajoille kun 30 vuotta kiinteän koron? Maailma muuttuu jo aika lailla sitä aikana. Itse olen reilu 30 vuotta ja oli maailma ihan toisenlainen syntymäni aikaan ja lainat myös paljon paljon pienempiä.

ja lainaa 100 000. emme elä kädestä suuhun, sillä maksamme vastiketta ja lainanlyhennyksiä kuukaudessa 700 euroa. se on vähemmän kuin samankokoisen asunnon vuokra.

eli emme ole rakentaneet omaa elämäämme lainan varaan vaan elämme hyvin, mistään ei tarvitse nipistää ja omaisuus karttuu samaa tahtia kun laina lyhenee..

maksetaan asumisesta nyt vähemmän, kuin mitä maksettaisiin vuokraa vastaavasta ja saadaan vielä verovähennyksiä.

Ja jos on ylim. rahaa niin voihan sitä maksaa nopeampaa pois.

Kyselen vaan kun löysimme " unelma" talomme, mutta joutuisimme ottamaan n. 140000-150000e lainaa ja maksettais lähemmäs 30vuotta pois, joten onko siinä järkee???

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat