Vierailija

Menossa on jo kymmenes viikko ja olen urheasti kärvistellyt töissä ja toivonut että seuraava päivä olisi parempi, mutta joka päivä olen hieman heikompana töihin raahautunut. Saan syötyä ja juotua joten sairaalakunnossa en ole, kyse on vain siitä että voimat on vain loppu ja kuvotus ja heikotus todella rankkaa. Nyt en enää kertakaikkiaan jaksa. Edellisissä raskauksissa pahoinvointi jatkui noin viikolle 20 joten ei taida olla helpotusta tulossa. Miten yleensä toimitaan, soitetaanko neuvolatädille vai mennäänkö istumaan päivystykseen? Entä minkä verran sairaslomaa saa, kuinka huonossa kunnossa pitää olla että saa enemmän kuin pari päivää? Pitääkö sitä tippa silmässä ruinata, vai ymmärtääkö lääkäri kuinka huono olo on ja kuinka loppu odotava äiti voi olla?

Kommentit (7)

Neuvolassa on lääkäreitä, jotka ovat olleet tekemisissä raskaana olevien kanssa ja tietävät, että raskaus voi olla fyysisesti rankkaa aikaa. Neuvolasta tulee varmasti helpommin saikkua. Soita omalle terkkarille ja kysy.

Ehkä soitan huomisaamuna neuvolaan ja kerron tilanteen. Sielläkin ollaan tosin sitä mieltä että " Ai sinulla on pahoinvointia, oikein hyvä juttu!" Onhan se hyvä merkki siitä että raskaus sujuu, mutta pahoinvointi on ja pysyy. Kukaan ei ole kysynyt jaksanko käydä töissä kun neuvolassa ja neuvolalääkärille pahaa oloa ja heikotusta valittelin tippa linssissä. Pitäisikö höystää oireita vielä vatsakivuilla tms.? Toisaalta toisilla on jopa verenvuotoa eikä siitäkään määrätä lepoa ainakaan alku kolmanneksella :(.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ehkä raskaus ei ole sairaus, mutta on ne oireet ihan todellisia. Ihan käsittämätöntä että jos on vatsataudissa niin heti tulee pari kolme päivää sairista ja käsketään lepäämään vaikka tekisi etätyötä kotota eikä olisi tartuntavaaraa. Mutta sitten kun on yhtä huono olo viikkokausia, joka ikinen päivä, mutta syy raskaus, niin pitäisi vain jaksaa. Hitto pitäis varmaan kolauttaa käsi tai jalka johonkin niin että murtuis niin sais monta viikkoa sairista ja sais levätä ja kerätä voimia...

ap

Mulle antoi työterveyslääkäri, miespuolinen, saikkua raskauspahoinvoinnin takia. Kuulemma on sellainen lääkäri, joka ei tuollaisista " vähänpätöisistä" syistä anna saikkua, mutta kyllä se mulle antoi. Olin varmaan aika surkean näköinen.. Mut pakkohan sitä saikkua oli saada, kun ei töissä pystynyt mitään tekemään! Yökin vaan koko ajan vessassa.. =P Mä sain saikkua ensin viikon, sitten vielä 2 viikkoa lisää. Enemmänkin ois tarvinnut mutten enää ilennyt hakea vaan sitkuttelin töissä. Mulla tuo pahoinvointi jatkui rv 16 asti (alkoi rv 6).

Jaksamisia! Ja hae sitä saikkua nyt heti!

vinkki 2: varaudu tirauttamaan (aito) kyynel. omalla yksityisellä lääkärilläni oli selvä mielipide " raskaus ei ole sairaus" . antoi päivän saikkua ja pyysi harkitsemaan työpaikan vaihtoa?!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat