Seuraa 

Imetys on päättynyt ja nyt toista kuukautta ollaan menty Tuttelilla. Ipanalle olen tarjonnut nokkamukista ruokailun yhteydessä maitoa tai vettä ja sitä välillä meneekin. Aamu -ja iltapuuroihin laitan myös sekaan Tuttelia. Esikoisen kanssa ei pullorumpaa ollut lainkaan, joten olen vähän amatööri nyt tämän kakkosen kanssa, että miten tuon ikäiselle iltamaidot ja muut pitää antaa...Eli saa maitoa aina nukkumaan mennessä pullosta (päiväunille myös). Onko ihan ok tässä vaiheessa antaa maitoa yhdistettynä nukkumiseen päivisinkin? Tarkoitan sitä, että onko hankalampaa sitten vieroittaa pullosta pois aikanaan? Lapsi juo n. 100-125 milliä kerta ja näitä juonteja tulee n. 4 sekä sitten yksi yöllä n. 50-100 milliä). Eli kokonaismäärä " juotuna" on n. 500-600 milliä vrk plus sitten ne loraukset puurojen mukana sekä nokkamukista juotuna. Lapsi saa välipalana välillä jogurttia myöskin.

Lyhyesti kysyn siis vielä, miten teidän muiden n. 11 kk ikäiset juovat maitoa ja annatteko pullosta myös unille mennessä? (myös päiväunille)..Vai alkaako jo olla vähän turhankin " iso" lapsi juomaan unimaitoja?

On vähän typerä olo kun ei tällaista tiedä...

Kommentit (3)

Imetys loppui hänen ollessaan 7 kk ja sitten mentiin korvikkeilla, kunnes pari viikkoa sitten siirryttiin tavalliseen maitoon. Poika juo ruokailujen yhteydessä (5 ateriaa) 1-2 dl maitoa nokkamukista, eli siitä tulee ainakin jo se puoli litraa. Lisäksi laitan puuroon maitoa ja annan välillä jugurttia. Aterioiden välillä annan juotavaksi vettä, hampaita ajatellen. Iltapullosta luovuttiin tavalliseen maitoon siirryttäessä. Päiväunille mennessä en ole maitoapulloa antanut kuukausiin.

Meillä poika 10,5 kk ja imetän pari kertaa päivässä ja lisäksi tuttelia. Ekoille päiväunille mennessä nukahtaa maitopullon ääreen ja toisille unille imetän mutta ei nukahda siihen vaan lähdetään vaunuilemaan. Ennen yöunia juo pullollisen maitoa, ja nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn.

Olen myöskin miettinyt pitääkö tuosta pullonukutuksesta luopua. Varmaan tuossa ensi kuussa rupean antamaan normaalimaitoa, ja sitten luovun tuosta pullonukutuksesta. Herra ei vaan syö hyvin lounasta ennen ekoja päikkäreita joten unen tulo vähän arvelluttaa. Syyskuussa on poitsu menossa hoitoon ja yritetään ennen sitä luopua pulloista. Nokkamukista suostuu kyllä juomaan vettä jo, ja tutti on hätävarana käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ipana ollut flunssassa toista viikkoa ja nämä lämpimät helteet varmasti myös osana siitä, että maitoa menee...ja olen aika surutta tarjonnutkin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat