Vierailija

Kommentit (15)

Pphoitajalla saa olla vaan yksi alle 2-vuotias, joten saa enemmän huomiota pienemmässä ryhmässä muutenkin. Meno rauhallisempaa eikä niin kova meteli.

Vasta 3 -v on sopiva ikä isompaan ryhmään - ja sellainen on jo 12 lapsen ryhmä johon pienet laitetaan. Sylejä ei väkisinkään riitä kaikille 12 samanikäiselle ja joillekin jopa pienemmille, jotka eivät tolpillaan edes pysy.

t: loistavassa ja lapsirakkaassa Päiväkodissa työskennellyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse en ole törmännyt surkeisiin perhepäivähoitajiin. Olen tavannut uskomattomia, lapsirakkaita henkilöitä, jotka touhuavat lasten kanssa sielunsa syvyydellä. Toisaalta olen tavannut pph, jotka kyllä hoitavat lapset hyvin, vaikka täysin sydän ei mukana olekaan. Ollessani kotiäitinä vietin paljon aikaa eri perhepäivähoitajien kanssa puistoissa ja retkillä ym. Päiväkodeissa taas on enemmän työhönsä leipiintyneitä ja melua kesätmättömiä tyyppejä, joilla ei kasatustehtävästä ole mitään hajua

Aina on myös ikäviä poikkeuksia, joista varmaan eniten kirjoitetaan...

Perhepäivähoidossakin on puolensa, mutta itse en uskaltaisi antaa ventovieraan kotiin lastani hoitoon.

Minusta perhepäivähoidossa on sellaisia sosiaalisia riskejä , kuten alkoholisoitunut puoliso, terrorisoivat teinit, ym. joita päiväkodissa ei ole. Päiväkodissa tietää myös, että lapset saavat oikeasti aamupalan, lounaan ja välipalan. Perhepäivähoidosta olen kuullut kolme ikävää tarinaa ja nekin on varmasti poikkeus, mutta kieltämättä hurjia ja tosia.

Meillä on lapset viety hoitoon alle puolitoistavuotiaina ja hyvin on molemmilla aikoinaan mennyt. Nuorin tulee aloittamaan hoidon 1v3kk:n ikäisenä.

eikä sillä ole oikeastaan mitään tekemistä sen kanssa millainen lapsi on luonteeltaan. Vaikka toki se tulisempi oppii ehkä nopsemmin sen pk vallitsevan kyynärpäätaktiikan. Se onko se taas positiivinen asia=kyynärpäätaktiikan oppiminen, on kokonaan toinen stoori.

Itselläni lapset aloittavat pk-uran 4v ja 5½v iässä.

Yleensä hoitaja voi lisäksi vaikuttaa asiaan eikä samalla hoitajalla yleensä tosiaankaan ole kuin yksi alle 2-vuotias. Näin ainakin omalla kohdallani.

Ikävää, jos teillä on kokemuksia huonoista hoitajista. Itse koen olevani aika hyvä ja lapset ainakin viihtyvät luonani. Olen tosin ollut pph vasta parisen vuotta, mutta hoidossa on ollut jo pari alle 2-vuotiasta. (toinen jäi pois, kun perheeseen syntyi vauva ja sain tilalle toisen pienen).

Onko rohkea, sosiaalinen, reipas? Jos on, niin kyllä päiväkodissa pärjää.

Ujo, hiljainen, syrjäänvetäytyvä jää helposti muiden jalkoihin.

Ollaan jo käyty päiväkodin pihalla leikkimässä muiden lasten kanssa ja mua ahdistaa kauheesti. En vain enää voi ruveta perumaan. Meidän taloyhtiössä viimeisen vuoden aikana samaan päiväkotiin on mennyt viisi lasta vain vähän reilun vuodenikäisenä ja hyvin ovat pärjänneet.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat