Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (40)

Eikö aikuinen ihminen huolehdi itse aamupalastaan? Muuten laitetaan kyllä ruokaa yhdessä tai toisillemme (vielä ei ole lapsia), mutta aamupalansa ynnä muut välipalat saa kumpikin tehdä ihan itse siihen aikaan kuin haluaa. Hyvin harvoin edes heräämme samaan aikaan, työaikataulut menevät melko eri tahtiin.

Ovat muuten harvinaisia kertoja, erityishemmottelua, ne tilanteet, joissa jompi kumpi laittaa aamiaista molemmille. Täytyy olla tosi kiireetön aamu tai erikoistilanne (synttärit tms.), että niin tapahtuu. Yleensä ollaan molemmat aamulla ainakin vähän kiireessä, aamuäreinäkin. Tarpeetkin ovat erilaiset - minä tarvitsen ehdottomasti aamupalan, mies ei mitenkään säännöllisesti edes aamupalaa syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mieheni on sanonut minulle että ei hän niin avuton ole etteikö osaisi ottaa jääkaapista ruokaa jos on nälkä. Enkä minä itse vaatisi miestäni laittamaan itselleni aamupalaa. Joskus voin hemmotella ja passata häntä kun siltä tuntuu.

töistä tullessa valitti, että oli ollut tajuton nälkä jo kymmeneltä!! Ei kuulema halua enää kaurapuuroa aamupalaksi.

Yleensä en tee, enkä tee huomenakaan kun vaan moitteita tuli ;)

Herään usein aikaisemmin lapsen kanssa ja annan nukkua. Herättyään osaa itse paremmin pistää puuron mikroon ja keittää kahvit. Itse en varsinaisesti syö aamiaista, koska pitää painoa hallinnassa. Oen myös surkea kaikissa keittiöjutuissa. Parisuhde on muutakin kuin ruokaa.

Minä herään joka aamu klo 6 ja keitän kahvia meille molemmille. Kumpikin tekee itse omat aamupalaleipänsä. Mies herää vasta klo 7.

Viikonloppuisin syödään yhdessä aamupalaa, nostetaan leivät, leikkeleet, jugurtit jne. pöytään ja edelleen kukin ottaa mitä haluaa.

Riittää kun pojan kanssa valvon yöllä kun syötän. Ei mieskään nouse mulle töissä ollessani ja aamuvuoroon mennessä tekemään aamupalaa puoli viideltä! Viikonloput on sit asia erikseen, sillon keitän kahvit kun nousen jokatapauksessa ennen miestä ylös! Miks sitäpaitsi pitäs miehelle nousta aamupala tekemään jos ei sekään edes vapaalla eväänsä heilauta vaikka vauva valvottas mua, ite se kyllä vielä päiväunet ottaa vapaapäivänäkin vaikkei tosiaan tarvii yöllä valvoo! Eli siis pointti oli ettei ansaitse aamupalaa valmiiksi!

Laitan aamupalan valmiiksi jo illalla ja mies ottaa aamulla lähtiessään mukaan töihin. Ei ikinä syö aamupalaa kotona kun lähtee siinä kuuden aikoihin. Myös lounasruuat laitan aina kun mies pyytää...

Koska olen ensimmäisenä keittiössä ja aloitan myös syömään ensimmäisenä. Minä myös poistun keittiöstä ensimmäisenä ja mies saa siivota jäljet.

no en mä aamupalaa tee.. yleensä... paitsi jos itelle samalla.. mut harvoin syön aamulla.. sit ruuat teen yleensä minä, joskus mieskin.. ihan miten mä jaksan..

Nro 30 kirjoitti:

Vierailija:

Lainaus:

Entäs, jos mies tekee vaimolleen aamupalan, onko hänkin sitten jotenkin alistettu tai hemmotellut vaimonsa piloille? En ymmärrä, kuinka joku voi ajatella, että on kamalaa tehdä aamiainen rakkaalleen.

Kirjoitin, etten " todellakaan" tee säännöllisesti aamiaista avomiehelleni. En kuitenkaan ajattele, että olisi kamalaa silloin tällöin tehdä hänelle aamiaista. Ero on suuri. Huomionosoituksena, hellittelynä, ilahduttaakseni teen mielelläni rakkaalleni joskus aamiaista, lounasta, välipalaa, päivällistä, iltapalaa, yöpalaa, mitä tahansa. MUTTA olisi aivan eri asia totuttaa aikuinen mies siihen, että joku muu huolehtii hänen syömisestään.

Tämä pätee aivan vastaavasti toisin päin. Jos joku kertoisi, että hänen miehensä laittaisi hänelle joka aamu aamupalan, tulisi minulle kyllä sellainen olo, että kyse on hiukka oudosta hoivasuhteesta, ei kahden aikuisen ihmisen välisestä olemisesta. Näin kärjistetysti:) Tämä kuitenkin pätee lähinnä aikuiseen lapsettomaan pariskuntaan, jonka osapuolet heräilevät eri aikoihin ja elävät muutenkin erillistä elämää kodin ulkopuolella esim. töiden tai opiskelun merkeissä.

Ihan oma lukunsa on sitten se, jos oikeasti herätään joka päivä yhtä aikaa, istutaan yhdessä aamiaispöydässä, vaikkapa vielä lasten kanssa. Silloin työnjako voi olla tarpeellinen, ja tietysti puuro kannattaa keittää koko porukalle:)

Hih, olipa hauska paneutua aamiaispohdiskeluun näin laajemmin tällä kertaa:D

- nro 26

Entäs, jos mies tekee vaimolleen aamupalan, onko hänkin sitten jotenkin alistettu tai hemmotellut vaimonsa piloille? En ymmärrä, kuinka joku voi ajatella, että on kamalaa tehdä aamiainen rakkaalleen.

Mun mies on yötöissä, ja tulee kotiin niin aikaisin, että itse vielä nukun, joten tekee itse aamiaisensa. Mutta joskus herään siihen, että hän tulee kotiin ja menen laittamaan hänelle aamiaista ihan vain ilahduttaakseni. Monesti, kun hän herää uniltaan iltapäivällä, laitan hänelle ruoan. Hui!

mutta jos mies menee töihin eli herää monta tuntia aikaisemmin kuin me muut niin sitten en erikseen nouse ylös vaan saa ihan rauhasa keitellä itselleen puuroa ja kahvia.

äitini muuten nousee joka aamu keittämään isälleni puuroa ja kahvia ja menee sitten takaisin nukkumaan sen jälkeen. kun asuin vielä kotona luulin että tämä on ihan normaalia... onneksi kuulin miten asianlaita on ennenkuin tapasin mieheni, olisin vielä saattanut viattomana totuttaa hänet moiseen palveluun kun en muusta tiennyt!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat