Seuraa 

Tuossa aikaisemmin oli keskustelua sisarusrattaista ja mua jäi nyt häiritsemään yksi asia:

Onko ihan oikeasti olemassa sellaisia kaksosten rattaita, joista saa suht' vaivattomasti yksikkörattaat? Ja vielä sellaiset suunnilleen " tavalliset" eli niillä yksikkörattailla mahtuisi menemään yhtä ahtaista paikoista kuin tavallisillakin rattailla? Jääkö niihin joku " kamala" runkosysteemi kuitenkin? Erottaako tavallisista selvästi?

Voisiko joku vinkata, mitä merkkejä ja mistä saa?

Ja sitten vielä yksi kysymys: Kuinka vanha isompi sisarus teillä olisi ollut, että et enää olisi ostanut tuplarattaita? Kysymys on muotoiltu huonosti, mutta tämän hetkisellä ajatustenjuoksulla en näköjään pysty parempaan. Mietin lähinnä sitä, että jos ikäeroa on kuitenkin 2v-3v, niin kuinkahan on, kannattaako sisarusrattaita enää hommata?

Ja sitten vielä, onko rattaita nykyisin suunniteltu ensisijaisesti myös sisaruksille? Missä merkeissä näitä löytyy, mitä eroa tavallisiin kaksostenrattaisiin? Nettilinkkejä?

Kiitos, jos joku vaivautuu vastaamaan tyhmiin kysymyksiini!

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Harkittiin silloin peräkkäin istuttavia kiesejä, muttei ostettu.

Hyvin pärjättiin ilmankin, kerran mulle vain tuli tilanne, et ne oiskin kannattanu ostaa.

Puisto oli lähellä, ja pihalla hyvä leikkipaikka jossa pärjättiin ilman mitään menopelejä.

Kaupungille, yms lähdettiin kokoperheen voimin, joten kaksia kiesejä käytettiin silloin.

Seisomalautaakaan ei ollut.

Ja esikoisesta kasvanut reipas ja liikunnallinen koululainen :)

Eli tuskin tarviit jos noinkin iso ikäero on tulossa kuin 2-3v.

Meillä lapset 2v4kk ja 5kk... Meillä yhdet ora tupla-mallat ja sitten meill on yhdet sisarus rattaat i`coo platon 6 air:it itse olen tykännyt noista i`cooneista ei noita i`cooneita erota tavallisista rattaista ollenkaan ja mahtuu menem,ään yhtä ahtaista paikoista kun tavallisillakin... Tossa linkki mistä näät vaunujen kuvan... http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/icoo_tuplat.html Kyllä mä ainakin ostaisin sisarusrattaat jos ikäeroa on 2-3v. Jos mulla ois kaks todella eri-ikästä sisarusta esim 5kk ja 5v. niin sitten en ostaisi seisomalauta saisi riittää vanhemmalle... :) Toivottavasti tästä oli ees jotain apua...

Meillä tytöillä ikäeroa 2 v 1 kk ja sisarusrattaat ovat ihan ehdottomat. Esikoinen ei suostu seisomaan seisomalaudalla yhtään ja pyörällä ajaminen ei onnistu vielä lainkaan... Eli kannattaa todella miettiä lapsi/perhe kohtaisesti, että mitä tarvitsee ja millaiset lapset ovat kyseessä.

Lisäesimerkkinä vielä; siskolla lasten ikäero on 3 v ja he tarvitsevat sisarusrattaat ihan ehdottomasti, mutta kaverilla taas esikoinen 2,5v ajaa pyörällä ja tuplat seisoo uutena varastossa.

en ostais rattaita ainakaan etukäteen. Meillä oli ikäeroa1v3kk eka talvena käytettiin muutamia kertoja, meillä esikko käveli puistoon ja pulkankyydissä oli tais eisomalauta

Myimme tuplat pois kun lapset 1v ja 2v2kk enkä ole kertakaan kaivannut ja seisomalautakin on tosi harvoin nykyään käytössä.

Lapset nyt 1v10kk ja 3vnyt kuopus istuurattaissa tai kävelee ja esikko ajaa pyörällä (apupyörät poistettiin 1,5kk sitten)

Emme asu helsingissä. Kun teemme ruokaostokset menenne autolla, lähikaupassa teemme viikolla täydennyksiä

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat