Seuraa 

Poika nyt noin 8kk ja olen menossa heinäkuuksi töihin ja en haluaisi lopettaa imetystä yhden kuukauden vuoksi. Elokuusta jatkan taas hoitovapaalla. Poika ei ole saanut korvikemaitoja laisinkaan ja ajattelinkin, että jos pärjättäisiin yksi kuukausi niin, että ottaisin rintamaitoa talteen pakkaseen tarpeellisen määrän. Tietysti sitä ottaisi talteen reilusti ylimäärinkin, mutta kun lypsäminen on aika hankalaa, kun heruminen ei tahdo onnistua mulla pumppaamalla. (Jonkun verran olen jo saanut onneksi talteen)

Onko kellään kokemusta, kuinka paljon maitoa pitäisi ottaa talteen eli mikä

mahtaa olla se määrä, jolla poika pärjää työpäivän ajan?

Ajatus olisi, että imettäisin aamulla, töiden jälkeen ja illalla eli kolme kertaa voisin ehtiä hyvinkin kun olen pojasta erossa vähän reilu 8 tuntia. Yölläkin on vielä syönyt ainakin tähän asti yleensä kerran.

Voipi olla vaikea kysymys....Kun ei oikein neuvolassakaan osattu sanoa paljonko maitoa pitäisi varastoida per pv... Mutta jos jollain olisi kokemusta... Voi olla, että korvikkeisiin pitää turvautua osittain, saa nähdä...

Kommentit (3)

Sellainen 5 imetyskertaa pvässä riittää turvaamaan tuon ikäisen vauvan maidon ja kalsiumin saannin. Eli jos imetät aamulla ennen työhön lähtöä, hoitaja antaa pvällä (ja ehkä iltapvällä ennne kotiin tuloasi?)pakkaseen pumppaamaasi maitoa annoksen ja imetät iltapäivällä kun kotiudut sekä illalla ja mahd siinä välissäkin niin siinäpä se alkaa ollakin, tosin ei enemmästäkään määrästä ole haittaa päinvastoin. Ja se yöimetys jos sitä haluat vielä jatkaa/se on tarpeen.

Hei,

minä lähdin töihin heti kun äitiysloma loppui ja mies jäi kotia vanhempainvapaalle. Imetystä en kuitenkaan halunnut lopettaa, joten näin meillä: Imetän aamulla ennenkuin lähden töihin, tai jos vauva nukkuu niin pumppaan aamumaidot jääkaappiin. Töissä pumppaan 2-3 kertaa ja säilytän maidon päivän jääkaapissa, illalla sit vien kotia tuliaiset termospullossa. kotona sit yleensä heti imetän, jos vauvalla nälkä, illan imetän ja yöllä kans.

Eli omamaito riittää aika pitkälle, lisäksi isä antaa tarvittaessa tuttelia. Vauva on alusta asti syönyt tissiä ja pulloa, omaa ja tuttelia, eikä siis osaa lakkoilla minkään syömistavan takia.

Meillä imetys ei ole ollenkaan kärsinyt, viikonloppuisin riittää tissimaito, ja kohta kun jään kesälomalle niin on tarkoitus vain tissitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Palasin töihin tyttömme ollessa 7-kuinen. Aluksi missasin kaksi imetystä päivässä. Jonkin aikaa jaksoin lypsää töissä (tai oli pakkokin), mutta sitten annettiin Tuttelia. Tyttö oli pienen elämänsä aikana joutunut jo tottumaan erilaisiin maitoihin ja pulloon, joten se ei ollut ongelma. Tytöllemme oli aloitettu kiinteät jo 4-kuisena, ja hän söi vähän mutta tiheästi. 2 dl korviketta päivässä riitti hyvin.

Tyttö söi öisin 11-kuiseksi asti. Siinä 10 kk:n paikkeilla jätettiin taas yksi imetys pois ja siitä pikku hiljaa vähenneltiin niin, että 13-kuisena oli edessä lopullinen vieroitus.

Hämmästyttävän nopeasti tissit tuntuivat sopeutuvan. Viikonloput mentiin pelkällä tissillä ja maito riitti hyvin. Maanantaisin viikonlopun jälkeen oli usein pakko pumppailla töissä, mutta pian sekin helpotti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat