Vierailija

96, luepa vähän tarkemmin viestejä, mikäli nipotukseltasi kykenet. Ap:n juhlissa oli yksi vesiselvä ihminen ja lisäksi hänen miehensä joi päivän aikana kaksi olutta.

Ja itse asiaan sanoisin, että meillä juodaan muutaman kerran vuodessa alkoholia lasten aikana, jopa minä itsekin. Lapset ovat innoissaan, kun on porukkaa ympärillä ja touhuavat niin, etteivät nukkumaan malttaisi mennä. Itse muistan lapsuudesta vanhempani järjestämiä juhlia lämmöllä. Minulla oli TURVALLINEN olo, kun kaikki olivat hyvällä tuulella ja me lapsetkin saatiin valvoa myöhään ja tehdä kaikkea hauskaa. Oli ihana nukahtaa aikuisten rupatteluun. En koskaan muista tunteneeni mitään ahdistusta tai epävarmuutta, vaikka vanhempani myös alkoholia ottivat.

Meillä ei juoda alkoholia lapsilta salaa, mutta ei myöskään vedetä perseistä heidän aikanaan. Kohtuus kaikessa ja nipotukset pois, sillä pärjää pitkälle. Minun ja mieheni unelma on espanjalaistyyliset päivälliset, jossa iso porukka nauraa ja remuaa pitkän pöydän ympärillä LAPSET MUKANA, ei eristettynä jonnekin mummolle tai hoitotädille siksi aikaa, niinkuin suomalaisessa kulttuurissa. Jokainen voi sitten itse miettiä kummalla tyylillä niitä täysipäisiä mukuloita kasvaa.

Kommentit (2)

Alkoholi tuntuu olevan monelle suomalaiselle varsinainen mörkö. Sitä joko vedetään perseet olalle tai sitten ollaan tiukkapipoisesti täysin ilman.

Kyllä aikuiset voivat hyvin juoda sen muutaman viinilasillisen, vaikka joukossa olisikin lapsia mukana. Siinähän lapsetkin oppivat samalla näkemään, minkälaista on kohtuullinen alkoholinkäyttö ja kuinka paljon hauskempaa on silloin, kun kaikki ovat pikkuhiprakassa verrattuna siihen, että porukka on sammumaisillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat