Vierailija

Mä en ymmärrä tuttuani, joka vie joka päivä lapsensa hoitoon vanhemmilleen. Hän on itse kotona vauvan ja yhden isomman kanssa, mutta aina toinen isommista on hoidossa isovanhemmilla.

Kommentit (22)

en tiedä kuinka usein suostuisivat hoitamaan, ei oo tarvetta viedä joka päivä. Enköhän mä ihan itte omat lapseni hoida, se on MUN velvollisuus, ei mun vanhempien.

3

Minä tiedän kanssa yhden parin, joka hoidattaa lapsensa mummulla joka ikinen viikonloppu (to-su). Mummu ei ole kovin vanha, mutta hänellä on melkoisesti voimia kuluttava sairaus. Hänellä ei ole voimia sanoa " ei" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itse en kyllä kehtaisi hoidattaa lapsiamme isovanhemmilla edes viikottain,

kyllä itse on lapsensa hoidettava pääsääntöisesti!

lukuunottamatta tietenkin satunnaisia hoitoja, jolloin lapsi haluaa ja etenkin isovanhemmat haluaa!!!

Suomessa ja ovat mielellään myös lapsenvahteina. Samoin taitaa olla muissakin Etelä-Euroopan puhumttakaan Itä-Euroopan maissa. Jotenkin luulen, että ihmiset on noissa maissa onnellisempia kuin Suomessa, jossa korostetaan yksilöllisyyttä.

joka loukkaantuisi äärettömän paljon, jos hänen kullannuppu lapsenlapsensa laitettaisiin päiväkotiin eikä mummo saisikaan hoitaa häntä.

Lapsen äiti ei henno viedä lasta muualle hoitoon, ettei vaan mummo pahottaisi mieltään.

Vierailija:

Lainaus:

Jotenkin luulen, että ihmiset on noissa maissa onnellisempia kuin Suomessa, jossa korostetaan yksilöllisyyttä.

Suomessa vain ollaan totuttu jo tuohon yksilöllisyyteen. En usko, että onnellisuus on siitä kiinni, onko jollakin kulttuurilla " paremmat" tavat kuin toisella.

Käsittääkseni Etelä-Euroopan maissa perheeseen ja sukuun ollaan muutenkin kiinteämmin yhteydessä ja " veri velvoittaa" -ajattelu on voimakkaampaa.

Minulle tuo olisi kauhistus.

Miehen vanhemmat ovat virkeät, nuoret ja nuorekkaat. Hyvin lapsirakkaat, jotka asuvat lähellä. Haluaisivat päivittäin nähdä lapsenlapsiaan. Heille lapsenlapset ovat todella tärkeitä. Lapset viihtyy, isovanhemmat viihtyy.

Oma äitinikin on todella innokas lastenlapsien kanssa ja mielellään hoitaisikin muksujamme, mutta hän asuu Jenkeissä :( Veljeni perheineen asuu äitini lähellä ja veljeni lapset ovat päivittäin tekemisissä äitini kanssa. Äiti nauttii, kun saa olla lapsille mummi ja lapset nauttivat kun mummi hemmottelee.

Meillä suvut ovat tiiviisti tekemisissä ja hyvin läheisiä. Isovanhemmilla ja lapsilla on paljon yhteisiä juttuja ja tapahtumia. Mummi käyttää lapsenlapsiaan vauvauinnissa, käyvät Linnanmäellä, viettävät juhannusta, pitävät lettukestejä jne.

Mielestäni isovanhemmat lapsen hoitajina on paljon parempi ratkaisu, kuin se, että lapset ovat tarhassa hoidossa. Tarhassa jossa ei lapsilla ole yhtä läheistä suhdetta kuin isovanhempiin. Tarhassa jossa hoitajilla on hoidettavana monta muutakin lasta. Jne..

Tiedän, että olen tavattoman onnekas, kun meillä isovanhemmat ovat lastenlapsien elämässä mukana ja paljon. Itsekin aikoinaan olin paljon isovanhempien luona hoidossa ja minusta oli valtavan mukavaa, koska meillä oli niin läheiset ja lämpimät välit. Varsinkin nyt osaa arvostaa sitä, kun omat isovanhemmat eivät enään elä.

IHmisten vain pitäisi muistaa, ettei kaikki ihmiset - lapset, vanhemmat ja isovanhemmat ( ja mahdolliset isoisovanhemmat) ole samanlaisia. Vaan erilaisia täällä ollaan.

eiköhän ne isovanhemmat oo työnsä lapsenhoidossa jo tehneet, ei kyllä mulle tulisi mieleenkään viedä mun lasta mun äidille koko ajan, vaikka niitä olis sitten useampikin.

Sitten vielä haukutaan päälle, mun tutut tekee näin. Joka ikinen arkipäivä vievät hoitoon, ja viikonloppunakin isovanhemmat hoitavat ainakin yhtenäpäivänä.

itse olen yh ja kehtaan pyytää vanhaa äitiäni todella harvoin hoitamaan poikaani mutta siitäkin siskoni nurisee eikä ole koskaan itse tarjonnut hoitoapua. Ei koskaan! MUTTA jos hänen oma nuppunsa on sairas niin tottakai se viedään mummille hoitoon että itse pääsee töihin kun päiväkotiinkaan ei voi kipeää lasta viedä. Silloin ei ajatella vanhaa äitiä..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat