Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Entä jos tulee tilanne, että toinen vie kaiken irtaimen, kuten huonekalut, niin onko mitään mahdollisuutta esim. oikeusteitse vaatia osuuttaan?

Kommentit (9)

Niin, sepä se. Eipä kannattaisi elää avoliitossa kun asiat menee sitten juuri noin vaikeiksi.

Ostokuitit pitäisi säästää ja tarvittaessa näyttää korttiostot tiliotteeltaan.

niin senhän voi selvittää pankista tai ostopaikasta.

Siinä tapauksessa että molemmat väittävät omistavansa, ei voi muuta kuin tapella, jos ei kummallakaan ole todistetta omasta omistamisestaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Parasta olisi olla kuitit, jos jotain meinaa vaatia. Avoliitossa olleita kohdellaan kuin olisivat kaksi vierasta ihmistä toisilleen. Yritäpä naapurista hakea irtainta, niin yhtä vaikeaa on, jos sinulla ei ole todistaa, että ko tuote on sinun.

Ja vaikkapa vanhoista valokuvista tmv. pystyy todistamaan että tämä tv oli minulla jo ENNEN kun muutimme yhteen jne.

Monethan ovat niin ovelia, että maksavat kaiken kiinteän pankkikortilla---> jää jälki että minä maksoin sohvan jne. ja toinen maksaa sitten juoksevat kulut, eli vuokran, sähkölaskun jne. jne. mistä ei jää mitään pysyvää.

Kannattaa aina maksaa tilin kautta avopuolisolle kaikki menot, ja kirjata ne vielä vaikkapa "osuus sohvasta" jne. niin jää todisteet että on maksanut osan huonekaluista jne.

Mutta sinänsä kannattaa miettiä onko itsellä todella oikeus tavaroihin... Meillä mies maksanut lähes "kaiken", jos eroasimme en mitään kehtaisi alkaa itselleni vaatimaan... Minulla paljon pienemmät tulot, joten sekin riittäisi jo todistamaan etten ole pakollisten kulujen jälkeen (eli ruoka ymv.) millään voinut ostaa kodinkoneita ja huonekaluja talouteemme...

siis kenen nimi lukee kuitissa/osamaksusopimuksessa... Jos siis vaikka avustat avopuolisoa auton lyhennyksissä, mutta et vaadi mitään kuittia omalle nimellesi, et voi omistaa autoa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat