Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Linkki eiliseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm. asp?m=7589786&p=1&tmode=1&smode=1

Sivut

Kommentit (28)

Onneksi täällä on muitakin näköjään...etten ole ihan ainoa.

Lapsivedestä joku kyseli, mulla esikoisesta sitä seurattiin kun oli vähentynyt lapsivesi loppuvaiheessa, kävin vaan ultrassa ja olin käyrillä ja sitten kotiin. Mutta takasin olis pitänyt mennä kolmantena päivänä tarkastuksesta, mutta silloinpa alkoikin supistukset ja mentiinkin sitten ihan synnyttämään :). Tosin ponnistusvaiheessa todettiin että lapsivesi oli puuromaista ja vihreää mutta en kylläkään tiedä oliko aiemmalla lapsiveden vähyydellä mitään tekemistä kuitenkaan sen kanssa?

Marieelalle tsemppiä jos et tule ennen torstaita vaikka käymään täällä, toivottavasti käynnistys onnistuu, onnea koetukseen!!

Täällä on supparit taas jatkunut koko illan, 10-25min välein, kovaa painetta alapäässä ja peräsuolessa. Sitten taas on tunti pari ettei tule yhtään supistusta, ahdistavaa!! Ei mitään kipuja eikä muuta kunhan on hermot kireällä että mitä tästä tulee vai tuleeko mitään ja mennäänkö tässä sinne maanantaille asti vai päädytäänkö jussia viettämään sitten päivystyssektioon.......... :/

Helle vie viimeisetkin hermojen rieppeet, pipo kireällä ja turvotusta pukkaa taas ilta kohden ihan hulluna.

Mihis Miiris hävis??

t. mariadee taas vaihteeksi

Summersnow: Mulla oli kohdunkaula takana kun menin synnärille, mutta siitä se puolessa päivässä hävis kokonaan ja tuli eteen.

Krisse: 3kk on se maidon säilyvyys pakastaessa.

Nyt tyttö heräs, pitää mennä.

Tytteli-83

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tämä helle on karseeta, etenkin yöt! Viime yön nukuin sängyn alkopäässä aukiolevan ikkunan alla ja silti valuin hikeä siis ihan norona, ihan hirveetä! Mutta kyllä oli yön aikana turvotus taas lähtenyt jaloista ja käsistä. Kävin kyllä pissallakin ties kuinka monta kertaa...

Mutta nyt alkaa taas turvotusta pukkaamaan kinttuihin. Jotenkin huippailee ja on sellainen outo olo aina hetkittäin, kuumuus kait? Vettä oon juonut niin että siitäkin tulee mun mielestä jo höntti olo, on kuin olis täynnä kuin joku ilmapallo.

Supistelee edelleen säännöllisesti mutta kivuttomasti, kova paine tuolla peräsuolen luona samoin supparin aikana aina tuolla kohdunsuulla ja toisinaan tuntuu että supparit tekis jotain tuolla alhaalla, siis sellainen " ei-sattuva-repivä-tunne" kohdunsuulla, varmaan joku nyt tuosta ymmärtääkin :)).

Eilen illalla tuli pissillä käydessä ihan tosi vähän jotain rusehtavaa limaa paperiin kun pyyhin, limatulppaako? Mulla ei aiemmissa raskauksissa ole tullut, tai siis ainakaan en ole huomannut.

Hiljaista täällä tosiaan tuntuu olevan...

t. mariadee 38+4

Elikä la-su välisenä yönä alkoivat kovat supistukset kolmen aikoihin. Tihentyivät nopeasti ja kuudelta lähdettiin sairaalaan. Neljä senttiä auki ja samantien saliin. Sain epin, joka vaikutti ihanasti ja ponnistusvaihe kesti vaivaiset 6 min.

Klo 11.51 meille syntyi ihana pikkumies, paino 3650 ja pituus 52cm. Tänään päästiin kotiin ja tuossa hän nyt nukkuu omassa pedissään tyytyväisenä.

Onnea vauvan tuoksuisen arjen aloittaneille!:)

Täällä sitä vielä ollaan, mutta voi olla, etten olekaan " joulukuisissa" !:) Lapsivesikontrolli on torstaina, jolloin katsotaan onko tullut muutoksia ja jos on edelleen vähän, niin äippäpolille käyrään.

Onko joku ollut lapsiveden vähyyden takia kontrollissa/käyrässä? Mitähän siellä tapahtuu? En haluaisi käynnistettyä synnytystä, kun kuulema on vieläkin kivuliaampi kuin " luomuna alkanut synnytys" .

Tähän asti on ollut todella hyvä olo, mutta ehkä helteiden takia jalat on ruennu turpoamaan. Neuvolassa ainakin paino on pysynyt kurissa ja pissakin ok... Nukun edelleenkin todella hyvin, eikä vauva ole vieläkään laskeutunut, joten näiden mukaan olen silti joulukuisissa. Omat tuntemukset ja vauvan liikkeet antavat kuitenkin toivoa, että ehkäpä jotain tapahtuu!

Amanda ja Vaavi rv 39+4

Älkää nyt helteiden loppumista toivoko.. Tai ei nyt sentään. Sateisena päivänä joutaiskin synnyttää... Tällaisella ilmalla ei niin kauhean kiva olisi notkua sairaalassa, varsinkin jos synnytys kestää.

Porukka menee siis hyvää vauhtia lähemmä 41 viikkoa, osa jo yli senkin. Minulla taitaa olla 40+4, jos laskuissa olen pysynyt. Nyt ei viitisisi enää edes miettiä, on niin pitkään jo odottanut, että joko... Menkkamainen jomotus jatkuu täälläkin. Supisteluja aina välillä hetken niin, että toivo herää, mutta sitten ne jo loppuvatkin. Limatulpan palasia ehkä tuli eilen.

Neuvolatäti on lomalla ja sijaista en vielä ole saanut kiinni (enpä ole yrittänytkään kuin kerran). Ensi vk:lle on varattu yliaikaiskontrolliaika, olisiko se ollut sitten kun on 10pv yli? (en ole siitäkän jaksanut enää kiinnostua...)

Yö meni supistelematta (ja kärpäsen surinaa kuunnellessa), mutta nyt sentään tulee pieni supistus. :-) Jospa olisi sitten pois synnytyksestä.

Jos kohdunkaula on takana, niin tarkoittaako se sitä, ettei vähään aikaan ole odotettavissa mitään? (Vauvan pää niin edessä, ettei lääkärikään ylettänyt kunnolla tutkimaan, onko alkanut aueta.) LImatulpasta ja pienestä vuodostakaan ei kuulemma sen enempää voi mitään päätellä. No, sellaista se on.

Missä vaiheessa aletaan puhua käynnistämisestä? Ja mikä on maksimiaika, mitä päästetään yli, vai onko sellaista?

Summersnow 40++++

Mariadee, kiitos tsempityksistä. Mä en jaksa uskoa et onnistus käynnistys mutta toivossa tosiaan on hyvä elää =))

Amanda, mulla alkoi viimeeks luomuna synnytys (ja esikoisestakin) ja voin sanoa ettei sen rajummin varmaan mun kohdalla voi synnytys alkaa. Ei ollu eka supistus napakka jotka kipeytyisivät siitä. VAan eka oli jo niin kova ja kipee et meinas taju lähtee -> poika tulikin sitte syöksyllä maailmaan.

Joten siksi nyt käynnistys et alkais nimenomaan pehmeemmin (lääkärin ehdotus) ja et saisin sitä kivunlievitystä täl kertaa. Viimeeks tosiaan sitä ei edes ehditty antamaan :(

Joten taitaa olla yksilölistä tuo käynnistyksen rajuus ja pehmeys kaikilla :)

on se vaa kumma juttu että aina kun oo tulos kirjotteleen teille niin aurora herää...

sori kirjotus vieheet...joudun kirjottaan " väärällä kädel kun tytskäon täs istuskelemas/makaamas mun polvien pääl

ja heti on kaikki gyvin ku pääs sylkkyyn kattelemaan :)

mul on viel mielettömän pitkät kynnet ja tää kirjottaminen on nyt kyl iha kauheen hankalaa...

semmosa piti sanoo kun eilen tytteli puhui siitä maidon pakastamisesta

niin muistakaas kirjottaa niihin pusseihin pakastus päivämäärä. kun siinä oli munmuistaakseni joku aika minkä ne pysyi ns. hyvinä...

oisko se ollu jotai 2-3kk...

muistaisko joku paremmin??

nyt riennettävä taas

tsemppiä ja mojovia suppareita toivotellen ♥

krisse ja aurora 10 päivää

Niin mulla on ainankin mies ollut joka kerta keskus-sairaalassa mukana. Samalla kun ovat ultranneet niin ja tehneet sisätutkimuksen niin se on istua kököttänyt samassa paikassa.

Minusta se on ollut hyvä kun lääkärin sanat menevät ohi. Eilenkin kysyin ukolta sitten mikä sen kohdunsuun tilanne oli:-)

Mun muisti kirjani, heh he. Ja mä aina kysyn ja kysyn, mutta vastaukset menee ohi korvan kun kysyn jo seuraavan kysymyksen.

Niin ja tuosta rekan ratintakana istumisesta. Exäni oli samoissa hommissa kun esikoinen syntyi, ja sillä hetkellä hän oli Forssassa. Joten tiiän miltä sinusta tuntuu....?!

Toivottavasti pääsee synnytykseen mukaan.

Niin on kuuma, ettei jaksa tehdä yhtään mitään. Olin koko aamupäivän uimarannalla ja kastoin talviturkin. Oli muuten tosi lämmintä vettä. Eipä mitään uutta, olin eilen neuvolassa ja vauvan sf-mitta laskenut, joten nyt on sitten kunnolla valahtanut alas ja masun muodossakin sen huomaa. Painoa oli tullut viikossa kilo!!heh, nesteitähän mä keräilen. Jalat ja sormet on niiiin turvoksissa.

Mulla on ollut kaikenlaisa óireita koko ajan, kuten ripulia ja menkkamaista kipua ja välillä kipeitä supsituksia, mutta ei mitään suurempaa. Joten tässä odotellaan ihan rauhassa tulevaa.

Myöhäiset onnittelut kaikille vauvan saaneille, en enää pysy perässä!!!

anninapa 38+5

Hei!

Olen yksi " taustataneista" , joka on seurannut teidän keskusteluja läpi raskauden. Onnea kaikille vauvan saaneille!

Meidän pieni poikamme syntyi viime keskiviikkona Kos/Haikaranpesässä 14.6 rv 40+4 klo 23.26. Synnytys kesti lähes 20 tuntia ja ponnistusvaihetta oli se rankat 1 tunti 11min. Koville otti, mutta palkinto oli aivan ihana. Poika halusi tulla laki tarjonnassa eikä se tehnyt asiaa minulle helpoksi ollenkaan! Strategiset mitat 3920g, 52cm ja 36cm. Onnellisesti kotiuduimme eilen. Jouduimme olemaan sairaalassa pari päivää enemmän, kun pojan paino laski liikaa alussa. Minulta ei noussut maitoa kunnolla rintoihin. Nyt näyttää jo valoisalta ja maitoa pulppuaa!

Toivottavasti te kaikki muut saatte pian pienokaisenne syliinne!

MEILLE SYNTYI PRINSESSA!!

Sunnuntaina jo aamusta puuskuttelin epäsäännöllisten supistusten kanssa ja lähdettiin sitten rippijuhliin ja tultiin kotiin kolmen aikaan..supisteli 5 min. välein. Noh, menin suihkuun ja istuskelin viljapussien kanssa ja sanoin, että kylläpä supistukset kovenevat nopeasti. Päätettiin lähtee näytille sairaalaan.. Matka kesti alle tunnin.

Sairaalassa sanoivat, että 4cm auki ja saliin..ottivat käyrää ja istuskelin viljapussien kanssa ja katselin tv:stä jotain elokuvaa. Mies tukena. Eli kuuden aikaan pääsin saliin ja tilasin heti epiduraalin. Tai kerroin valmiiksi, että ehdin sen sitten saada. Meni muuten tiukille. Avauduin lopussa niin nopeasti, että epiduraali ehti juuri ja juuri vaikuttaa. Synnytys oli lempeä ja kaikinpuolin helppo. Jaksoin vaan hengitellä ja yrittää rentouttaa lihaksia parhaani mukaan.

Klo 21.59 --> Syntyi terve tyttö ' Adeliina' . 51cm ja 3650g. Olikos se pipo 35,5cm..

Siinä ihmeteltiin, menin suihkuun ja mies pesi tytön. Tänään kotiuduttiin, kun kaikki oli kunnossa minulla ja tytöllä :)

Adeliina syntyi siis 40+7. Esikoinen syntyi 40+6.

Kirjoitan vielä yksityiskohtaisemman synnytyskertomuksen kunhan jaksan..valvonut öitä, kun en saa sairaalassa nukuttua!

Hanna* ja Adeliina*

Täällä vaan väki vähenee!! Tänään olis sit neuvola ja tasan viikon päästä yliaikaiskontrolli. Taysin tapa vissiin antaa kontrolliaika vasta kun on viikolla 42. Mutta miestä olen koko ajan kiusannut että juhannuksena syntyy, hyvähän tuo olis jos silloin syntyis, kun tuo mies on rekan ratin takana ties missäpäin suomea milloinkin joten jos lähtö tulisi ennen perjantaita niin ei varmaan ehtis synnytykseen mukaan.

Siksi olenkin nyt vanhempieni luona ja yritän ottaa mahdollisimman rauhallisesti, ettei vaan syntyis vielä. No mitään merkkejä ei ole lauantai yön jälkeen kyllä ollutkaan. (launatai-sunnuntai välinen yö supisteli). Mutta nyt suihkuun ja suunta kohti neuvolaa. Palailen.

Johku 41+0

summersnow:

Lainaus:

Missä vaiheessa aletaan puhua käynnistämisestä? Ja mikä on maksimiaika, mitä päästetään yli, vai onko sellaista?

Summersnow 40++++

mun kaverilla meni 3viikkoa yli lasketun kun vaavi sekä äiti voivat niin hyvin etteivät nähneet syytä käynnistää ja tämä kävi äidillekkin

mutta en kyllä tiiä onko jotain rajaa sitten olemassa...

-k- taas

Just tultiin toiselta kävely lenkiltä miehen kanssa kun noi supistukset hieman lauhtui....lapset on mummolla yötä.

Mutta nyt taas olo alkaa olemaan kovinkin kipeä.

Taidan kanssa lähteä kohta näytille. Onhan tämä JO peräti 4:s synnytys.

Infoan aamusella jos passittavat kotio!

Miiris +" pietu" ed. rv. 40+3

Mullakin on tänään laskettu aika eikä merkkiäkään siitä, että olisi synnytys lähellä. Ei juuri supistelekaan... Plaah! Onneksi täällä ei paista aurinko, on vaan muuten lämmin ilma. Toivon vesisadetta vain siksi, että ilma raikastuisi. Olen sitten tänään touhunnut urakalla, kun ei kerran tapahdu tuolla mahassa mitään. Eipä tuo näytä aiheuttavan mitään supistuksia tms. Pari päivää on tullu kyllä sellasta aika kirkasta limaa, joten lieneekö se limatulppaa... tai sitten vain valkovuotoa.

Huomenna on onneksi neuvola niin kuulee mitä sitten tapahtuu. Varmaan varataan aikaa äippäpolille, mutta miten kauas niin sitä ei tiiä.

Heanka 40 tasan!!!!

... toi linkin laittaminen tähän aikaan aamusta ei varmaankaan ole mun juttu. Faith_ taisi lähteä eilisestä tekstistä päätellen synnyttämään.

Siis ja mä istun viiden aikaan aamulla koneen ääressä, syöden vesimeloonia... ( tunnen itseni todella fiksuksi ) Mutta kun ei tule uni niin ei tule.

Ja sitten puolituntia sitten kävin tiputtamassa sen kauan puhutun limatulpan pois. Esikoisen synnytys lähti sillä käyntiin, mutta pojan syntymästä ei ole muistikuvaa :-/

No positiivista on se kun sain maanantaille ensi viikolla sen käynnin. niin ja JOS olen edes sen verran auki, että voivat puhkaista kalvot niin sen tekevät. Hyviä puolia siis pitää kaivaa.

No menen keittämään ekan aamukahvi satsin nyt.

Miiris+" pietu" rv 40+3

Mullakin laskettu aika tänään, mutta eipä mitään tunnu tapahtuvan. aikasemmatkin tosin olleet yliaiakaisia, joten kai sitten tämäkin. toivoin vain viime perjantain vyöhyketerapian auttavan, mutta ei näköjään. Pieniä supisteluja silloin tällöin, mutta ei muuta. turvotus on täälläkin riesana, järkyttävät elefantin koivet.

Oli sovittu, että jos en eiliseen mennessä ole synnyttänyt, niin terkka laittaa lähetteen äitiyspolille, kun viikko sitten lapsivettä oli jo aika vähän ja tätä turvotusta kiitettävästi. Nyt sitten odotellaan aikaa sinne, edellinen käynnsitettiin, kun oli 14 päivää yli ja esikoinen syntyi menkkojen mukaan 16 päivää yli, tosin ultran mukaan vain 11 päivää yliaikaisena. jos ei aikaa kuulu ennen torstaita, niin normaali neuvola to. vauvan ei pitäisi olla mikään kovin suuri terkan mukaan (ei siis nelikiloinen ainakaan vielä), ja liikkuu kyllä aika hyvin, joten sen puoleen ei huolta.

jospa tänään tuo kehtokin kasattaisiin, verho ja reunukset tällä hetkellä pesukoneessa...

vaaksa ja tuutikki 40+0

... täällä onkin sitten kärvistelty koko päivä supistusten parissa. Nyt pelko että loppuu, joten ravaan asuntoa ympäri :-/ taidan lähteä vielä pienelle kävely lenkille jos sais tänn synnytyksen käyntiin.

Ilmoitan aamusella jos ollaan viel kotosalla :-) Toivossa on hyvä elää.

Miiris + " pietu" rv. 40+3

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat